کف شو‌ی صنعتی چیست ؟

نظافت یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی است. در مکان‌های عمومی‌و پر رفت و آمد، بیشترین سطوحی که در معرض آلودگی قرار دارند، کفپوش‌ها هستند. به همین دلیل تمیز کردن آن‌ها با کف شو‌ی صنعتی خوب ، مهم‌ترین بخش نظافت است. قطعا استفاده از روش‌های سنتی برای تمیز کردن این مکان‌ها، کاری زمان بر و سخت است. در نهایت نیز، کیفیت مطلوب را به همراه نخواهد داشت. به همین دلیل بهترین روش برای نظافت این بخش‌ها، استفاده از روش نظافت صنعتی است. یکی از بهترین و کارآمد‌ترین دستگاه نظافت صنعتی، کف شو‌ی صنعتی خوب بوده که در دو مدل اسکرابر دستی و سرنشین‌دار قابل ارائه است. نظافت و بهداشت، عنصری حیاتی در جهت حیات و بقای انسان است. پیشرفت تکنولوژی، سبب شده روش‌های آسان‌تر و سریع‌تری برای نظافت ایجاد شود. این روش‌ها، کارایی بالاتری نسبت به روش‌های قدیمی‌دارند. از مهمترین این دستگاه‌ها می‌توان به ماشین کف شو‌ی صنعتی خوب اشاره کرد.

کف شو‌ی صنعتی خوب برای نظافت کف زمین (با انواع سطوح از قبیل، سنگ، سرامیک، بتن، عایق الاستومری و… ) به کار می‌رود. به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به وسیله‌ای مهم در صنعت نظافت تبدیل شده است. امروزه در بسیاری از هتل‌ها و مهمان‌سراها، از انواع دستگاه نظافت صنعتی، به منظور برقراری بهداشت و درخشندگی محیط استفاده می‌شود. به دلیل ورود افراد مختلف به این مکان‌ها لزوم نظافت و بهداشت بسیار بیش از هرچیز به چشم می‌خورد.

یکی از دلایل استفاده از دستگاه نظافت صنعتی مانند کف شو‌ی صنعتی خوب در هتل‌ها، حذف آلودگی‌ها، پاک کردن سطوح و شستشوی این مکان‌ها جذب بیشتر مسافر است؛ زیرا همه افراد و مسافران، زمانی هتلی را برای اقامت انتخاب می‌‌کنند که در مرحله اول، تمیز و پاکیزه باشد و این مساله از ابتدای ورود به ساختمان هتل مشخص است. در مکان‌های عمومی‌به دلیل رفت و آمد متعدد افراد مختلف، احتمال انتقال آلودگی‌ها به شدت افزایش می‌یابد به همین دلیل لازم است تا نظافت با کف شوی صنعتی خوب، به صورت پیوسته و منظم انجام شود. در غیر این صورت این مراکز می‌توانند عامل انتشار بیماری شوند.

در همه‌ی این مکان‌های ذکر شده، وجود کف شو‌ی صنعتی خوب الزامی‌است. در ادامه به تعاریف کف شو‌ی صنعتی خوب و نمونه‌های آن می‌پردازیم، تا شما را درانتخاب یک کف شو‌ی صنعتی خوب راهنمایی کنیم.

 

کف شو‌ی صنعتی خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

کف شوی صنعتی، به انواع دستگاه‌های شستشوی سطوح در مقیاس‌های بالا و صنعتی می‌گویند که دارای قابلیت و کارایی بسیار بالایی است. کف شو‌ی صنعتی خوب را می‌توان بر اساس نیاز و همچنین متراژ و نوع ساخت بنای موردنظر متناسب انتخاب کرد.

کف شوی صنعتی خوب نیز یکی از انواع دستگاه‌های نظافتی سطح است که، دارای انواع و مدل‌های متفاوت و متنوعی است. امروزه با پیشرفته شدن صنایع و همچنینی گستردگی فضاها، استفاده از روش‌های سنتی نظافت در فضاهای بزرگ منسوخ شده است. برای کارایی و راندمان بالاتر استفاده از دستگاه‌های نظافتی مثل انواع کف شو‌ی صنعتی خوب ، بسیار متداول شده است و برای همین دلیل است که استفاده از کف شو‌ی صنعتی خوب هم کارایی و راندمان بسیاربالاتری نسبت به روش‌های قدیمی‌دارد و هم در هزینه‌ها و وقت صرفه جویی زیادی می‌کند.

