تجهیزات نظافتی برای کارواش کدامند ؟!

نظافت خودرو به روش سنتی دیگر جواب‌گو نیست. همین نکته، باعث پدید آمدن کسب و کاری به نام «کارواش» شده است. برای داشتن یک کارواش محبوب و پرمشتری، نیاز به وجود خدمات مناسب، پرسرعت و با کیفیت است. یکی از عواملی که این امر را فراهم می‌کند، استفاده از تجهیزات نظافتی برای کارواش است. در این مقاله به معرفی چند نوع از تجهیزات نظافتی مناسب برای آن پرداخته‌ایم.

ماشین شستشوی صنعتی
تجهیزات نظافتی برای کارواش
کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
تجهیزات نظافتی برای کارواش

اهمیت کارواش

کارواش‌ها مکان‌هایی هستند که محل مراجعه عموم مردم هستند. نظافت خودرو و و سایل نقلیه، با آب شهری، جدا از هزینه زیاد، باعث اتلاف منابع‌ خواهد شد. شستشو وسایل نقیله در کارواش علاوه بر سرعت بسیار زیادتر،‌ نسبت به شستشو با روش سنتی، کیفیت بیشتری خواهد داشت. نظافت مداوم خودرو، شاید در ابتدا مهم به نظر نرسد. اما این‌ کار باعث می‌شود که شما، نتوانید به خوبی بدنه خودرو خود را بازرسی کنید. ممکن است که روی بدنه خط افتاده باشد، یا بخشی از رنگ بدنه (که برای فلز بدنه نقش عایق را دارد) آسیب داده باشد. همچنین موادی که روی سطح بدنه ماشین می‌نشیند، به دلیل این که در آن عناصر شیمایی وجود دارد، طبیعتا روی کیفیت رنگ بدنه تأثیر خواهند گذاشت. در نتیجه اهمیت دادن به نظافت بدنه خودرو، باعث افزایش دوام رنگ دستگاه خودرو خواهد شد.

کارواش کارآمد

مهم‌ترین نکته‌ای که مشتریان کارواش به آن توجه می‌کنند، کیفیت خدمات است. صاحبان کارواش با کاستن از هزینه‌ها قیمت خدمات خود را کاهش می‌دهند، اما کیفیت خدمات نباید افت داشته باشد. این امر، باعث کاهش رضایت مشتریان و در نتیجه کاهش سود خواهد شد. نکته بعدی مهم در کارواش‌ها، سرعت خدمات ارائه شده به مشتری است. امروزه با افزایش سرعت فرایندها، همگان در امور مختلف انتظار سرعت بالا دارند. در صورتی که خدمات شما در زمان طولانی انجام بگیرد،‌ باعث افت میزان مشتری‌های شما خواهد شد. یکی از راه‌های افزایش سرعت استفاده از تجهیزات نظافتی برای کارواش به روز و کارآمد است. استفاده از تجهیزات نظافتی از دور خارج شده،‌ قدیمی و باتکنولوژی پایین، نه تنها از سرعت کار شما خواهد کاست، بلکه باعث افزایش هزینه‌های جاری، برای تعمیر تجهیزات نظافتی، خواهد شد.

تجهیزات نظافتی برای کارواش

با پیشرفت علم و تکنولوژی، مهندسان در زمینه‌های مختلف دستگاه‌های به روز و کارآمدتری تولید کرده‌اند. در نتیجه علاوه بر افزایش سرعت، امکانات بیشتری در انجام کارها، پیش رو مشتریان قرار دارد. زمینه نظافت هم از این امر مستثنی نبوده است. ‌‌طراحی و ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات نظافتی برای کارواش ، باعث پدید آمدن شاخه‌ای به نام نظافت صنعتی شده است. هدف از نظافت صنعتی افزایش سرعت نظافت، افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف منابع و در نهایت کاهش هزینه‌ها است.

در کارواش‌ها خدمات مختلفی ارائه می‌شود. بدنه ماشین‌ها شستشو می‌شود، آشغال‌ها و زباله‌های درون اتاق خودرو جمع آوری می‌شوند، صندلی‌ها شسته می‌شوند و… برای همه موارد، تجهیزات نظافتی به خصوصی وجود دارد. برای نظافت بدنه از دستگاه واترجت می‌توانید استفاده کنید. برای نظافت درون خودرو از جاروبرقی صنعتی و بخارشو می‌توان استفاده کرد. در ادامه به معرفی انواع تجهیزات نظافتی برای کارواش خواهیم پرداخت.

انواع دستگاه نظافتی واترجت و ساختار عملکرد آن

با پیشرفت علم و تکنولوژی، مهندسان در زمینه‌های مختلف دستگاه‌های به روز و کارآمدتری تولید کرده‌اند. در نتیجه علاوه بر افزایش سرعت، امکانات بیشتری در انجام کارها، پیش رو مشتریان قرار دارد. زمینه نظافت هم از این امر مستثنی نبوده است. ‌‌طراحی و ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات نظافتی برای کارواش ، باعث پدید آمدن شاخه‌ای به نام نظافت صنعتی شده است. هدف از نظافت صنعتی افزایش سرعت نظافت، افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف منابع و در نهایت کاهش هزینه‌ها است.

در کارواش‌ها خدمات مختلفی ارائه می‌شود. بدنه ماشین‌ها شستشو می‌شود، آشغال‌ها و زباله‌های درون اتاق خودرو جمع آوری می‌شوند، صندلی‌ها شسته می‌شوند و… برای همه موارد، تجهیزات نظافتی به خصوصی وجود دارد. برای نظافت بدنه از دستگاه واترجت می‌توانید استفاده کنید. برای نظافت درون خودرو از جاروبرقی صنعتی و بخارشو می‌توان استفاده کرد. در ادامه به معرفی انواع تجهیزات نظافتی برای کارواش خواهیم پرداخت.

یکی از تجهیزات نظافتی برای کارواش این دستگاه نظافتی است که با پمپاژ فشار بالای آب، پیوندهای بین مولوکولی اجرام و اجسام چسبیده به سطوح را سست می‌کند. نتیجه این کار،‌ شستشو بسیار راحت مواد چسبیده به سطوح است. به همین دلیل است که دستگاه واترجت در زمینه‌های مختلفی غیر از نظافت (از جمله برش مواد و تخریب بتن) استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه واترجت، به دلیل پمپاژ آب، باعث آن می‌شود که در مصرف آب به شدت صرفه جویی شود. این ویژگیِ این نوع از تجهیزات نظافتی برای کارواش ،‌ که مصرف آب بالایی دارند، بسیار سودمند است. با استفاده از نمونه‌های استاندارد و باکیفیت واترجت، می‌توانید از هزینه‌های خود بکاهید.

ساختار عملکرد دستگاه نظافتی واترجت از تجهیزات نظافتی برای کارواش

این نمونه از تجهیزات نظافتی برای کارواش ، دارای مدل‌های مختلفی است. اما به دلیل مکانیزم یکسان، ساختار مشابهی دارند. در انواع مدل‌های واترجت آب با انرژی جنبشی بالا پمپاژ می‌شود. بخش‌های مهم واترجت عبارتند از بدنه، مخزن، موتور، پمپ دستگاه، شلنگ و نازل. پمپاژ آب به این گونه است که، آب از پمپ توسط موتور وارد جریان دستگاه می‌شود. سپس آبِ فشار ضعیف، تبدیل به آب با فشار قوی می‌شود. در ادامه فشار آب توسط پیج تنظیم، قابل کنترل خواهد بود. سپس آب وارد شلنگ فشار قوی می‌شود. پس از انتقال آب از شلنگ به نازل، آب با فشار زیاد از نازلِ این تجهیزات نظافتی خارج می‌شود. یکی از ویژگی‌های دستگاه واتر جت، امکان تغییر نازلْ متناسب با سطح و متریال مورد نظافت است.

در نظافت محیط با تجهیزات نظافتیِ واترجت، دو فاکتور بسیار تعیین کننده است؛ فشار آب و دبی. هر چه فشار آب بیشتر باشد، دستگاه نظافتی واترجت توانایی آن را دارد که آلودگی‌های سخت‌تری را پاک کنید. و هر چه دبی دستگاه بیشتر باشد، باعث افزایش سرعت راندمان نظافت خواهد شد.

انواع واترجت

تجهیزات نظافتی برای کارواش ، بر اساس فاکتورهای مختلف تقسیم بندی می‌شوند. این مسأله، در مورد دستگاه واترجت هم صادق است. واترجت‌ها براساس عواملی چون، دمای آب، فشارکاری، منبع تغذیه و نوع جابجایی تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه به معرفی چند نوع از این تقسیم‌بندی‌های واترجت خواهیم پرداخت.

انواع واترجت بر اساس دمای آب

  • واترجت آب سرد: بیشتر مدل‌های این تجهیزات نظافتی، از این نوع هستند.
  • واترجت آب گرم: از نظر ساختار این نمونه واترجت، ساختار یکسانی با واترجت آب گرم دارد. تنها تفاوت در وجود آبگرمکن، در دستگاه واترجت آب گرم است. برای جلوگیری از صدمه به دستگاه و کاهش عمر مفید آن، این قطعه بعد از پمپ تعبیه شده است.

انواع واترجت بر اساس منبع تغذیه

واترجت‌ها برای کارکرد پمپ و موتور نیاز به نیروی محرکه دارند. لذا بدون وجود منبع تغذیه، دستگاه توانایی نظافت ندارد. انواع واترجت بر اساس منبع تغذیه عبارتند از:

  • واترجت الکتریکی: در نمونه از تجهیزات نظافتی، سیم برق وجود دارد. پس از اتصال به پریز برق، دستگاه آماده نظافت خواهد بود. این نمونه برای کارواش‌ها گزینه مناسب‌تری است؛ زیرا باعث تولید کربن دی‌اکسید و آلایندگی نخواهد شد.
  • واترجت دیزلی: این نمونه از دستگاه واترجت، توانایی بیشتری در گرم کردن آب دارد. اما استفاده از این نوع، باعث می‌شود که وزن دستگاه افزایش پیدا کند. همچنین استفاده از این نوع باعث افزایش هزینه تعمیر و نگه‌داری دستگاه می‌شود.

انواع واترجت بر اساس فشار کاری

توان فشار کاری دستگاه‌های نظافتی واترجت، بر اساس بار اندازه‌گیری می‌شود. بر اساس بار تجهیزات نظاف صنعتی از نوع واترجت، به سه دسته تقسیم می‌شوند.

  • نیمه فشار قوی: این نوع توانایی کم‌تر از ۲۵۰ بار دارند. از این نوع تجهیزات، برای مقاصد خانگی و صنعتی سبک استفاده می‌شود. استفاده از این نوع برای کارواش‌ها توصیه می‌شود.
  • فشار قوی: حجم قدرت این نوع بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ بار است. به این نوع، کارواش صنعتی هم گفته می‌شود. از این گونه، برای استفاده‌های سنگین صنعتی استفاده می‌شود.
  • فوق فشار قوی: توانایی این دستگاه‌ها بین ۱۰۰۰ و حداکثر ۳۰۰۰ بار است. در عملیات‌های پیچیده صنعتی، همچون تخریب بتن از این نوع استفاده می‌شود.

فواید و مزایا استفاده از تجهیزات نظافتی برای کارواش ( واترجت )

  • کاهش مصرف آب
  • افزایش بهره‌وری
  • کاهش نیاز به مواد شوینده
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • و در آخر کاهش هزینه‌ها
دستگاه نظافتی جاروبرقی صنعتی و ساختار عملکرد آن

یکی دیگر از تجهیزات نظافتی برای کارواش ، جارو برقی صنعتی یا مکنده صنعتی است. از این دستگاه جهت جمع‌آوری انواع اجرام استفاده می‌شود. در کارواش می‌توان از این دستگاه، برای نظافت صندلی‌ها، داشبور و… استفاده کرد. این دستگاه به وسیله مکش، آلودگی‌ها را درون مخزن خود هدایت کرده و آن‌جا نگه‌داری می‌کند.

 

 

ساختار و مکانیزم نظافت جاروبرقی صنعتی

مدل‌های مختلفی از جاروبرقی صنعتی وجود دارد. مهم نیست از چه نوع یا مدل جاروبرقی استفاده‌می شود. عموما همه مدل‌ها از ساختار عملکردی مشابهی برخوردار هستند. با ایجاد خلاء توسط پمپ دستگاه، فرایند مکش و وکیوم شروع شده. سپس آلودگی‌ها از طریق لوله، به درون مخزن انتقال پیدا می‌کنند. اجزاء این نوع از تجهیزات نظافتی، به طور عمده شامل موارد زیر است:

  • موتور: موتور شامل نوع هواکار، توربینی و کلکتور است.
  • پمپ مکش: مهم‌ترین بخش جارو، این قسمت است. دو عامل مهم در این بخش وجود دارد. توانایی و سرعت مکش. هر چه این دو فاکتور بیشتر باشد، سرعت شما در نظافت بیشتر خواهد بود.
  • بدنه:‌ بدنه دستگاه ممکن است از جنس پلاستیک یا فلز باشد. طبیعتا پلاستیک فشرده، وزن کمتری دارد. در نتیجه امکان مانور بیشتری برای کاربر، فراهم خواهد بود.
  • فیتلر: بدون وجود فیلتر، دستگاه عملکرد خوبی نخواهد داشت؛ چرا که گرد و غبار و آلودگی ورودی، مجدد از طریق هوا به محیط برخواهد گشت. در انتخاب فیلتر نوع بافت، جنس فیلتر، سح مقطع فیتلر و شکل آن اهمیت دارد.
  • مخزن: این بخش، محل تجمع گرد و غبار و آلودگی‌های ورودی است. برای کار خود باید نوع جاروبرقی مناسبی انتخاب کنید. زیرا اگر مخزن مقاومت بالایی نسبت به آن نوع خاص از مواد نداشته باشد، باعث آسیب دیدن دستگاه شما خواهد شد.
  • تجهیزات جانبی

 

انواع جاروبرقی

  • نمونه خانگی: همان‌طور که از نام این نوع از تجهیزات نظافتی پیدا است، برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این نمونه، توان مکش و جمع‌آوری آلودگی‌های سبک را دارد.
  • نمونه تجاری: این نمونه توان بیشتری نسبت به جاروبرقی خانگی دارد. از آن می‌توان برای محیط‌های مسکونی بزرگ‌تر یا مکان‌هایی که، بیشتر آلوده هستند استفاده کرد. این گزینه بهترین انتخاب برای کارواش‌ها است.
  • جاروبرقی نیمه صنعتی: این نمونه، نسبت به نوع تجاری از قدرت بیشتری برخوردار است. دستگاه‌های نیمه صنعتی توانایی آن را دارند که، علاوه بر جامدات، مایعات را نیز مکش کنند.
  • جاروبرقی صنعتی: در مدل صنعتی، به دلیل وجود موتور توربینی توانایی نظافت طولانی مدت را دارد هستند. از این دستگاه، برای جمع‌آوری و پاک کردن آلاینده‌های سمی استفاده می‌شود.
دستگاه بخارشور و مزایای استفاده از آن :

این نوع از تجهیزات نظافتی برای کارواش ،‌ به منظور خشک نمودن، ضدعفونی کردن و شستشو سطوح استفاده می‌شود. با استفاده از بخار خارج شده از دستگاه،‌ سطوح ضدعفونی می‌شوند. به واسطه حرارت بخار، آلودگی چسبیده به سطح جدا خواهند شد. در ادامه، به وسیله سیستم مکش، آلودگی کاملا از بین می‌رود.

اجزا دستگاه بخارشو

  • مخزن آب تمیز
  • مخزن آب کثیف
  • مخزن مواد شوینده
  • نازل

انواع بخارشو

بخارشوها از نظر نوع به نوع ایستاده و خوابیده تقسیم بندی می‌شوند. همچنین از نظر بخار در انواع خشک، مرطوب، آب گرم و نوع جاروبرقی به بازار عرضه شده‌اند.

مزایا استفاده از بخارشور در تجهیزات نظافتی برای کارواش

اولین مزیت استفاده از ضدعفونی شدن محیط است. این نکته مخصوصا در دوران شیوع کرونا، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا باعث آرامش خاطر مشتریان شما خواهد شد. نکته بعدی، مصرف آب کمتر است.

 

نتیجه گیری

در کارواش کارآمد، سرعت فرایندها بالا است. این نکته،‌ همراه با حفظ کیفیت است. برای پدید آمدن این امر، نیاز به تجهیزات نظافتی برای کارواش است. تجهیزات مورد نیاز کارواش عبارتند از واترجت، جاروبرقی و بخارشو. همه تجهیزات دارای مدل‌ها و انواع مختلفی هستند. در زمینه واترجت، بهترین نوع واترجت نیمه فشار قوی آب سرد، همراه با منبع تغذیه الکتریکی است. بهترین نمونه جاروبرقی نیز، نوع تجاری، که توان مناسب و قیمت مقبولی دارد، است. در زمینه بخارشو بهترین گزینه بخارشو، بخار مرطوب است.

شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) تولیدکننده انواع تجهیزات نظافتی، از جمله تجهیزات نظافتی برای کارواش است. محصولات این شرکت، به عنوان اولین تولیدکننده تجهیزات نظافتی، در غرب آسیا و ایران، از مقبولیت در بازار برخوردار گشته. استفاده از محصولات ایرانی کرشا، علاوه بر حمایت از تولید داخلی، موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد؛ زیرا در قیمت محصولات این شرکت، تعرفه‌های گمرکی، نوسانات ارز و هزینه‌های بازرگانی اضافه وجود ندارد. البته این قیمت پایین دلیلی بر کیفیت نامقبول نیست. محصولات این شرکت از کیفیتی همپا با محصولات خارجی برخوردارند. دلیل این ادعا، وجود یک سال ضمانت پس از فروش و ده سال خدمات پس از فروش بی‌قید و شرط است. وجود این گزینه، باعث آرامش خاطر مشتریان کرشا خواهد شد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان شرکت می‌توانید با ما در ارتباط باشید. پل‌های ارتباطی ما تارنما www.kershagroup.com و تلفن ۷۹۴۴۷-۰۲۱ است.