جایگاه‌های سوخت اعم از پمپ بنزین، جایگاه‌های عرضه گازوئیل و گاز طبیعی فشرده (CNG) همواره محل رفت و آمد هستند. حتی در دوران همه‌گیری کرونا، این مکان‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار شدند؛ زیرا با قرنطینه عمومی، سیستم حمل و نقل اهمیت بیشتری پیدا کرد. همچنین نیاز و احتیاج به سیستم حمل و نقل عمومی، بیشتر احساس شد. این امر باعث مراجعه بیشتر شهروندان، به جایگاه‌های سوخت شد.

 افزایش تراکم و مراجعه، مسئولیت را بر شانه مالکان و مدیران جایگاه‌های سوخت قرار داد. آن‌ها باید تمام تلاش خود را جهت کاهش آلودگی محیطی و احتمال انتقال ویروس می‌کردند. همچنین، این مکان‌ها به علت وجود جمعیت بیشتر، استفاده مداوم از ماسک و دستکش، بیشتر نیاز به نظافت با دستگاه‌ نظافت صنعتی داشتند.

مکانیزه و صنعتی شدن فرایند‌های سنتی، امروزه یک امر کاملا شایع است. فرایندهایی که در گذشته بسیار طولانی بودند، اکنون با سرعتی بسیار بیشتر، توسط دستگاه‌های مکانیکی و دیجیتال یا همان دستگاه نظافت صنعتی ، انجام می‌شوند. مقوله نظافت هم از این امر مستثنی نبوده است. با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، دستگاه‌های مختلفی برای نظافت محیط‌ها و سطوح مختلف تولیده شده است. چه شما قصد نظافت سطح کف محیط خود را داشته باشید، چه دیوارها، چه پله‌ها و چه هر محیط دیگری، برای هرکدام دستگاهی تولید شده است. این دستگاه‌ها تنها سرعت نظافت را افزایش نمی‌دهند. افزایش کیفیت نظافت، کاهش مصرف منابع و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از ویژگی دستگاه‌ نظافت صنعتی است. با ارتقاء این دستگاه‌ها، مجموعه‌ای از خدمات و تکنولوژی به وجود آمد که منجر به پدیده‌ای به نام نظافت صنعتی شد. هدف از نظافت صنعتی، افزایش سرعت نظافت، در کم‌ترین زمان ممکن با افزایش بهره‌وری است.

مقایسه روش سنتی و استفاده از دستگاه نظافت صنعتی

در روش سنتی برای نظافت محیط‌های وسیع، مجبور بودید از چند نیروی خدماتی استفاده کنید. همچنین این فرایند بسیار طولانی بود. پس از نظافت هم، کیفیت مطلوب نظافت به دست نمی‌آمد. همه این عوامل و دلایل باعث افزایش هزینه‌ها می‌شد. در آخر هم بابت هر نیروی انسانی، شما باید حق الزحمه پرداخت می‌کردید.

در مقابل، دستگاه‌ نظافت صنعتی، تنها به یک کاربر نیاز دارند. همین نکته بسیاری از هزینه‌ها را کاهش خواهد داد. توان این دستگاه‌‌ها چندین برابر توان نیروی انسانی است. به همین دلیل سرعت نظافت، بسیار افزایش خواهد یافت. این در حالی است که در نظافت صنعتی، مصرف منابع به کم‌ترین حد خود رسیده است. مجموع این عوامل، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. همین کاهش هزینه است، که خرید دستگاه‌ نظافت صنعتی را به رغم صرف هزینه اولیه، به صرفه می‌کند.

 

کف شوی کرشا
دستگاه نظافت صنعتی
دستگاه نظافت صنعتی ، کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
دستگاه نظافت صنعتی

پکیج دستگاه‌ نظافت صنعتی برای جایگاه‌های سوخت

در جایگاه‌های سوخت به دلیل وجود مواد نفتی و مشتقات آن، نیز احتمال ریختن این مواد به زمین، به دستگاهی جهت پاک کردن سطح کف نیاز است. دیوارها و پمپ‌ها ممکن است نیاز به نظافت داشته باشند. ممکن است نیاز باشد زباله‌های پخش شده در محیط را جمع آوری کنید.

برای مسائل گفته شده در بالا، در ادامه به توضیح انواع دستگاه‌ نظافت صنعتیِ اسکرابر، واترجت و سوئیپر خواهیم پرداخت.

اسکرابر

اسکرابر با نام‌های دیگری چون کفشو، کفشور، کفشوی و ماشین شستشوی کف نیز شناخته می‌شود. کاربرد این دستگاه‌ نظافت صنعتی در نظافت، شستشو کف است. این دستگاه توان آن را دارد در یک ساعت، ۱۵۰۰ تا ۲۸۰۰ متر مربع را نظافت کند. از مزایای این دستگاه کاهش مصرف آب و مواد شوینده است. این نکته نه تنها باعث کاهش منابع و هزینه‌ها می‌شود، علاوه بر آن باعث حفاظت از محیط زیست خواهد بود. همان طور که شما می‌دانید، ریختن بنزین روی سطح و تبخیر آن باعث آسیب جوی خواهد شد. این دستگاه‌ با نظافت سریع،‌ از این آسیب زیست محیطی جلوگیری می‌کند. مزیت دیگر اسکرابر، خشک کردن بلافاصله پس از شستشو است. سیستم دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر به گونه‌ای طراحی شده است که، در حین شستشو مساحت نظافت شده، سریعا خشک شود. در نتیجه عبور و مرور در محیط کاری شما هرگز قطع نخواهد شد. علاوه بر آن، از لیز خوردن افراد و خودروها جلوگیری خواهد شد. همچنین نمونه‌های پیشرفته اسکرابر توانایی ضدعفونی محیط را دارند. این ویژگی در دوران کرونا بسیار اهمیت دارد؛ زیرا مراجعان شما با خیال آسوده به جایگاه شما مراجعه می‌کنند.

انواع ماشین اسکرابر

اسکرابرها را عموما بر اساس دو معیار، منبع تغذیه و شیوه هدایت، تقسیم بندی می‌کنند. در ادامه به معرفی انواع اسکرابر خواهیم پرداخت.

انواع اسکرابر بر اساس منبع تغذیه

  • اسکرابر کابلی: در این دستگاه نظافت صنعتی، کابل برق وجود قرار داده شده. در نتیجه کاربر در هر زمان که نیاز به نظافت داشته باشد، با اتصال آن به پریز برق، می‌تواند به نظافت محیط بپردازد. اما به دلیل عدم وجود پریز برق در سر تا سر محیط و وجود کابل، قدرت مانور دستگاه کاهش پیدا می‌کند
  • اسکرابر باتری‌دار: این نوع از دستگاه نظافت صنعتی ، برخلاف نوع کابلی نیاز به اتصال به پریز ندارد. در نتیجه در همه محیط‌ها امکان مانور و شستشو دارد. اما دستگاه نیاز به شارژ دارد. لذا پس از تخلیه باتری، تا شارژ شدن باتری، باید صبر کرد.
  • اسکرابر دیزلی: سوخت این دستگاه نظافت صنعتی گازوئیل است. اما به دلیل استقبال کم‌تر مشتریان و آلایندگی دستگاه، از این مدل کم‌تر تولید می‌شود.

انواع دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر بر اساس شیوه هدایت

  • اسکرابر سرنشین‌دار: در این نوع کفشو یک صندلی برای نشستن کاربر طراحی شده است. کاربر پس از نشستن روی صندلی به واسطه فرمان و پدال گاز به هدایت دستگاه می‌پردازد. این نمونه از دستگاه نظافت صنعتی ، نسبت به نوع دستی از قدرت بیشتر موتور و پهنای موتور بهره‌مند است. در نتیجه توانایی نظافت مساحت بیشتری در زمان یکسان را دارد. سیستم این دستگاه نظافت صنعتی به گونه‌ای طراحی شده است که از واژگونی اسکرابر جلوگیری شود. اسکرابر سرنشین‌دار تنها در نمونه باتری‌دار تولید می‌شود.
  • اسکرابر دستی: برای محیط‌های کوچک‌تر، راهروها، محیط‌های باریک، گوشه‌هایی که دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر سرنشین‌دار توانایی نظافت آن را ندارد، استفاده از اسکرابر دستی توصیه می‌شود. این دستگاه با ابعاد کوچک‌تری که دارد، توانایی مانور زیادی دارد. به طوری که با یک‌بار شارژ کامل، تنها با ۴۵ لیتر آب، این دستگاه نظافت صنعتی توانایی آن را دارد که در هر ساعت، تا زمان تخلیه کامل باتری ۱۵۰۰ متر مربع را نظافت کند. کاربر با قرار گرفتن در پشت دستگاه و هل دادن دستگاه، نیروی لازم برای حرکت دستگاه را تأمین می‌کند. اسکرابر دستی در دو نمونه کابلی و باتری‌دار در بازار کشور موجود است.

واترجت

ممکن است در پمپ بنزین، پمپ‌های بنزین کثیف شوند؛ از چرب شدن به مرور زمان تا ریخته شدن سوخت روی آن‌ها. همچنین ممکن است روی سطح زمین ماده‌ای بچسبد که به راحتی امکان پاکسازی آن موجود نباشد. در ادامه موارد قبلی باید گفت، شاید شما بخواهید دیوارهای جایگاه خود را نظافت کنید. برای این موارد دستگاه نظافت واترجت صنعتی طراحی شده است. دستگاه واترجت آب را با فشار زیادی اسپری و پمپاژ می‌کند. این فشار بالا باعث خواهد شد، تمام آلودگی‌ها، اجسام و هرچیزی که به سطح مورد نظر شما چسبیده کنده شود.

ویژگی‌ها و انواع واترجت:

واترجت‌ها در دو نوع تولید می‌شوند:

  • واترجت آب سرد
  • واترجت آب گرم

از نظر ساختار و کارکرد، هر دو نمونه واترجت یکسان هستند. این دستگاه نظافت صنعتی از بدنه‌های پلاستیک فشرده تولید می‌شوند. استفاده از این ماده اولیه باعث کاهش وزن دستگاه می‌شود. حمل و جابجایی دستگاه نیز به همین دلیل راحت‌تر می‌شود. تفاوت عمده نمونه واترجت سرد و گرم در این است که، نمونه آب گرم داری یک آبگرم‌کن است. دستگاه‌های واترجت داری فیلتر آب هستند. وجود فیلتر باعث می‌شود تا مواد و گرد و غبار وارد مسیر آب نشود. همچنین در نمونه صنعتی این دستگاه‌ نظافت صنعتی چرخ وجود دارد. از این رو حمل و نقل دستگاه راحت‌تر می‌شود. واترجت‌ها امکان آن را دارند تا فشار آب تنظیم شود. پس برای نظافت سطوح ظریف، خیال شما راحت خواهد بود. علاوه بر تمامی موارد، به دلیل وجود مخزن مواد شوینده، این دستگاه‌ها قابلیت ضدعفونی‌کنندگی را دارند.

سوییپر

از سوییپر برای جارو و غبارروبی محیط استفاده می‌شود. در برخی محیط‌ها امکان استفاده از سایر دستگاه نظافت صنعتی وجود ندارد. همچنین ممکن است، شرایط به‌گونه‌ای باشد که نیاز به مصرف آب و مواد شوینده، فراوان است. اگر جایگاه سوخت شما چنین شرایطی دارد یا در مناطق پر از گرد و غبار قرار دارد، به شما استفاده از این نوعِ دستگاه نظافت صنعتی توصیه می‌شود. توان دستگاه سوییپر بسیار زیاد است. با وجود شاسی قرار گرفته در دستگاه، سوییپر توانایی آن را دارد تا در هر ساعت حدود ۵۸۰۰ متر مربع را نظافت کند. مزیت بعدی سوییپر، هزینه نگه‌داری پایین است. در دستگاه‌های سوییپر فیلترهای ضدخاک قرار گرفته است تا در هنگام نظافت، از برخاستن گرد و غبار جلوگیری شود.

شیوه عملکرد سوییپر

بسته به نوع مدل سوییپر (برخی مدل‌ها دارای برس‌های کناری نیز هستند)، برس‌ها شروع به حرکت می‌کنند. پس از آن به دلیل چرخش برس‌ها، آلودگی‌ها، اجرام، گرد و غبار و… از زمین جدا شده. این مواد سپس به سمت مرکز دستگاه حرکت می‌کنند. در نهایت این مواد درون مخزن دستگاه مکش می‌شوند.

تجهیزات نظافت صنعتی کرشا

شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) تولید کننده انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی است. از افتخارات این شرکت این است که، تولید کننده محصولات نظافتی در ایران و غرب آسیا است. شرکت کرشا توانسته است با تکیه بر دانش مهندسین کشور، اقدام به ارائه محصولاتی مطابق با نیاز بومی کند. محصولات نظافت صنعتی این شرکت، از یک سال ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش بی‌قید و شرط برخوردار هستند. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از مشاوران شرکت در رابطه با دستگاه‌ نظافت صنعتی ، می‌توانید با شماره تلفن ۷۹۴۴۷- ۰۲۱ در تماس باشید. سایت شرکت به آدرس www.kershagroup.com نیز کمک کار شما است.