دستگاه زمین شوی صنعتی ، جهت نظافت محیط

از زمان شیوع کرونا، نظافت زمین برای کنترل و از بین بردن آلودگی‌ها از روی سطوح و کف حائز اهمیت بیشتری است. سازمان بهداشت جهانی تخمین زده که این ویروس تا چند روز روی سطوح باقی می‌ماند. اشخاص می‌توانند آلودگی‌ها را از طریق کفش‌هایشان به هوا پرتاب کنند و میکروب‌ها می‌توانند به سایر لوازم انتقال پیدا کنند و به همین جهت شستشوی سطوح و کف بیش ‌از پیش اهمیت می‌یابد.

سطوح کف در محیط‌های کارگاهی و صنعتی و آموزشی و تجاری و… به دلیل تردد زیاد افراد، در معرض انواع گردوغبار و آلودگی‌ها هستند. برطرف کردن این آلودگی‌ها و نظافت محیط، از مهم‌ترین وظایف لازم برای حفظ سلامتی و ایمنی است. بهترین وسیله برای انجام عملیات شستشو و نظافت سطوح و کف، استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی است که به دلیل برخورداری از سیستم مکانیزه، مزایای متعددی را برای کاربرانش فراهم آورده است.

دستگاه زمین شوی صنعتی

از مهم‌ترین و مؤثرین تجهیزات جهت نظافت و شستشوی کف و سطوح سخت، دستگاه زمین شوی صنعتی است. کاربر هنگام استفاده از این دستگاه صنعتی نسبت به روش‌های سنتی و دستی نظافت، کمتر دچار خستگی می‌گردد. دستگاه زمین شوی صنعتی جهت شستشوی سطوح از برس‌ها و سامانه پاشش محلول شوینده یا آب استفاده می‌نماید. هم‌زمان با شستشوی سطوح، عملیات خشک‌کردن توسط تی مکش و موتور مکنده انجام می‌گیرد. دستگاه زمین شوی صنعتی ، برخلاف تی دستی آلودگی‌ها، را بر روی سطح زمین حرکت نمی‌دهد و به گونه مؤثری از پس نظافت سطوح برمی‌آید. انرژی مورد نیاز این دستگاه‌های صنعتی یا از طریق باتری یا از طریق جریان برق تأمین می‌گردد. همچنین هدایت مدل‌های مختلف دستگاه زمین شوی صنعتی به دو شکل سرنشین‌دار و دستی است.

دلیل استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی

زمانی که از تمیزی و پاکیزگی سطوح کف صحبت می‌شود، شیوه دستی یا همان استفاده از تی و سطل آب دیگر نمی‌تواند پاسخگو باشد. بهره بردن از دستگاه زمین شوی صنعتی چهار مزیت به دنبال دارد که عبارتند از: • بهداشت: در روش سنتی، آبی که برای اولین بار بر روی تی ریخته می‌شود تمیز است. در دفعات بعد این تی آغشته به آلودگی است که با هر بار خیس شدن آن، تنها به آلودگی‌های آن افزوده می‌گردد. فقط دستگاه زمین شوی صنعتی است که می‌تواند ضمانت دهد تنها چیزی که به سطح کف انتقال می‌دهد، آب تمیز و ماده شوینده است. • اثربخشی: در روش سنتی، تی کشیدن نه‌تنها آلودگی‌ها را حذف نمی‌نماید، بلکه آن‌ها را در محیط پخش می‌نماید. دستگاه زمین شوی صنعتی آلودگی‌ها را به شکلی مؤثر و طبق استانداردهای بهداشتی تمیز می‌نماید. • ایمنی: در روش سنتی، پس از تی کشی زمین خیس خواهد بود که درنتیجه سبب سُرخوردن افراد در آن محیط می‌گردد. دستگاه زمین شوی صنعتی ، توسط یک یا دو برس سطح کف زمین را تمیز کرده و به شکل هم‌زمان، آن را خشک می‌نماید؛ پس این‌گونه زمین سُر نخواهد بود. • بهره‌وری: دستگاه زمین شوی صنعتی نسبت به روش سنتی با کیفیتی چندین برابر بیشتر، سطوح و کف زمین را تمیز می‌نماید. همچنین زمان کمتری جهت نظافت صرف می‌شود و درنتیجه، برای نیروهای خدماتی زمانی بیشتری برای رسیدن به سایر امور وجود خواهد داشت.
روش‌های افزایش کیفیت نظافت سطوح با دستگاه زمین شوی صنعتی

به کار بستن این شیوه‌ها عملکرد دستگاه را به بالاترین حد خود می‌رساند:

  • استفاده کافی از مواد شوینده: اگر به میزان مناسب از مواد شیمیایی استفاده نشود، نظافت چندان تأثیری نخواهد داشت؛ زیرا اگر ماده شیمیایی مورداستفاده بیش از مقدار لازم باشد هم پول خود را هدر داده‌اید و هم باقی ماندن مقداری از مواد شیمیایی روی زمین خطراتی را به دنبال خواهد داشت. سیستم دوزینگ موجود بر روی دستگاه زمین شوی صنعتی ، وظیفه ترکیب مواد شوینده و آب را از روی دوش شما برداشته است و دیگر نیازی نیست تا بعد از هر بار نظافت مخزن را پر و خالی نمایید.
  • نظافت مستمر و خشک نگه‌داشتن دستگاه زمین شوی صنعتی: زمانی که دستگاه کثیف باشد، نمی‌توان با آن سطوح و کف زمین را تمیز کرد. کلیه اجزای دستگاه ازجمله پد و برس ها لازم است تا بعد از هر بار استفاده کاملاً شسته و خشک شوند.
  • بررسی منظم تی مکش: اگر تی مکش در شرایط خوب و درستی نگهداری نشوند، دستگاه دیگر قادر نخواهد بود تا آب‌های آلوده را جمع نماید. پس لازم است تی مکش به شکل مرتب و منظم بررسی شود و آلودگی‌های آن رفع گردد. تی مکش بعد از مدتی دچار فرسایش می‌شود و درنتیجه دیگر آن کارایی لازم را نخواهد داشت که لازم است در آن موقع (در صورت نیاز) تی تعویض گردد.
  • باز گذاشتن درب مخزن آب کثیف: باز گذاشتن درب مخزن آب کثیف بعد از هر بار استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی، سبب خشک شدن دستگاه خواهد شد و درنتیجه باکتری‌هایی که عامل ایجاد بوی بد هستند، از بین می‌روند.
  • نظافت آرام و بدون عجله: نظافت خوب و مؤثر بستگی به دادن زمان لازم به دستگاه جهت انجام کار نظافت دارد. برای پاک کردن خاک از روی سطوح و کف زمین، باید میزان جریان آب و فشار برس را در سطح مناسبی تنظیم کرد و زمان مناسب و کافی را هم برای اثربخشی فرآیند شستشو اختصاص داد.
  • استفاده از پد الماس: در عملیات نظافت برخی از انواع سطوح پدهایی الماس‌ بسیار خوب عمل می‌کنند. حتی در برخی از آزمایش‌های واقعی، استفاده از این پدها همراه با دستگاه زمین شوی صنعتی نشان داده‌اند که می‌توانند میزان باکتری‌ه روی کفپوش‌ها را تا حدود زیادی کاهش دهند.
  • نظافت دومرحله‌ای سطوح بسیار آلوده: در صورت نیاز ضروری است تا دو بار برس زنی انجام گیرد. اگر محدوده‌ای که قرار است نظافت شود آلودگی خاصی در آن وجود داشته باشد، باید برس زنی و شستشوی مجدد توسط دستگاه زمین شوی صنعتی، که تنها راه از بین بردن ذرات سرسخت آلودگی‌هاست، انجام گیرد.
آماده‌سازی دستگاه زمین شوی صنعتی

قبل از شروع کار با دستگاه زمین شوی ضروری است تا به امور زیر توجه شود:

1-شارژ باتری: اکثریت مدل‌هایی از دستگاه زمین شوی که با باتری کار می‌کنند، از باتری‌هایی بهره می‌گیرند که در صورت کاملا پر بودن بین دو ساعت و نیم تا چهار ساعت عملیات نظافت را پشتیبانی می‌کند. نکته مهم این‌که کاربر باید قبل از شروع کار با دستگاه، باتری‌ها را به‌طور کامل شارژ کرده باشد تا وقفه‌ای در بین عملیات نظافت ایجاد نگردد و کار به‌طور کامل و پیوسته انجام شود.

2-بررسی نشت و آسیب: قبل از استفاده از این دستگاه صنعتی، ضرورت دارد که  مشخص گردد هیچ‌گونه آبی از قسمت‌های مختلف آن نشت نمی‌کند. البته در کنار بررسی وجود نشتی، باید قسمت‌های دیگر هم بررسی شود تا اگر قسمتی از دستگاه دچار آسیبی شده به‌سرعت تعمیر گردد.

3-اتصال شلنگ‌ها: در جهت امکان عملکرد صحیح دستگاه، باید شلنگ‌های مخازن آب تمیز، آب کثیف و موتور مکش به‌طور صحیح محکم شده باشند.

4-پیروی از راهنما و دستورالعمل‌ها: هر دستگاه زمین شوی صنعتی دارای یک دفترچه راهنما و مجموعه دستورالعمل‌هایی است که در آن نحوه کار با دستگاه، ازجمله میزان مورد نیاز مواد شوینده، بیان‌شده است. همچنین برای نظافت، یک محلول شستشوی مناسبِ سازگار با دستگاه ضرروی است تا آن بتواند سطح را به‌خوبی تمیز نماید. البته می‌توانید از مواد شوینده و رقیق‌کننده‌های سخت، در کارخانه‌ها و انبارهایی با سطح بتنی هم بهره ببرید.

5-پرکردن کردن مخزن آب تمیز: تمامی دستگاه‌های زمین شوی صنعتی شامل یک مخزن آب تمیز است. کاربر باید این مخزن را قبل از شروع عملیات شستشو با آب تمیز پر کند.

6-انتخاب برس یا پد مناسب: دستگاه‌های زمین شوی، توسط برس یا پد آلودگی‌ها را از سطوح و کف جدا و پاک می‌نمایند. جهت شستشوی سطوح و کف باید از برس و پد متناسب با همان نوع و جنس سطح استفاده نمایید؛ زیرا استفاده از برس و پد سخت برای سطوح نرم و حساس سبب آسیب و صدمه جدی به سطوح می‌شود. همچنین استفاده از برس و پد نرم برای سطوح سخت مثل بتن سبب عدم اثربخشی نظافت با دستگاه و عدمرفع آلودگی‌ها می‌شود.

۵ گام برای استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی

جهت نظافت و شستشوی سطوح و کف با دستگاه زمین شوی صنعتی باید مراحل زیر به ترتیب انجام گیرد:

  1. آماده‌سازی محیط کار: ابتدا باید قبل از شروع کار با دستگاه، هرگونه مانع ازجمله مبل یا هر نوع لوازم دیگری که در مسیر حرکت دستگاه قرار دارد و ایجاد مزاحمت می‌کند، از سر راه برداشته شود.
  2. نظافت محیط: قبل از استفاده از دستگاه بهتر است هرگونه زباله را با جاروی دستی جمع‌آوری نمایید؛ زیرا هر نوع زباله‌ای بر سطوح و کف باقی بماند می‌تواند به دستگاه آسیب برساند. این زباله‌ها امکان دارد در زیر تی مکش به دام بیفتند و درنتیجه باعث ایجاد خط و خش بر سطوح کف شوند.
  3. شروع عملیات نظافت: ابتدا باید عملیات شستشو را از کناره‌ها شروع کنید و بعد با یک برنامه منظم، تمامی سطح کف را شستشو نمایید. با حرکت دایره‌ای و چرخش تی مکش می‌توانید کلیه آب‌ها را از روی سطوح و کف جمع‌آوری نمایید.
  4. تکرار عملیات: زمانی که سطح آلودگی‌ها عمیق است و در نقطه‌ای از سطح هنوز آلودگی‌ باقی مانده، بهتر است عملیات نظافت و شستشو را دوباره تکرار کنید.

پایان کار: در آخر کار باید سامانه برس زنی و مکش را خاموش‌کنید. مخزن آب کثیف را توسط شلنگ آن خالی کنید و بعد آن را با آب تمیز شستشو دهید. در این مرحله فیلترها و شناور مخازن را با آب تمیز شستشو دهید. پس از آن، دستگاه زمین شوی را در جای مناسبی پارک نمایید. در مدل‌های خودرویی لازم است تا کلید را از روی دستگاه بردارید. در آخر نیز اجسامی را که برای نظافت محیط جابجا جابجا کردید، در جای اول خود قرار دهید.

هرچند بهره بردن از روش‌های سنتی و قدیمیِ نظافت و شستشو از جمله استفاده از تی و سطل آب، می‌تواند تا حدی سطوح را پاک نماید ولی آن توانایی لازم را جهت رفع نمودن آلودگی‌های عمیق و بهبود کامل سطح بهداشت محیط را ندارند. دراین‌باره به شما پیشنهاد می‌کنیم تا جهت نظافت سطوح و کف از دستگاه زمین شوی صنعتی استفاده نمایید.

دستگاه زمین شوی صنعتی کرشا

شرکت کوشا اندیش شاهکار که از مخترعان، متخصصان و کارآفرینانی بومی تشکیل شده، باهدف ایجاد شغل و ارائه محصولات باکیفیت بومی، مقابله باتحریم‌های ظالمانه و کاهش قیمت دستگاه‌های نظافت صنعتی تأسیس‌ گردیده است. علی‌رغم ورود محصولات شرکت‌های دیگر، با حس  کمبود تولید این محصولات در ایران، شرکت کوشا اندیش شاهکار اقدام به تولید محصولات نظافتی به همراه استفاده از فن‌آوری نانو و هوشمند سازی این ماشین‌آلات کرده است. برند کرشا به‌عنوان تولیدکننده تخصصی ماشین‌آلات نظافت صنعتی در ایران، توانسته برتری خود را در میان سایر رقبا در ارائه این محصولات به مؤسسات و ادارات و بیمارستان‌ها و صنایع مختلف تثبیت نماید. یکی از محصولات تولیدی این شرکت، دستگاه زمین شوی صنعتی است که از بهترین مواد اولیه تولید شده‌است. علاوه بر کیفیت بالا،‌ به دلیل عدم وجود هزینه‌های گمرکی، وابستگی کم‌تر به نرخ ارز و عدم وجود واسطه محصولات کرشا از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. همچنین تولید محصول در داخل امکان پشتیبانی محصولات را فراهم آورده و تجهیزات کرشا از یک سال ضمانت بی‌قید و شرط و ده سال خدمات پس از فروش برخوردارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره درباره دستگاه زمین شوی صنعتی با شماره تلفن ۷۹۴۴۷-۰۲۱ و سایت www.kershagroup.com در تماس باشید.