چرا به ماشین کف شوی دستی نیازمندیم؟

ماشین کف شوی دستی از نمونه وسایل نظافتی و ضدعفونی است که امروزه به دو دلیل افزایش جمعیت و پیشرفت تکنولوژی پیشرفت کردند ، و توانستند خود را با دنیای مدرن هماهنگ و همراه سازند. به‌کارگیری دستگاه‌های مکانیزه نظافتی ابداعی جدید در امر بهداشت است که سبب شده تا کیفیت نظافت بالا رود و سرعت کار افزایش یابد. برای نظافت مکان‌های بزرگ و وسیع، بهترین روش استفاده از دستگاه‌های نظافت صنعتی است که انواع مختلفی از آن در بازار ارائه گردیده است. یکی از مدل‌های دستگاه نظافت صنعتی که برای شستشوی کف زمین به کار می‌رود ماشین کف شوی صنعتی یا اسکرابر است.

ماشین کف شوی دستی , اسکرابر دستی , کفشوی دستی , زمین شوی دستی , زمین شور دستی , ماشین اسکرابر دستی , خرید اسکرابر , کفشوی کابلی
ماشین اسکرابر دستی

ماشین‌ کف شوی دستی و سرنشین دار بر اساس نوع برس، چگونگی هدایت، منبع تغذیه و نوع عملکرد به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. برس‌ها در ماشین‌ کف شوی دستی ، به شکل دیسکی و غلطکی و دارای پد لرزان هستند که هدایت آن‌ها به‌صورت سرنشین دار و دستی است. منبع تغذیه در آن‌ها یا به شکل شارژی است، که از باتری در ساخت آن‌ها استفاده‌شده است، یا به‌صورت کابلی است که بااتصال به پریز برق عملیات شستشو را انجام می‌دهد.عملکرد این ماشین‌ها به دو شکل دستی و اتوماتیک است.

در محیط‌های کوچک‌تر یا محیط‌هایی که دارای راهروهای باریک هستند، یا مکان‌هایی که نیاز به استفاده از وسایل نظافتی کوچک‌تر و باقدرت مانور بالا دارد، از ماشین کف شوی دستی استفاده می‌گردد. بیشتر ماشین‌های کف شوی دستی، دارای دسته قابل تنظیم هستند که کار با آن را برای اپراتور آسان‌تر می‌کند؛ اما اگر دستگاه نظافتی برای عملیات شستشو در متراژ بسیار بزرگ موردنیاز باشد، منطقی‌تر است که از ماشین کف شوی سرنشین دار استفاده گردد. به دلیل این‌که، سرعت بالایی دارد و همچنین، باعث خستگی کمتر نیروی انسانی می‌گردد. درنتیجه نیاز به استفاده بیشتر از نیروی انسانی را، از بین می‌برد.

ماشین کف شوی دستی می‌تواند یا به‌وسیله انرژی گرفته‌شده از باتری کار کند، یا از طریق کابل نیروی خود را از برق شهری تأمین کند. اسکرابر شارژی را می‌توان در تمامی محیط‌ها، اعم از سربسته یا فضای باز استفاده کرد. همچنین به خاطر عدم نیاز به پریز و کابل برق، مشکلات رفت‌وآمد در مناطق شلوغ به وجود نمی‌آید؛ اما این دستگاه بعد از مدتی کار و نظافت، نیاز به شارژ مجدد پیدا می‌کند.

نکات مختلفی در کارایی و مؤثر بودن نوع ماشین کف شو دخیل است که با توجه به نوع کارکرد مورد انتظار مدل آن انتخاب می‌گردد. یکی از مهم‌ترین این پارامترها، عرض شستشو یا پهنای برس و عرض خشک‌کنی یا پهنای تی متفاوت است. اگر قصد خرید ماشین کف شوی دستی یا سرنشین دار برای محیطی بسیار وسیع دارید، باید مدلی انتخاب کرد که در آن این دو پارامتر بزرگ‌تر و بیشتر باشد؛ اما کاربرد ماشین کف شوی دستی در محیطی است که راهرو و سالن باریک وجود دارد؛ لذا قابلیت به‌کارگیری و مانور در مکان‌های کوچک را به آن می‌دهد.

ماشین کف شوی دستی

 ماشین کف شوی دستی (اسکرابر دستی)، مدلی پرکاربرد از دستگاه‌های کف شوی صنعتی است. از ماشین کف شوی دستی به‌عنوان یک دستگاه مکانیزه و تخصصی شستشوی کف در محیط‌های کوچک تا متوسط استفاده می‌شود. در ماشین کف شوی دستی، کاربر در پشت دستگاه ایستاده و به‌طور هم‌زمان با به حرکت درآوردن دسته دستگاه، آن را به جلو هدایت می‌کند.

 ابعاد کوچک‌تر ماشین کف شوی دستی، در مقایسه با مدل‌های خودرویی، سبب قدرت مانور بالاتر آن در محیط‌های کوچک و فضاهای کم‌عرض و همچنین، محیط‌های پرتراکم می‌گردد. پس این دستگاه گزینه مناسبی برای شستشوی کف در کلاس‌های درس، کتابخانه، اتاق‌های بیمارستان، راهرو، فضاهای باریک و هر محیط دیگری که با محدودیت فضای حرکتی روبه‌رو است، به شمار می‌آید.

