اسکرابر صنعتی کرشا برای محافظت از کف

اسکرابر صنعتی کرشا برای محافظت از کف

اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف چیست ؟

دستگاه اسکرابر یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌های نظافت صنعتی به‌حساب می‌آید. این دستگاه مطابق تکنولوژی روز طراحی و تولید می‌گردد. اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف و شستشوی محیط ، اولویت همه کاربران در محیط‌های مختلف است.

به کاربردن اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چون قبل از تولید این دستگاه عملیات نظافت و شستشو، بسیار سخت و پرهزینه بود. قبل از تولید اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف از روش‌های سنتی مثل تی، شیلنگ، آب و مواد شوینده استفاده می‌شد؛ اما با تولید این دستگاه در زمان شستشو و مصرف آب و مواد شوینده صرفه‌جویی شد و از همه مهم‌تر کیفیت شستشو هم بالا رفت و هم‌زمان با عملیات شستشو، خشک‌کردن هم انجام می‌گرفت.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی دستگاه اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف هم‌زمانی عملیات شستشو و خشک نمودن سطوح است. این دستگاه مجهز به دو مخزن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف است که نقش مهمی در ارتقای کیفیت شستشو و نظافت ایفا می‌نماید.

دستگاه اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف ، برای تأمین نیازهای نظافتی تمامی محیط‌ها در ابعاد و اندازه‌های متفاوت و متنوعی تولید می‌شود. پهنای کاری دستگاه اسکرابر ارتباط مستقیمی با ابعاد دستگاه دارد، اسکرابرهایی که ابعاد کوچک و فشرده دارند برای انجام امور نظافتی در محیط‌های کوچک و معابر باریک مناسب‌اند و اسکرابرهای بزرگ‌تر برای شستشوی سالن‌های وسیع مناسب‌اند.

 اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف در مقایسه با روش‌های سنتی نظافت، سرعت بالایی داشته و شستشو و نظافت سطوح را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. این دستگاه به جهت استفاده از آب تمیز در حین نظافت نقش مؤثری در افزایش کیفیت نظافت ایفا می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های اسکرابر صنعتی این است که امکان تردد برای افراد به مناطق شسته شده را فراهم می‌آورد. همچنین کاهش تعداد نیروی خدماتی و به دنبال آن کاهش هزینه‌ها در بخش خدمات از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف نظافتی صنعتی، در برابر ضربه و رطوبت مقاوم بوده. تی خشک‌کن و سامانه مکش دستگاه کفشو باقدرت زیاد همه آلودگی‌ها را جمع‌آوری می‌نماید. در نتیجه برخلاف روش سنتی، آلودگی پس از جمع‌آوری به یک محیط دیگر انتقال نمی‌یابد. اسکرابر صنعتی یکی از تجهیزاتی است که، در سریع‌ترین زمان کف و سطح شسته و هم‌زمان خشک می‌کند و همه آلودگی‌های زیست‌محیطی را از بین می‌برد. فرایند نظافت این دستگاه برعهده برس دستگاه و تی عقبی آن، که مسئولیت جمع‌آوری آب باقی مانده را بر عهده ‌دارد، است. از ویژگی‌های این دستگاه این است که در همه اماکن پرتردد قابل‌استفاده است.

مراکز خرید و مراکز تجاری، به دلیل حجم بالای رفت ‌و آمد افراد و مراجعه‌کنندگان، مستعد انواع آلودگی‌ها هستند. تردد بالای افراد در این اماکن باعث انتقال انواع آلاینده‌ها از بیرون به فضای داخلی می‌گردد و درنتیجه، سبب آلودگی کف‌پوش‌ها می‌گردد. شستشو و نظافت آلاینده‌ها از روی سطوح کف‌پوش‌ها در این اماکن تأثیر زیادی در جلب رضایت مشتریان از عملکرد سیستم مدیریتی دارد. درنتیجه آن، تمایل افراد برای حضور در چنین مراکزی افزایش می‌یابد. روشن است که تردد بالای افراد و وسعت زیاد این مراکز باعث می‌شود تا روش‌های سنتی نظافت در این اماکن ناکارآمد باشد. با توجه به نیازهای نظافتی مراکز تجاری و صرفه‌جویی در وقت و هزینه استفاده از تجهیزات مکانیزه یا کفشوی صنعتی چون دستگاه‌های اسکرابر صنعتی راه‌حل مناسبی برای تأمین نیازهای نظافتی در این محیط‌ها است.

 اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف یا همان کفشوی ابزار مکانیزه‌ای است که جهت شستشو و نظافت سطوح کف طراحی و به‌کاربرده می‌شود. هدف از طراحی و تولید این دستگاه، علاوه بر شستشوی آسان، توانایی خشک‌کردن سطوح به‌طور هم‌زمان با امر نظافت است.

کفپوش های به‌کاررفته روی سطوح کف به‌واسطه موقعیت فیزیکی که دارند به در معرض انواع آلودگی‌های قرار دارند؛ و اینکه ریزش انواع مواد شیمیایی و خوراکی نیز از دیگر عوامل آلوده‌کننده این سطوح به‌حساب می‌آیند با توجه به اینکه اغلب آلاینده‌های ریخته شده بر روی سطوح کف،‌ دارای خاصیت اسیدی هستند، ماندگاری آن‌ها بر روی کفپوش ها باعث ایجاد خوردگی بر روی کفپوش ها می‌شود. ازآنجایی‌که ظاهر تمیز، یکنواخت و درخشنده کفپوش‌ها تأثیر بسزایی در جلب نظر مراجعه‌کنندگان دارد، خوردگی‌های ایجادشده و صدمات وارده بر کفپوش ها می‌تواند آثار منفی و نامطلوبی بر روی افراد و مراجعه‌کنندگان داشته و درنهایت، می‌تواند میزان سودآوری کسب‌وکار را تحت تأثیر قرار دهد. بهترین گزینه برای محافظت از کفپوش ها و درخشندگی سطوح کف، استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی است.

قبل از نظافت و شستشو با اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف باید از زباله‌ها جارو شوند و بعد نظافت عمیق سطح کف را انجام دهیم؛ زیرا ممکن است وجود یک زباله در قسمت مکنده، دستگاه اشکال ایجاد نموده و مانع از ایجاد یک فرایند استاندارد نظافت شود. پس برای افزایش بهره‌وری نظافت با اسکرابر صنعتی جهت محافظت از کف،‌ باید با توجه به نوع محیط خود دستگاه و برسی مناسب انتخاب کنید.

اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف در حذف آلودگی‌ها و بهداشت کف ساختمان توانایی بسیار بالایی دارد. این دستگاه قادر است، تا تمام آلودگی‌ها را از روی سطوح و کف و بین کاشی‌ها و سرامیک و درزها به‌خوبی پاک کند. همچنین کارکرد دستگاه اسکرابر صنعتی به گونه‌ای است که، آلودگی از مکانی به مکان دیگر منتقل نمی‌شود.

تمام دستگاه‌های اسکرابر صنعتی مکانیزم مشابهی دارند؛ اما به لحاظ شکل ظاهری اندازه و شیوه هدایت، به دو گروه تقسیم می‌شوند. مهم‌ترین تفاوت در شیوه هدایت دستگاه است، که بیشتر به چشم می‌خورد. ازلحاظ کارایی تفاوتی بین برندهای مختلف و دستگاه‌های بزرگ و کوچک نیست. تنها نکته این است که، دستگاه‌های بی‌کیفیت باعث ایجاد هزینه‌های دوباره در دراز مدت برای خریدار می‌شوند

 

دستگاه‌های اسکرابر صنعتی بر اساس ویژگی‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌گردند. شناخت صحیح نسبت به این تقسیم‌بندی‌ها، نه‌تنها می‌تواند در یک خرید مناسب تأثیرگذار باشد، بلکه تأثیر زیادی هم در افزایش بهره‌وری و سودآوری کسب‌وکار دارد.

 

اصلی‌ترین طبقه‌بندی دستگاه‌های اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف

نحوه هدایت: به‌طورکلی دستگاه بر اساس نوع هدایت آن به دودسته اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار تقسیم می‌شود؛ بر اساس محیط کاری و مساحت محیط موردنظر هرکدام از مدل‌ها مزیت و ویژگی خاص خود را دارد.

اسکرابرها در محیط‌های مسقف و محیط‌هایی با محدودیت آلایندگی ازنظر منبع تغذیه به دودسته کابلی و شارژی تقسیم می‌گردند.

اسکرابرها دارای موتور حرکتی متفاوت هستند. بسته به مدل و حجم مخازن به اسکرابر دارای موتور حرکتی و یا فاقد موتور جلوبرنده تقسیم می‌گردند. اسکرابر سرنشین دار مثل یک خودرو عمل می‌کند و کنترل کامل در اختیار اپراتور است. در مدل‌های دستی با ظرفیت مخازن پایین، بعضی از دستگاه‌ها بدون سیستم موتور حرکتی هستند که در این حالت دستگاه با نیروی اعمال‌شده از طرف کاربر حرکت می‌کند، بعضی دیگر دارای سیستم جلوبرنده هستند که کاربر، همراه دستگاه حرکت می‌کند و کنترل را در اختیار دارد.

ازجمله تخصصی‌ترین اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف می‌توان به اسکرابر آنتی باکتریال اشاره کرد. وجه تمایز آن با سایر مدل‌ها در این است که علاوه بر رنگ سفید دستگاه شامل جنس مخازن آب تمیز و کثیف زمین‌شوی صنعتی است. جنس مخازن اسکرابر آنتی باکتریال پلی‌اتیلن غنی‌شده با افزودنی‌های غیر ارگانیک وضدباکتری است. بر اساس همین ویژگی از آن در بیمارستان‌ها و محیط‌هایی با حساسیت‌های بهداشتی مشابه استفاده می‌شود.

یکی دیگر از مدل‌های اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف مدل اسکرابر کم‌صدا است. صدای تولیدشده از آن به‌مراتب پایین‌تر از سایر مدل‌ها است. علت کم‌صدایی هم احاطه شدن سامانه مکش توسط دیواره‌های پلاستیکی است که پوشش این دیواره‌ها در مدل کم‌صدا به‌مراتب قوی‌تر بوده تا صدای کمتری به محیط بیرونی دستگاه منتقل شود. این مدل به دلیل پایین بودن صدا می‌تواند در محیط‌هایی مانند اتاق عمل، اورژانس و… به بالا بردن سطح بهداشت و نظافت محیط و عدم ایجاد مزاحمت برای بیماران کمک نماید.

 

  • پاشش آب و مواد شوینده

ابتدا با روشن نمودن دستگاه، آب و مواد شوینده بر روی برس پاشیده می‌شوند در ضمن پاشش آب هم در دستگاه قابل تنظیم است. شستشو از طریق چرخش برس و اعمال فشار از جانب آن صورت می‌گیرد.

  • برس زنی

یکی از مهم‌ترین مراحل در شستشوی کف با اسکرابر صنعتی برس زنی است. اعمال فشار یکنواخت به‌تمامی بخش‌های سطح از جانب برس از عوامل مهم افزایش کیفیت نظافت به شیوه مکانیزه است.

مکش آلودگی‌ها

جهت مکش آب آلوده بر روی زمین دستگاه مجهز به سیستم مکش بوده که از یک تی، موتورمکنده و شیلنگ مکش تشکیل‌شده است. آب آلوده به‌وسیله تی جمع می‌شود و وارد مخزن آب کثیف می‌شود. لازم است تا پس از هر بار استفاده مخزن آب تمیز تخلیه شود تا از رشد باکتری‌ها جلوگیری شود.

کاربران با خرید اسکرابر صنعتی می‌توانند از مزایایی چون صرفه‌جویی در هزینه و زمان و شستشوی سطوح و کف با بالاترین کیفیت برخوردار شوند. فشار اعمال‌شده از سمت برس و سرعت گردش آن، در تعیین سرعت و کیفیت نظافت مؤثر است. توجه به عملکرد و کیفیت قطعات به‌کاربرده شده در ساخت دستگاه نقش مهمی در هنگام خرید و اینکه بتوان خرید مناسبی داشت.

تولید کف شوی صنعتی

مزایای استفاده از اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف

    • افزایش 5 تا 30 برابری سرعت شستشوی در مقایسه با روش دستی و سنتی.
    • کاهش هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی، به دلیل افزایش سرعت عملیات و کاهش در تعداد نیروی انسانی.
    • افزایش کیفیت شستشوی سطح با توجه به عملکرد برس زنی منظم، یکنواخت و استفاده از آب تمیز در شستشو.
    • قابلیت شستشوی و پولیش انواع سطوح با توجه به نوع برس یا پد انتخابی.
    • افزایش نسبت بازده شستشو به میزان آب مصرفی به دلیل سیستم مکانیزه در مقایسه با روش‌های سنتی و دستی.
    • کاهش زمان خشک شدن زمین و درنتیجه کاهش میزان جذب دوباره آلودگی به‌واسطه مکش کامل مایعات.
    • کاهش میزان حوادث ناشی از سرخوردن و ارتقاء سطح ایمنی محیط به دلیل انجام هم‌زمان عملیات شستشوی و خشک‌کردن زمین.
    • کاهش استفاده از مواد شوینده و شیمیایی و سازگاری بیشتر با محیط‌زیست.

     

    ایجاد هرگونه آسیب روی کفپوش ها جلوه‌های بصری محیط را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد و درنتیجه تعمیر و تعویض آن‌ها امری اجتناب‌ناپذیر می‌شود. این کار هزینه‌های گزافی را بر دوش مدیران و صاحبان مجموعه‌ها تحمیل می‌نماید. ازاین‌رو به‌منظور ممانعت از آسیب کفپوش ها و درنتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کسب‌وکار، شستشوی مؤثر و باکیفیت کفپوش ها به وسیله اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف با استفاده از سیستم برس زنی عملیات شستشو و نظافت سطوح، شما را در حفاظت از سطح کف یاری می‌کند. در این دستگاه‌ها الیاف ریز برس بانفوذ به داخل فضای خالی کفپوش‌ها تمامی آلاینده‌های تثبیت‌شده در این بخش‌ها را بیرون کشیده و از محیط حذف می‌نمایند. ممانعت از تجمع و باقی ماندن آلاینده‌ها در محیط ازجمله وظایف مهم دستگاه‌های اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف است، که به‌واسطه تجهیز این دستگاه‌ها به سیستم مکنده و لاستیک تی محقق می‌شود. علاوه براین چرخش پرسرعت برس‌ها بر روی کفپوش‌ها با حذف کامل آلاینده‌های چسبیده بر روی سطوح، موجب حفظ درخشندگی سطوح و ارتقا جلوه‌های بصری محیط می‌گردد. ممانعت از باقی ماندن آلاینده‌ها بر روی سطوح ضمن افزایش جلوه‌های بصری، محیط مانع از آسیب کفپوش ها شده و درنتیجه استفاده از اسکرابر صنعتی برای محافظت از کف از تحمیل هزینه‌های بالای تعمیر و تعویض کفپوش ها ممانعت می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید