استفاده از کف شو و نظافت ساده با آن

گسترش دانش و تکنولوژی، زندگی روزمره بشر را دستخوش تغییراتی کرده است. طراحی وساخت ماشین‌های مکانیزه در بخش‌های خانگی و صنعتی، تحولی شگرف در بهبود کیفیت امور و تسریع در انجام آن ایجاد کرده است. در بخش نظافت نیز این امر مستثنی نیست. طراحی و ساخت ماشین‎‌آلات نظافتی من جمله کف شو در این راستا بوده و هست. در این مقاله به بررسی دلایل راحتی و سادگی استفاده از کف شو و نظافت با آن پرداخته خواهد شد.

میل انسان به رفاه اصلی‌ترین عامل پدیدار شدن ماشین‌ها

با گسترش دانش و فناوری، تقریبا همه کارهای بشر مدرن و مکانیزه شده است. زندگی بیست سال قبل با اکنون قابل قیاس نیست. حتی از پنج سال گذشته نسبت به الان، زندگی روزمره ما دچار تحولات و تغییرات اساسی شده است. زندگی بشر توسط ماشین‌ها بسیار آسان شده به طوری‌که فکر کردن به گذشته برایمان نوعی مرور خاطرات است. اگر در گذشته نه چندان دور لباس شستن توسط دست صورت می‌گرفت، الان ماشین‌های لباسشویی تمام مراحل شستشوی لباس را مکانیزه و در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین کیفیت انجام می‌دهند. چیزی که زندگی امروز بشر را آسان کرده تمایل وی به زندگی آسان و با کیفیت است که دانش و تجربه خود را در این راه به کمک گرفته است.

نظافت ساده با کف شوی نظافتی

نظافت و تمیز کردن محیط اطرافمان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. فرقی ندارد خانه باشد یا محل کار،کارخانه باشد یا یک فروشگاه، بیمارستان یا یک مجتمع تجاری، هر محیطی بسته به نیاز باید به صورت منظم نظافت شود. اگر در گذشته نظافت به صورت سنتی و دستی انجام می‌شد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی ماشین‌هایی مکانیزه برای نظافت طراحی و ساخته شده‌اند. این امر نشانه میل انسان به راحتی و رفاه است. شرکت‌های مختلفی در اقصی نقاط جهان به طراحی و ساخت ماشین های نظافتی مشغول هستند. در کشور ما نیز، شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) به طراحی و ساخت انواع ماشین‌های نظافت صنعتی با بهترین کیفیت ساخت و بهره‌وری اشتغال دارد. این ماشین‌های نظافتی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، هرکدام مخصوص شستشو و نظافت سطوح مختلف با آلودگی‌های گوناگون هستند. نظافت به وسیله ماشین‌آلات نظافتی باعث شده نظافت به روش سنتی تقریبا به امری منسوخ تبدیل شود. مساحت زیاد، ترافیک بالای محیط و محدودیت منابع انرژی باعث شده، تا نظافت به روش سنتی بازده موثر و کافی را دارا نبوده و در بسیاری از موارد نیز جواب‌گو نباشد. اما با استفاده از ماشین‌آلات نظافتی، نیازهای نظافتی در بالاترین مرتبه قابل دستیابی است. در نظافت مکانیزه و نوین، نه مساحت زیاد محیط مهم است و نه میزان و نوع آلودگی. با استفاده از ماشین‌های نظافت صنعتی هر محیطی، با هر مساحت و میزان آلودگی، در سریع‌ترین زمان ممکن، به نحو احسن قابل نظافت است.

با کف شوی، به راحتی و بدون خستگی نظافت کنید!

یکی از این ماشین‌ها ، کف شوی صنعتی است. این کف شو ها مخصوص شستشوی انواع سطوح کف است که در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. با استفاده از کف شو ، محیط‌های مختلفی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز خرید، مال‌ها، برج‌ها و آسمان خراش‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی-درمانی، کارخانجات صنعتی، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی-تربیتی و… را می‌توان نظافت کرد. همچنین با استفاده از کف شو می‌توان طیف مختلفی از سطوح کف را، همچون سیمان، بتن، سرامیک، سنگ، پارکت، اپوکسی، چوب، لمینت، موزاییک، بامبو، وینیل، آجری، شیشه‌ای و… نظافت کرد. استفاده از کف شو شستشو و نظافت سطوح را آسان می‌کند به طوری‌که با استفاده از کف شو فرقی ندارد جنس سطح مورد نظر چیست. چراکه ماشین‌های کف شو طوری طراحی شده‌اند که قابلیت شستشوی انواع سطوح را دارند. در کف شو، فرچه شستشو دارای قابلیت تنظیم ارتفاع است که می‌تواند آلودگی‌ را از لابه‌لای جرزه و محفظه‌های کوچک از بین ببرد.

 در این ماشین ها، آب و مواد شوینده از مخزن آب تمیز به روی زمین ریخته شده و سپس فرچه مخصوص به خوبی کف را شستشو کرده و سپس به وسیله تیِ تعبیه شده در انتهای ماشین، آب کثیف حاصل از شستشو به سمت مخزن آب کثیف هدایت می‌شود. همچنین این کف شو قابلیت ضدعفونی سطوح کف را نیز دارند که در محیط‌های با ریسک بالا نظیر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی-درمانی قابلیت مضاعف و ویژه‌ای محسوب می‌شوند. مکانیسم عمل ماشین کف شو این‌گونه است که، پس از شستشوی کامل و در مرحله آخر، سطح خشک خواهد شد. سپس با انتشار مواد آنتی ویروس مخصوص که به سرعت جذب محیط می شوند، اقدام به از بین بردن تمامی ویروس‌ها و میکروارگانیسم‌های مضر می‌کنند.

نظافت ساده با کف شوی دستی و سرنشین‌دار

کف شو در دو مدل کف شوی دستی و کف شوی سرنشین‌دار تولید می‌شود. در اسکرابر دستی، نیروی محرکه دستگاه، نیروی اپراتور دستگاه است که پشت دستگاه رفته و از آن‌جا با کلیدها و دکمه‌های مخصوص دستگاه را هدایت کرده و می‌تواند محیط را شستشو کند. استفاده از کف شو دستی به راحتی انجام می‌گیرد. اپراتور دستگاه قرار نیست هیچ اقدام اضافه‌ی دیگری جز هدایت انجام دهد. تمام مراحل شستشو توسط دستگاه و به صورت کاملا مکانیزه صورت می‌گیرد. کف‌شوی دستی بیشتر در محیط‌های کوچک و باریک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کف شو سرنشین‌دار، نیروی محرکه توسط خود دستگاه تامین می‌شود. اپراتور دستگاه، بر روی صندلی و جایگاه مشخص شده می‌نشیند و با فرمان و کلیدهای اتوماتیک، دستگاه را هدایت می‌کند. استفاده از نوع سرنشین‌دار نسبت به استفاده از نوع دستی آسان‌تر است. چرا که در مدل سرنشین‌دار اپراتور دستگاه ساکن بوده و در اثر شستشو و با گذشت زمان خیلی کمتر نسبت به کف شوی دستی خسته می‌شود. لذا با استفاده از کف شو سرنشین‌دار میتوان مدت زمان بیشتری سطوح را نظافت کرد. کف شوی سرنشین‌دار مخصوص محیط‌های بزرگ و با مساحت بالا است. با استفاده از کف شوی سرنشین‌دار می‌توان ساعت‌ها و بدون اندک وقفه‌ای محیط را شستشو و تمیز کرد. یکی از دیگر از مشخصه‌های کاربری آسان دستگاه این است که، دستگاه دارای وزن و ابعاد مناسب باشد. وزن سبک و ابعاد مناسب موجب می‌شود تا از این ماشین بتوان در محیط‌های تنگ و باریک به‌راحتی استفاده کرد. با استفاده از کف شو نظافت نیز با سرعت بیشتر و کیفیت بالایی انجام می‌شود. همچنین امکان جابه‌جایی و انتقال آن بین طبقات نیز آسان‌تر خواهد بود.

با استفاده از این دستگاه، محیط به مراتب نسبت به نظافت به روش سنتی تمیزتر می‌شود. دلیل آن هم قدرت مکانیکی فرچه شستشو در ماشین کف شور است. در نظافت سنتی، قدرتی که از طریق دست‌های نیروی نظافتی به تی وارد می‌شود بسته به قدرت بدنی نیروی نظافتی متغیر بوده که البته همواره از قدرت مکانیکی موتور شستشو ماشین کمتر است. قدرت مکانیکی وارد شده بر فرچه شستشو، باعث شده فرچه حرکات دوار مکرر داشته باشد. حرکت فرچه‌ها باعث می‌شود اگر جرم و آلودگی نسبتا عمیقی هم روی سطوح وجود داشته باشد، در اثر حرکت و فشار وارده از بین برود. چیزی که در نظافت به روش سنتی باید با زحمت و مداومت بسیار اتفاق افتد. بنابراین استفاده از کف شو در تمام مراحل شستشو، راحتی و افزایش کیفیت را به همراه دارد. از دیگر اثرات استفاده از کف شو، از بین بردن آلودگی‌ها تا 95 درصد است. مکانیسم عمل در ماشین کفشور به این صورت است که، ضمن کاهش تماس بیش از حد کارکنان نظافتی، آلودگی‌ها کمتر در محیط و بر روی سطوح منتقل می‌شوند. اما در نظافت به روش سنتی، به دلیل سطح تماس زیاد نیروی نظافتی و همچنین جابه‌جایی مکرر آب و مواد شوینده روی سطوح، خود به عامل انتقال آلودگی تبدیل می‌شوند و همواره میزانی از آلودگی روی سطوح باقی می‌مانند. اما در ماشین کفشور به دلیل انجام مکانیزه مراحل شستشو، هم اپراتور دستگاه کمترین سطح تماس با محیط را دارد و هم آب حاصل از شستشو بلافاصله از روی سطح جمع‌آوری می‌شود و لذا عاملی برای انتقال آلودگی وجود ندارد. با استفاده از کف شو، می‌توان انواع آلودگی‌ها نظیر چربی‌ها، خاک و گردوغبار، میکروب‌ها و ویروس‌ها را از بین برد، به طوری که اثری از آلودگی باقی نمانده و محیط عاری از هرگونه آلودگی باشد.

کف شوی کرشا، انتخابی برای نظافت ساده و باکیفیت

نظافت ساده با ماشین کف شور کرشا و همچنین عملکرد مناسب آن، باعث شده تا کرشا به انتخابی برتر در بین مشتریان تبدیل شده و رضایت ایشان حاصل شود. همچنین مصرف آب و انرژی پایین، بهره‌وری بالا، کاربری آسان، صدای کم، قدرت مانور بالا در محیط‌های باریک و کوچک، باتری قدرتمند، قابلیت ویروس‌کشی، خشک شدن آنی پس از شستشو، مجهز بودن به سیستم هوشمند جلوگیری از واژگونی، داشتن عایق صوتی موتور، بدنه مقاوم و ضدضربه، حرکت در شیب 45 درجه، مجهز بودن به سیستم عیب‌یاب خودکار ز ویژگی‌های اصلی اسکرابرهای کرشا است.

کرشا به عنوان تولیدکننده ماشین‌های نظافت صنعتی در ایران و غرب آسیا، با یكسال گارانتـی بـی‌قید و شرط، ده سال خدمات پـس از فروش فعال و تامین فوری قطعات یدكی، به عنوان شرکتی پیشرو در ایران برتری خود را نسبت بــه سایر رقبا در ارائه انواع کف شو به مشتریان خود نشان داده و جایگاه خود را تثبیت نموده است. هم‌اکنون می‌توانید با واحد مشتریان کرشا تماس گرفته و مشاوره رایگان بگیرید. (واحد خدمات مشتریان 79447-021)