دستگاه نظافت صنعتی ، کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
ماشین کف شوی دستی
دستگاه نظافت صنعتی دستی
ماشین کف شوی دستی

بخش‌های تشکیل‌دهنده ماشین کف شوی دستی

مدل‌های ماشین کف شوی دستی  یا اسکرابر دستی، ازلحاظ بخش‌های تشکیل‌دهنده و نحوه عملکرد مشابه با اسکرابرهای خودرویی یا سرنشین دار هستند و مهم‌ترین بخش‌های تشکیل‌دهنده آن‌ها عبارت است از:

  • موتور ماشین کف شوی دستی

ماشین کف شوی دستی، برای استفاده در فضاهای سرپوشیده داخلی طراحی و تولیدشده‌اند؛ بنابراین در تولید این ماشین‌ها موتور الکتریکی به کار گرفته می‌شود. انرژی لازم برای حرکت موتور الکتریکی ماشین کف شوی دستی توسط یک باتری قابل شارژ و یا به‌وسیله اتصال مستقیم دستگاه به پریز برق تأمین می‌گردد. ماشین کف شوی دستی باتری‌دار قدرت مانور بالاتری داشته و مشکلات مرتبط با کابل برق در آن حذف‌شده است. درصورتی‌که ماشین کف شوی دستی کابلی، به علت برخورداری از منبع تغذیه پیوسته دارای موتورهای قدرتمندتر بوده و سرعت، فشار برس و توان مکش در آن بالاتر است. انتخاب هر یک از ماشین‌های کف شوی کابلی یا باتری‌دار به شرایط محیطی بستگی دارد و متناسب با این شرایط، ماشین مناسب مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • برس کف شوی دستی

ماشین‌های کف شوی دستی، در دو مدل تک برسه یا دو برسه تولید می‌شوند. مدل‌های دو برسه، دارای پهنای شستشوی وسیع‌تری بوده. علاوه بر این طراحی بهینه و مهندسی‌شده، می‌تواند پهنای شستشوی ماشین کف شوی دستی را تا حد یک کف شوی خودرویی افزایش دهد. مدل‌های تک برسه، ابعاد کوچک‌تری دارند و جهت شستشوی سطوح کف، در محیط‌های کوچک و فضاهای کم‌عرض به‌کاربرده می‌شود.

  • تی دستگاه کف شوی دستی

تی در یک ماشین کف شوی دستی، مثل سایر مدل‌های کف شوی وظیفه جمع‌آوری آب و آلودگی را دارد. در برخی مدل‌های با ابعاد کوچکِ کف شوی دستی، جهت کاهش ابعاد کلی ماشین و افزایش هر چه بیشتر قدرت مانور، تی مکنده درست در پشت برس قرار داده می‌شود؛ اما در اغلب مدل‌های کف شوی دستی، این بخش در پشت چرخ‌های کف شوی قرارگرفته، تا رد چرخ را تمیز نموده و نتیجه‌ای بهتر و بیشتر را بر جای گذارد. تی ماشین کف شوی، ساختاری منحنی شکل دارد. این طراحی، باعث عملکرد هر چه‌بهتر آن می‌شود. تی پهنای بیشتری نسبت به پهنای برس دستگاه دارد، درنتیجه آب به‌خوبی جمع‌آوری خواهد شد.

  • مخازن آب کف شوی دستی

در ماشین‌های کف شوی دستی، ظرفیت مخازن آب تمیز و کثیف کمتر از کف شوی‌های خودرویی است. این تفاوت به دلیل سهولت حرکت دستگاه، توسط کاربر، به‌ویژه در مدل‌های فاقد موتور جلوبرنده است. کوچک‌تر بودن مخازن علاوه بر کاهش وزن عملیاتی ماشین، امکان طراحی کف شوی را با مخازن قابل جدا شدن فراهم می‌کند. جدا شدن مخزن آب کثیف امکان نظافت و شستشوی بهتر مخزن را در پایان عملیات فراهم می‌کند.

مزایای خرید ماشین کف شوی دستی

استفاده از دستگاه‌ اسکرابر یا ماشین کف شوی دستی در محیط‌های گوناگون دارای مزایای متعدد است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

 

  • قدرت مانور بالا

نحوه هدایت متفاوت و حذف محل نشستن کاربر در این ماشین، موجب شده است که این رده از دستگاه‌های زمین‌شوی صنعتی، ابعاد کوچک‌تر و به‌تبع آن قدرت مانور بالاتری داشته باشند. این ویژگی‌ها، ماشین کف شوی دستی را به تجهیزات مناسب برای کاربرد در فضاهای کم‌عرض و پرتراکم تبدیل می‌نماید.

در کوچک‌ترین مدل این ماشین، تی در پشت برس قرار می‌گیرد و بدین گونه، با به حداقل رساندن ابعاد و منسجم کردن طراحی تا حد امکان، قدرت مانور آن به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد به‌گونه‌ای که در فضاهای بسیار کوچک و متراکم، نیز به سهولت قابل‌استفاده هستند.

