ماشین آلات نظافت صنعتی و نظافت پارکینگ

ماشین آلات نظافت صنعتی عملیات پاکسازی محیط‌های صنعتی ازجمله انبار،کارخانه، بیمارستان، مراکز آموزشی، تجاری و اداری است. هدف از نظافت صنعتی، به وجودآوردن محیط کاری سالم و بهداشتی برای کارمندان و کارگرانی است، که در این محیط ها مشغول کار هستند. مفهوم نظافت صنعتی دربردارنده، افزایش بازدهی محیط کار و کاهش آلودگی های صنعتی است. امروزه با پیشرفت علم، فرآیند نظافت صنعتی، توسط ماشین آلات نظافت صنعتی تخصصی مکانیزه نظیر اسکرابر صنعتی، واترجت صنعتی، جاروبرقی صنعتی و… انجام می‌شود. ماشین آلات نظافت صنعتی متناسب با کاربردشان برای ازبین بردن روغن و لکه‌ها و رنگ و سایر آلودگی‌ها از سطح قطعات و فلزات و سطوح کف به کار می‌روند.

پارکینگ یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک مجتمع مسکونی و تجاری است، که نظافت آن در اولویت است. نظافت پارکینگ می‌تواند از آن جهت اهمیت داشته باشد، که بزرگ بودن و وسیع بودن فضای پارکینگ می‌تواند عامل آلودگی‌های زیاد و انتقال این آلودگی ها به دیگر فضاها باشد. از آنجایی که تردد در این فضاها بیشتر است، پس نظافت و شستشوی آن با روش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخگو باشد. مخصوصا، اگر دارای طبقات متعدد و یا در مراکز عمومی باشد؛ زیرا در روش‌های سنتی آلودگی‌ها به راحتی و کامل، پاک نمی‌شوند. حتی در نظافت به شیوه سنتی، از جایی به جای دیگر انتقال می‌یابند.

نظافت پارکینگ به معنای پاک کردن کف و سطوح از انواع آلودگی‌های روغنی، رسوبات و جرم‌های ناشی از تردد ماشین ها است. این آلودگی‌های سخت را نمی‌توان با روش‌های سنتی و قدیمی و بدون استفاده از ماشین آلات نظافت صنعتی ، به طور کامل پاک کرد و ازبین برد. درنتیجه پاک نشدن این آلودگی‌ها، علاوه بر این‌که می‌تواند سبب زشتی چهره پارکینگ شود، برای محیط هم خطرآفرین است. درنهایت ممکن است حتی، موجب آسیب دیدن ماشین‌های پارک شده شود. درنتیجه برای ازبین بردن کامل آلودگی ها بهتراست، از ماشین آلات نظافت صنعتی و ماشین‌های کف شور استفاده کرد.

 

نظافت صنعتی
ماشین آلات نظافت صنعتی
ماشین آلات نظافت صنعتی
ماشین آلات نظافت صنعتی

استفاده از ماشین آلات نظافت صنعتی = بالا بردن کیفیت و ارتقا ایمنی پارکینگ‌ها

پارکینگ‌ها به خاطر بزرگی مساحت و چندطبقه بودن، برای نظافت با مشکلاتی روبرو هستند. استفاده از ماشین آلات نظافت صنعتی ، شما را به میزان زیادی در بالا بردن کیفیت و ارتقا ایمنی پارکینگ‌ها قادر می‌سازد. درنتیجه این ماشین آلات نظافت صنعتی، با کاهش زمان و انرژی لازم برای نظافت، هزینه‌های ناشی از عملیات نظافت و شستشو را به حداقل می‌رسانند.

نکته مهم در نگهداری پارکینگ، مسئله نظافت آن است. ماشین آلات نظافت صنعتی، می‌توانند در عملیات نظافتِ کاملِ کف پارکینگ، یک دستگاه عالی و کارآمد به حساب آید. این ماشین بعداز جدا کردن آلودگی‌ها از کف، آن‌ها را به طور کامل جمع آوری می‌نماید. سپس آلودگی‌ها را به محفظه آب آلوده منتقل می‌کند. با این کار علاوه بر این‌که از انتشار آلودگی‌ها در محیط جلوگیری می‌کند ، سطح کف به سرعت، به طور کامل خشک می‌شود.

نظافت و حذف آلودگی‌های پارکینگ توسط ماشین آلات نظافت صنعتی، می‌تواند جلوه زیبایی به محیط پارکینگ دهد. اولین برخورد مراجعین مجامع و برج‌های تجاری، یا ساکنین مجتمع‌های مسکونی، با پارکینگ است. در نتیجه تمیزی محوطه پارکینگ، می‌تواند تاثیر مثبتی در دیدگاه آنان از محیط مجموعه‌ها داشته باشد. استفاده از ماشین آلات نظافت صنعتی، می‌تواند کیفیت نظافت در محیط پارکینگ را بالا ببرد، و محیطی تمیز و با نظافتی را برای شما به وجود آورد.

تنوع در طراحی و ساخت تجهیزات ماشین آلات نظافت صنعتی سبب شده تا نظافت در محیط‌های تجاری، صنعتی و اداری بهینه شود. درنتیجه، این امر موجب بالا رفتن کیفیت و افزایش سرعت فراینده نظافت شده است. از مزایای بکارگیری ماشین آلات نظافت صنعتی، ایمنی، بهداشت و سلامت محیط و افرادی که در آنجا حضور دارند، است.

انواع ماشین آلات نظافت صنعتی

از انواع ماشین آلات نظافت صنعتی می‌توان به ماشین‌های اسکرابر ، واترجت ، سوئیپر  و بخارشور اشاره کرد. از واترجت برای شستشوی حیاط، خودرو، نماشویی ساختمان، پارکینگ و… برای زدودن آلودگی‌های عمیق می‌توان بهره برد. از کارواش آب گرمِ دستگاه واترجت هم می‌توان، برای از بین بردن آلودگی‌های عمیق و روغنی استفاده کرد.

در نظافت پارکینگ می‌توان از اسکرابر و واترجت به عنوان پرکاربردترین و رایج‌ترین ماشین آلات نظافت صنعتی و یاد کرد. ماشین‌های کف شور شامل یک صفحه کنترل ساده است، که یادگیری طرز استفاده از آن بسیار ساده است. حتی کاربرِ با سطح مهارت و تجربه کم هم، با یک آموزش ساده قادر خواهد بود با ماشین آلات نظافت صنعتی کار کند.

ماشین‌های کف شور یک ماشین کاملا تخصصی در زمینه شستشوی سطوح کف بوده. این دستگاه به شکل کاملا صنعتی و کارآمد، به از بین بردن انواع مختلفِ لکه و رد از کفپوش ها می‌پردازد. به دلیل تردد زیادی که در پارکینگ‌ها اتفاق می‌افتد، در نظافت پارکینگ، سطوح کف اهمیت زیادی دارد. زیرا در جریان تردد رد لاستیک، نشست روغن، انواع جرم و لکه و غیره باعث آسیب رساندن به کفپوش ها می‌شود. درنتیجه ایمنی افراد در محیط به خطر می‌افتد. ماشین آلات نظافت صنعتی ازجمله اسکرابر می‌تواند بدون زحمت برای کاربر، به شستشوی عمیق سطوح و کف بپردازد.

کارآیی ماشین‌های کف شور بستگی به پهنای شستشوی ماشین و ظرفیت مخازن آن دارد. اما در کنار این دوتا فاکتور باید به مدل ماشین و میزان آلودگی هم توجه کرد. با این توصیفات می‌شود گفت ماشین‌های کف شور به طور معمول قادراند1500 تا 6000 متر مربع در ساعت را پوشش دهند. کوچک‌ترین مدل ماشین‌های کف شور با داشتن طراحی منسجم و قدرت مانور بالا در فضاهای کوچک قابل استفاده‌اند. مدل‌های بزرگتر آن برای شستشوی کف در محیط های صنعتی و تجاری با وسعت بالا کارآمد هستند.

ماشین‌ اسکرابر صنعتی به دلیل برخوردار بودن از موتور مکنده پرقدرت، می‌تواند بلافاصله بعد از شستشو، آب آلوده را از روی زمین جمع آوری کنند. ماشین آلات نظافت صنعتی به راحتی می‌توانند رد لاستیک‌ها را ازبین ببرند. ماشین‌های کف شور به دلیل داشتن برس‌های چرخنده، می‌توانند عمیق‌ترین و سخت‌ترین آلودگی‌ها را از روی درزها و شکاف‌های سطوح کف پاک کنند. ماشین اسکرابر صنعتی شامل دو دسته سرنشین‌دار و دستی می شوند. از اسکرابرهای دستی در معابر باریک برای نظافت سطوح کف استفاده می‌شود. در عوض، در مجتمع‌های بزرگی که پارکینگ طبقاتی دارند، برای نظافت پارکینگ می‌توان از ماشین‌های اسکرابر سرنشین دار استفاده کرد.

 

از میان ماشین آلات نظافت صنعتی ، دستگاه‌های اسکرابر گزینه بسیار مناسبی برای نظافت پارکینگ‌ها هستند؛ زیرا فشار بالای آب در آن‌ها می‌تواند سخت ترین آلودگی‌ها را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت پاک نماید.

مهم‌ترین اجزای ماشین‌های کف شور عبارتند از مخزن آب کثیف، مخزن آب تمیز، سامانه برس زنی و سیستم مکش. مخرن آب تمیز توسط آب و مواد شوینده پر شده و بر کف زمین پاشیده می‌شود. سامانه برس جرم و آلودگی را از کف جدا می‌کند. با حرکت ماشین ، آب و آلودگیِ روی کف به وسیله تی که در قسمت عقب قرار دارد به وسیله سامانه برس زنی جمع می شود و با سامانه مکش به مخزن آب کثیف منتقل می شود. در نتیجه عملیات شستشو و حشک شدن کف همزمان توسط این ماشین‌ها فراهم می‌شود.

ماشین آلات نظافت صنعتی واترجت به دو شکل آب گرم و آب سرد طراحی شده‌اند که هرکدام از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند.

از مزایای استفاده از ماشین آلات نظافت صنعتی در نظافت پارکینگ، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • استفاده از ماشین آلات نظافت صنعتی سبب می شود تا در زمان نظافت از آسیب‌های سطوح که هنگام نظافت ایجاد می‌شود جلوگیری شود.
  • وجود سیستم خشک کن در دستگاه کفشور صنعتی ، سبب می‌شود تا بلافاصله بعد از شستشو، سطوح سریعا خشک شوند. درنتیجه رد لاستیک‌ها و خیسی سطوح که باعث لغزش افراد و ماشین‌ها می شود به شکل کامل ازبین رود و ایمنی و بهداشت افزایش می‌یابد.
  • استفاده از ماشین آلات نظافت صنعتی، برای نظافت پارکینگ، در نسبت با استفاده از روش های سنتی، به انرژی و نیروی انسانی کمتری نیاز دارد.
  • با استفاده از ماشین آلات نظافت صنعتی، به جز نظافت می‌توان از کارواش آب گرم برای ضدعفونی کردن سطوح بهره برد.
  • با استفاده از ماشین آلات نظافت صنعتی، میزان استفاده از آب و مواد شوینده به شدت کاهش می‌یابد.
  • کار نظافت با ماشین آلات نظافت صنعتی سرعت و دقت بیشتری انجام می‌گیرد و عملیات نظافت بدون توقف و با کیفیتی بالا و در کمترین زمان ممکن به سرانجام خواهد رسید.