در دهه های مختلف ، خرید اسکرابر صنعتی در دنیا ابزار مؤثری برای تصفیه جریان‌های اگزوز تولید شده در کارخانه‌های تولیدی، نیروگاه‌ها و سایر تاسیسات صنعتی ارائه شده و خرید اسکرابر صنعتی در دنیا ی مدرن می‌توانند آلاینده‌ها را به طور موثرتر از راه های دیگر حذف کنند. با استفاده از اسکرابر صنعتی که قابلیت های مناسبی را ارائه می دهد، می توانید از ورود آلاینده های مضر به محیط جلوگیری کنید.

خرید اسکرابر صنعتی

با افزایش آلودگی، نیاز به کاهش آلاینده های مضر و قانون هوای پاک از اهمیت بالایی برخوردار شده. به همین دلیل، شرکت‌ها به شرکت های باتجربه‌ای روی می‌آورند که بر فناوری‌های کنترل آلودگی تمرکز می‌کنند تا به آنها کمک کنند. در حالی که گزینه‌های مناسب زیادی وجود دارد، اغلب اوقات، یک اسکرابر مجهز به حذف کننده‌های غبار با کیفیت به عنوان یک راه ایمن و موثر برای حذف آلاینده‌ها و بوها از جریان اگزوز پیشنهاد می‌شود. خرید اسکرابر صنعتی با طراحی مناسب در از بین بردن آلاینده ها قبل از رسیدن به جو بسیار موفق خواهد بود، بنابراین شرکت ها را رعایت کرده و از تعطیلی جلوگیری می کند. خرید اسکرابر صنعتی برای حذف ذرات مضر و خطرناک از جریان گازهای صنعتی قبل از رها شدن در محیط استفاده می شود. اسکرابرها را می توان برای حذف ایمن جامدات، غبار و گازها مهندسی کرد و در عین حال خنک کننده را نیز فراهم کرد.

طراحی اسکرابر صنعتی مناسب

در طراحی اسکرابر صنعتی ، از یک فن برای هدایت اجباری جریان گاز آلوده به سمت ورودی اسکرابر از طریق لوله ها و کانال ها استفاده می شود. گاز کثیف به محلول مایع، معمولاً آب، اما گاهی اوقات مخلوط یا شستشوی شیمیایی برخورد می کند. محلول مایع اغلب از یک نازل اسپری می شود. همانطور که گاز با محلول مایع برخورد می کند، ذرات به هم می چسبند و ذرات یا قطرات بزرگتری را تشکیل می دهند. قطعه ای مجهز به حذف کننده های غبار یا بسته بندی است که به عنوان فیلتر عمل می کند. ذرات یا قطرات روی فیلتر جمع می شوند. در این مرحله، آنها به پایین پشته می افتند، جایی که می توان آنها را برای حذف جمع آوری کرد.

اسکرابر آلاینده ها را می گیرد، بنابراین جریان خروجی که از اسکرابر خارج می شود از ناخالصی های آن پاک شده است. صنایع مختلفی از اسکرابرها برای بهداشتی تر کردن و رعایت بهداشت محیط استفاده می شوند.

نحوه استفاده از اسکرابرهای صنعتی برای حفاظت از محیط زیست

انسان ها حتی در جوامع باستانی باعث آلودگی هوا می شدند، اما با انقلاب صنعتی، این مشکل به مراتب برجسته تر شد. فرآیندهای صنعتی که جهان را به جلو سوق داد نیز با برخی از پیامدهای منفی همراه بود. تا نیمه دوم قرن بیستم بود که ایالات متحده این مشکل را تشخیص داد و اقداماتی را برای کاهش میزان سمومی که در هوا منتشر می‌شد انجام داد.

خرید اسکرابر صنعتی در راستای کمک به تاسیسات صنعتی به طور چشمگیری آلاینده هایی را که در محیط منتشر می کنند، نابود می کنند. پس نتیجه خرید اسکرابر صنعتی هوای پاک‌تر است که برای سیاره و مردم سالم‌تر است.

برخی از انواع آلاینده های رایج که خرید اسکرابر صنعتی می توانند حذف شوند عبارتند از:

  • ذرات معلق: برخی از آلاینده ها ذرات جامدی هستند که می توانند هوا را آلوده کنند. به عنوان مثال، این شامل ذرات کربنی است که دود حاوی گرد و غبار قابل اشتعال و انفجاری است. ذرات موجود در هوا می توانند ظاهری مبهم ایجاد کنند و خطراتی برای سلامتی ایجاد کنند. کوچکترین ذرات که قطر آنها کمتر از 2.5 میکرومتر است، بزرگترین تهدید برای سلامتی افراد هستند زیرا می توانند وارد ریه ها و جریان خون شوند.

    گازهای اسیدی: گازهای اسیدی یکی از رایج ترین آلاینده هایی هستند که نیاز به اسکرابر دارند. گازهای اسیدی مضر هستند. برخی از بزرگترین مقصران عبارتند از اکسیدهای گوگرد، دی اکسید کربن، سولفید هیدروژن، اکسید نیتریک، دی اکسید نیتروژن و اسید هیدروکلریک. دی اکسید کربن مسئول حدود 81 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از فعالیت های انسانی در ایالات متحده است.

    ترکیبات آلی فرار: برخی از اسکرابرها ممکن است ترکیبات آلی فرار (VOCs) را نیز حذف کنند – مواد شیمیایی ساخت بشر که می توانند برای سلامت انسان و محیط زیست مضر باشند. هنگامی که VOC ها بدون مهار وارد هوا می شوند، واکنش های فتوشیمیایی می تواند منجر به تشکیل ازن، ذرات ریز و سایر آلاینده های گازی شود که به ایجاد مه دود کمک می کند. برخی از VOC ها همچنین می توانند اکوسیستم ها را مختل کنند و به باران اسیدی کمک کنند.

به راحتی می توانید ببینید که چگونه اجازه ورود این آلاینده ها به اتمسفر می تواند باعث ایجاد مشکلات فوری و طولانی مدت برای محیط زیست شود. خرید اسکرابر صنعتی می تواند به تاسیسات صنعتی کمک کند تا با حفاظت از محیط زیست باز هم به کار خود ادامه دهند و فرآیندهای خود را مطابق با محیط زیست کنند. طراحی اسکرابر صنعتی مرطوب از این نظر منحصر به فرد هستند که می توانند آلاینده های گازی و ذرات معلق را در یک فناوری مدیریت کنند. اسکرابرهای مرطوب بسیار ایمن هستند، آنها می توانند برای کنترل دماهای بالا، رطوبت بالا، مواد شیمیایی خورنده و مایعات طراحی شوند. هر صنعتی با سطح بالایی از آلودگی باید از طراحی اسکرابر صنعتی مناسب بهره مند شوند. در خارج از ایران صنایعی که سوخت‌های فسیلی را برای تولید انرژی می‌سوزانند یا صنایعی که از محصولات پسماند اسیدی و واکنش‌های شیمیایی استفاده می‌کنند، معمولاً از اسکرابر مرطوب برای حفظ قوانین استفاده می‌کنند. برنامه های زیادی برای طراحی اسکرابر صنعتی وجود دارد. در طراحی اسکرابر صنعتی دارای فن سیستم، پمپ بازیافت، ابزار دقیق و کنترل و دودکش اگزوز است. نکته مهم در خرید اسکرابر صنعتی مقاومت در برابر خوردگی است. بسته به مواد شیمیایی یا آلاینده‌ای که باید مورد هدف قرار گیرند، مانند آمونیاک، گوگرد و کلر، از مایع‌های شستشوی انتخابی استفاده می‌شود. طراحی اسکرابر صنعتی به شرایط فرآیند عملیاتی، سرعت جریان، دما، غلظت، راندمان حذف و مواد شیمیایی در حال حذف بستگی دارد. اسکرابر صنعتی مرطوب تنها زمانی به درستی و بهینه عمل می کنند که پاک کننده های غبار یا بسته بندی بهترین کیفیت، طراحی و مناسب باشند. مواد بسته بندی باید سبک و بادوام باشند، با مواد شیمیایی تعامل نداشته باشند و مواد باید مسیری برای جریان مایع داشته باشند و همچنین امکان تماس بین مایع و گاز را فراهم کنند. اگر مایع نتواند جریان یابد، افت فشار بالایی خواهید داشت که روی عملکرد و کارایی در خرید اسکرابر صنعتی تأثیر می گذارد.