کف شو‌ی صنعتی خوب ، به انواع دستگاه‌های نظافت و شستشوی صنعتی و سطح می‌گویند که، کار نظافت و شستشوی سطح را در مقیاس‌های بزرگ و انواع مکان‌هایی که برای شستشو نیاز به شستشوی بسیار تخصصی و مدرن دارند انجام می‌دهد. در انواع شستشوی سنتی که از دستگاه‌های کف شو‌ی صنعتی خوب استفاده نمی‌شوند، اغلب آلودگی از نقطه ای به نقطه‌ی دیگر منتقل می‌شود. این امر باعث تمیزی کامل نمی‌شوند. این در حالی است که، در شستشو با کفشوی خوب در همان نقطه از بین می‌رود. کف شوی صنعتی انواع مختلفی دارد که با توجه به انتخاب مدل‌های مختلف می‌توان نیازهای گسترده پاکیزی کف و دیگر سطوح را به خوبی به ارمغان آورد.

کف شو‌ی صنعتی خوب ، دستگاهی است که برای نظافت‌های صنعتی با مساحت بالا و در متراژهای بالا. از این دستگاه، در اماکنی مثل کارخانه‌ها و جاهای بسیار بزرگتر استفاده می‌شود. انواع کف شو‌ی صنعتی خوب ، برای نظافت انواع سطح‌ها با کف پوش‌های متنوع استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه کفشوی خوب، باعث افزایش طول عمل کف پوش‌ها می‌شود. مزیت استفاده از کف شو‌ی صنعتی خوب ، این است که کار نظافت و خشک کردن سطح را بطور همزمان انجام می‌دهد. ابتدا برس‌های دستگاه سطح را شسته و تمیز می‌کند. همچنین، بطور همزمان با استفاده از تی کار خشک کردن را، بدون هیچ گونه آسیب و صدمه‌ای به سطح، انجام می‌دهد.

کفشوی خوب صنعتی، کار شستن کف را انجام می‌دهد. همچنین انواع کف شوی صنعتی کار خشک کردن نیز همزمان با شستن انجام می‌دهند؛ زیرا دارای تی اتوماتیک و سیستم مکش هستند.یک کف شو‌ی صنعتی خوب سطوح، در صورتی‌که با دقت انتخاب شود، می‌تواند یک گزینه ایده آل برای نظافت و شستشو باشد. اما انتخاب بد در این زمینه، می‌تواند موجب ایجاد مشکلاتی شود. در نتیجه آن، دستگاه در گوشه‌ای قرار گرفته و به ندرت استفاده می‌شود. در ادامه مطلب به مواردی که برای خرید و استفاده اسکرابر، به عنوان یک دستگاه نظافتی مکانیزه می‌بایست در نظر گرفته شود، می‌پردازیم.

مواردی که برای خرید و استفاده کف شوی صنعتی خوب ، به عنوان یک دستگاه نظافتی مکانیزه باید در نظر گرفته شود

منبع تغذیه

در کف شوی صنعتی خوب مدل دستی، استفاده از یک دستگاه کابلی ارزان‌تر از یک دستگاه اسکرابر مجهز به باتری است. البته این کف شوی، در مکان‌هایی که ممکن است افراد زیادی‌تردد و از روی کابل آن عبور کنند، گزینه مناسبی نیست. اسکرابر کابلی، برخلاف نمونه باتری دار، نیاز به شارژ نداشته و بنابراین برای استفاده چند ساعته مناسب است.

اسکرابر باتری دار، برای مکان‌هایی که دارای وسعت زیادی بوده و کاربر، نگرانی بابت در راه بودن کابل دستگاه و اتصال آن به برق ندارد، مناسب است. اگر قصد خرید کفشوی باتری دار را دارید، از کف شویی استفاده کنید که زمان کار آن به‌گونه‌ای است که، با یک بار شارژ می‌توانید محیط مورد نظر خود را نظافت کنید. البته با اتمام شارژ باتری، می‌توان آن‌را دوباره شارژ نمود. البته برای این امر چند ساعت زمان نیاز است. برای شستشوی سطوحی که دارای وسعت بیشتر از ۲۰۰۰ متر مربع هستند، یا هیچگونه پریز برقی وجود ندارد، می‌بایست کف شوی صنعتی خوب باتری دار انتخاب شود. در صورت انتخاب یک اسکرابر باتری دار، هرآنچه که نیاز است نیروهای خدماتی در مورد آسیب به باتری دستگاه بداند را مدنظر قرار دهید.

برس غلطکی یا دیسکی اسکرابر

شکل برس بکار رفته در کف شوی صنعتی خوب ، نقش مهمی‌در کیفیت نظافتی دستگاه و انتخاب آن برای یک کاربرد خاص دارد. زمین شوی دیسکی، دارای کاربرد بیشتری بوده و برای نظافت سطوح هموار با کف شوی صنعتی خوب مناسب است. برس‌های دیسکی با الیاف خاص، نیز برای نظافت سطوح خشن بکار می‌روند. برای نظافت سطوح بسیار آلوده و یا سطوح لکه‌دار، برس‌های غلطکی کارآیی بهتری از برس‌های دیسکی دارند؛ زیرا سطح مقطع این برس‌ها، کمتر از نمونه‌های دیسکی بوده و در نتیجه فشار رو به پایین اعمال شده بر روی برس‌های غلطکی نسبت به نمونه‌های دیسکی بیشتر است. اسکرابر‌های بزرگ با برس غلطکی، همچنین برای محیط‌های آلوده به نشت مواد که به‌طور سخت به زمین چسبیده‌اند، مناسب هستند. برای محیط‌هایی که علاوه بر شستشو نیاز به یک نظافت اولیه دارند، نیز استفاده از کف شوی صنعتی خوببا برس غلطکی پیشنهاد می‌گردد.

اسکرابر دستی یا سرنشین دار؟

برای انتخاب یک کف شوی صنعتی خوب، باید به نوع دستگاه نیز توجه شود. اسکرابر دستی، توسط کاربر به جلو رانده می‌شود، اما در اسکرابرهای سرنشین دار، کاربر مانند یک خودرو آن را هدایت و کنترل می‌کند. برای فضاهای بزرگ بیش‌تر از ۳۰۰۰ متر مربع، اسکرابر سرنشین دار با پهنای شستشوی بالا، مورد توجه بوده و نیاز نیروی خدماتی را به خوبی برطرف می‌کند. برای مساحت‌های ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متر مربع مانند راهرو و سالن‌های مدارس، دانشگاه‌ها یا ادارات، استفاده از کفشوی سرنشین دار کوچک، انتخاب مناسبی است. زمان نظافت برای چنین محیط‌هایی، ۴ ساعت یا کم‌تر است. نمونه ای از کفشوهای دستی نیز از نظر قیمتی با نمونه سرنشین دار یکسان بوده و دارای زمان کارکرد ۴ ساعت است. انتخاب کف شوی صنعتی خوب در این حالت به سطحی مورد شستشو، تعداد نیروهای خدماتی و زمان لازم برای نظافت محیط بستگی دارد.

تعمیر و نگهداری

به منظور نگهداری از کف شوی صنعتی خوب، می‌بایست آن‌را بعد از هر استفاده، نظافت نمود. در صورت عدم انجام این کار، دستگاه با مشکلات عمده روبرو خواهد شد. بنابراین در پایان استفاده از دستگاه، همواره باید زمانی را برای تخلیه آب کثیف و پاکسازی دقیق همه چیز در نظر گرفت. تا زمانی که نظافت مستمر به خوبی صورت گیرد، نیاز به عملیات نگهداری خاص دیگری نیست. البته لزوم چک کردن سالانه دستگاه، توسط متخصص امری ضروری است. همچنین هنگامی‌که یک کف شوی صنعتی خوب، توسط بیش از یک کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد، سپردن مسئولیت نگهداری آن به یک نفر امری ضروری است. در مجموع، خرید از تولید کننده ای که جهت حفظ و نگهداری دستگاه، برنامه ای مناسب ارائه می‌دهد، عملکرد بهینه آن را تضمین می‌نماید.این خود یک کمک بسزایی جهت انتخاب یک کف شو‌ی صنعتی خوب است.

اندازه دستگاه

اسکرابر خودرویی پهنای شستشوی بیشتری داشته و برای تمییز نمودن محیط‌های وسیع و دارای قدرت مانور بالا مناسب است. در صورت انتخاب یک کف شوی باتری دار، میزان زمان کارکرد آن مهم‌تر از پهنای شستشو خواهد بود. در این زمینه کار سختی پیش روی خریداران نیست. ابتدا می‌بایست نوع دستگاهی که برای محیط آن‌ها مناسب است را در نظر بگیرند. در ادامه نیز، چک کردن زمان کارکرد و میزان کارایی تئوری دستگاه در انتخاب اسکرابر مورد توجه است.

مواد شوینده

هر کدام از کف شو‌ی صنعتی خوب در مورد افزودن مواد شوینده، دارای دستورالعمل مخصوص به خود است. نوع ماده شیمیایی و میزان آن، با توجه به نوع کف شوی و سطح تعیین می‌شود. به علاوه اسکرابر بدلیل رعایت استاندارد‌ها و جمع آوری سریع مواد شوینده از محیط، خطری را برای افراد ایجاد نمی‌کند. بنابراین به روش‌های سنتی‌ترجیح داده می‌شود.

تجهیزات نظافتی و کف شوی صنعتی کرشا

شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) تولید کننده انواع تجهیزات نظافتی و کف شوی صنعتی خوب است. محصولات شرکت کرشا، کاملا تولید داخل بوده. لذا در نسبت با محصولات خارجی از قیمت مناسب‌تر و به صرفه‌تری برخوردار هستند. محصولات شرکت کرشا، از یک سال ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش، برخوردار است. شما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید یک کف شو‌ی صنعتی خوب می‌توانید با شماره تماس ۷۹۴۴۷-۰۲۱ تماس حاصل، یا به سایت www.kershagroup.com مراجعه نمایید.