  • سهولت کاربری کف شوی دستی

ماشین کف شوی دستی، در حد امکان به شکل کاربرپسند طراحی می‌شوند. لذا کارکردن با این ماشین با وجود سیستم‌های مکانیکی و ساده به‌جای سامانه‌های پیچیده الکترونیکی، بسیار ساده است. ماشین‌هایی که از طراحی مکانیکی برخوردار هستند، دارای خرابی کمتر و سهولت نگهداری و تعمیر هستند. کنترل پنل این ماشین‌ها، کاربردی و قابل‌فهم است/ حتی تعداد سوئیچ و دکمه‌های موجود در کنترل پنل هم محدود بوده. درنتیجه حتی نیروهای خدماتی با سطح مهارت و دانش کم، به‌راحتی قادر به استفاده از آن خواهند بود.

  • امکان تولید در مدل باتری‌دار و کابلی

برعکس ماشین‌های کف شوی خودرویی، که تنها در مدل‌های باتری‌دار و دیزلی تولید می‌شوند، امکان طراحی و تولید ماشین کف شوی دستی دارای پهنای شستشو و ظرفیت مخازن مشابه در دو ورژن کابلی و باتری‌دار وجود دارد تا مشتریان بتوانند مطابق شرایط کاری و نیاز خود ماشین را انتخاب کنند.

سهولت تخلیه و نظافت مخازن

طراحی دقیق ماشین کف شوی دستی می‌تواند امکان جداسازی مخازن آب تمیز و آب کثیف را فراهم آورد. این جداسازی، سهولت تخلیه را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد و در شستشوی بهتر مخزن کمک می‌کند. شستشوی کامل مخزن آب کثیف به تمیزی هرچه بهتر و ارتقای بهداشت محیط کمک می‌نماید؛ اما در مدل‌های دارای مخزن غیرقابل جدا شدن، درپوش‌های مخزن کاملاً باز می‌شود تا کاربر بتواند فضای داخل مخزن را به‌خوبی نظافت کند.

  • سهولت جابجایی

ماشین کف شوی دستی، به علت دارا بودن ابعاد و وزن مناسب با هر نوع آسانسوری قابل‌حمل و جابجایی است. همچنین جابجایی آن به‌صورت دستی و از طریق راه‌پله هم وجود دارد. در اغلب ماشین‌های کف شوی دستی، دسته هدایت آن به‌صورت تاشو طراحی‌شده است تا کمک کند هنگام حمل یا نگهداری در انبار فضای کمتری را اشغال نماید.

طراحی منسجم و ابعاد کوچک ماشین کف شوی دستی سبب شده تا این دستگاه به بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه برای نظافت و شستشوی سطوح کف در محیط‌های کوچک تا متوسط و همچنین فضاهای متراکم و دارای موانع محیطی تبدیل گردد. ناگفته نماند این دستگاه تنها برای محیط‌های دارای وسعت کم نیست. از آن می‌توان به‌عنوان مکمل در کنار مدل‌های خودرویی، در فضاهای بزرگ و جهت‌بخش‌های کم‌عرض مانند راهروها بهره برد. پس از ماشین کف شوی دستی، در محیط‌های گوناگون از لابی و پارکینگ مجتمع‌های مسکونی و شرکت‌ها گرفته تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز خرید و حتی کارخانه‌های بزرگ استفاده کرد. ماشین کف شوی دستی در عملیات نظافت و شستشوی محیط‌های زیر عملکرد عالی نشان می‌دهد.

  • – مراکز آموزشی شامل مدارس و دانشگاه‌ها به‌ویژه در کلاس‌های درس، راهروها، آزمایشگاه‌ها
  • – مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به‌ویژه در اتاق‌‌های نگهداری بیماران و بخش‌های اداری

– کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و تالارها

– راهروهای کم‌عرض بین قفسه‌ها در انبارهای صنعتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

– فضاهای کم‌عرض بین تجهیزات و ماشین‌آلات تولید در کارخانه و کارگاه‌ها

– لابی و پارکینگ مجتمع‌های مسکونی

اسکرابر دستی , کفشوی دستی , زمین شوی دستی , زمین شور دستی , خرید اسکرابر , کفشوی کابلی , اسکرابر دستی هوشمند , اسکرابر دستی باکیفیت , خرید اسکرابر ارزان
ماشین کف شوی دستی
جمع بندی مطالب

ماشین کف شوی دستی را می‌توان ازآن‌جهت که سبک و قابل‌حمل است، برای نظافت پاگردها و پله‌ها و مکان‌های دیگر نیز استفاده کرد. همچنین ازنظر ابعاد، ماشین کف شوی دستی به این دلیل که دارای ابعاد کوچک‌تری است، قابلیت جابه‌جایی و همچنین نظافت راهروهایی که ابعاد مناسبی ندارند را دارا است.

ماشین کف شوی دستی کرشا یکی از بهترین انواع کف شوی موجود است که، می‌توانید برای اطلاع از نوع و قیمت آن از طریق راه‌های ارتباطی درج‌شده در سایت با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید