برای رسیدن به راهکارهای جدید نظافت صنعتی صحیح و حفظ مجموعه‌ها لازم است تا مدیران تأسیسات و پیمانکاران خدمات نظافت ساختمان‌ها یک برنامه و بازنگری کلی و جامعی در این زمینه داشته باشند. درزمینه خدمات نظافت صنعتی صحیح 8 پارامتر مهم وجود دارد که در اینجا به تشریح هرکدام از این پارامترها پرداخته می‌شود.

محصولات نظافت صنعتی در تهران , کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
نظافت صنعتی صحیح

8 پارامتر مهم در نظافت صنعتی صحیح

تقسیم وظایف مدیریتی

در اینجا هیئت‌مدیره بر روی درآمد شرکت و نتایج به‌دست‌آمده، از تقابل با مدیران دیگر مجموعه متمرکز می‌شود. سؤال پرسیدن در مورد تعداد افراد لازم برای نظافت ساختمان، انجام نظافت با ابزارها و نیروهای داخلی یا برون‌سپاری و استفاده از معیارهای هوش کسب‌وکار خود می‌تواند زمینه‌ساز یک تصمیم مدیریتی صحیح با حداقل هزینه بری ممکن باشد.

رعایت اصول خرید تجهیزات

شرایط خریداران امروزه دشوار شده و با اطلاعات کافی که از طریق سایت‌ها به دست می‌آورند خرید را انجام می‌دهند. این خریداران دانش کاملی به صنف دارند و اساس خریدشان را برپایه انبوهی از داده‌ها می‌گذارند. درنتیجه به‌جای تمرکز بر روی محصول، مواردی مانند هزینه مالکیت و نرخ بهره‌وری را مدنظر قرار می‌دهند. برای تهیه تجهیزات نظافت صنعتی مجموعه‌ها باید اصول جدید را مدنظر قرارداد.

مدیریت زنجیره تأمین

جدای از قیمت محصول چرخه تأمین هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در چرخه تأمین مواردی که موردنظر قرار می‌گیرند شامل زمان دریافت و در دسترس بودن، برنامه‌های تدارکاتی بهبودیافته، پایین آوردن هزینه‌های عملیاتی، سازمان اداری، هوش تجاری، ردیابی محصول و نظارت بر کار است.

برون‌سپاری یا انجام خدمات نظافت در مجموعه

برون‌سپاری درنتیجه باعث کاهش هزینه‌ها و رسیدن به نتایج مطلوب می‌گردد. برون‌سپاری باعث کاهش هزینه‌های مرتبط با منابع انسانی و هزینه‌های پنهان می‌شود؛ یعنی درمجموع باید به‌گونه‌ای باشد تا در مورد مزایای برون‌سپاری خدمات مانند خدمات نظافت صنعتی در مقایسه با انجام دادن این خدمات در داخل مجموعه یک ارزیابی کلی شود. درکل تهیه دستگاه‌های نظافتی می‌تواند در درازمدت مزایایی را به همراه داشته باشد.

تجزیه‌وتحلیل مالی

در درک کامل هزینه‌های مربوط به خدمات نظافت صنعتی، برای رسیدن به نرخ بازگشت سرمایه اهمیت می‌یابد. برای این کار ابتدا باید برآوردی از هزینه لازم برای نظافت صنعتی در مجموعه را به دست آورد. در این رابطه باید بررسی وضعیت تجهیزات و ابزارهای موجود، تعیین وظایف کلی نظافت در ساختمان، محاسبه ساعت کار نیروی خدماتی و تعیین هزینه‌های هر نیروی خدماتی را مدنظر قرارداد.

رعایت استانداردها

معین کردن شیوه‌ها و ایجاد روش‌های عملیاتی استاندارد، برای شرکت‌ها راهی است تا بتوانند روش‌های پایدار و کارآمد به وجود آورند. استانداردهای صنعتی یک چارچوب خوب تجزیه‌وتحلیل برای ارزیابی و بهبود وضعیت را ارائه می‌دهند. دربرون سپاری فرآیندهایی چون خدمات نظافت صنعتی می‌توان از این استانداردها برای تعیین شرکت‌های معتبر بهره برد.

پیچیدگی مدیریت منابع

نیروی خدماتی و تجهیزات نظافت صنعتی از ارکان مهم یک برنامه نظافتی است. برای نیروی خدماتی باید هزینه‌های بیمه و ایمنی کاربر و آموزش صحیح کار با دستگاه‌های نظافتی مدنظر قرارداد. تهیه ابزار و دستگاه‌های نظافت صنعتی صحیح و مناسب به‌گونه‌ای که فرآیند نظافت را سریع و دقیق انجام دهد، اهمیت می‌یابد. استفاده از تجهیزات نظافتی مکانیزه مثل اسکرابر علاوه برافزایش کیفیت شستشو، نیروی خدماتی برای کاربردهای دیگر به کار گرفته می‌شود.

حفظ محیط‌زیست

در ارائه نظافت صنعتی صحیح توجه به محیط‌زیست امری مهم و مسئولیتی اجتماعی به‌حساب می‌آید. در انجام نظافت صنعتی صحیح نباید تنها به بکار گرفتن تجهیزات توجه کرد بلکه باید سازگاری تجهیزات نظافتی مورداستفاده با محیط‌زیست هم توجه کامل را داشت. اصطلاح تجهیزات نظافتی سبز اشاره دارد به عملیات شستشوی سطوح و نظافتی که با رعایت اصول محیط زیستی شکل می‌گیرد.

نظافت صنعتی صحیح اشاره دارد به نظافت نوظهوری که توسط دستگاه صنعتی انجام می‌شود.

در محیط‌های تجاری و اداری به خاطر وسعت بالای محیط و تردد زیاد و وجود راهروهای متعدد، دیگر نظافت سنتی نمی‌تواند پاسخگو باشد. ازاین‌رو استفاده از نظافت صنعتی صحیح جهت شستشوی کف در این محیط‌ها بهینه‌سازی نظافتی و مدیریت را به دنبال دارد، پس استفاده از نظافت صنعتی صحیح و معرفی آن به صاحبان مشاغل یکی از بهترین اتفاقاتی است که در چندین سال اخیر دنیای صنعت را متحول کرده است.

نظافت صنعتی صحیح اشاره دارد به‌نوعی عملیات پاک‌سازی صنعتی، که تنها مختص انبار و کارخانه و مراکز درمانی و خدماتی و … می‌شود. ازجمله اهداف آن نظافت صنعتی و ساختن محیط کاری سلامت و بهداشتی کارگران و شاغلین در محیط است که بتوانند ساعت‌های زیادی را در این محیط‌ها به سر برند.

فروش اسکرابر
نظافت صنعتی صحیح
تولید کننده نظافتی , تولید کننده اسکرابر
نظافت صنعتی صحیح
کف شوی سرنشین دار
نظافت صنعتی صحیح

نظافت صنعتی صحیح و نقش آن در از بین بردن کرونا

امروزه با شیوع کووید 19، نیاز به تجهیزات و روش‌های نظافت صنعتی صحیح بیش از گذشته پررنگ‌تر شده است. ازآنجایی‌که تمامی کسب‌وکارها ملزم به دادن خدمات در حضور ارباب‌رجوع هستند، نیاز به سیستمی که بتواند به‌صورت هم‌زمان نظافت و ضدعفونی را همراه با ارائه خدمات به مراجعین و در عین حضور آن‌ها عملیاتی کند احساس می‌شود.

انجام نظافت صنعتی صحیح به‌ویژه با دستگاه اسکرابر صنعتی قابلیت شستشو و خشک‌کنی هم‌زمان را دارا است. این به معنای این است که، در زمان اداری سازمان‌ها و اماکن عمومی که مراجعات صورت می‌گیرد امکان شستشو و ضدعفونی کف با دستگاه اسکرابر صنعتی در برابر کووید 19 فراهم می‌شود. البته بدون اینکه مشکلی در عبور و مرور مراجعین صورت بگیرد یا ردپای مراجعین بر روی زمین جا بماند.

این سیستم‌ها مانند تونل‌های ضدعفونی برای ضدعفونی مراجعین عمل می‌کند تا بسیاری از سازمان‌ها با خیالی آسوده اقدام به ارائه خدمات و سرویس به مراجعین بپردازند.

در نظافت صنعتی صحیح استفاده از الکل و مواد ضدعفونی‌کننده در مخزن‌های دستگاه‌های کفشوی صنعتی، باعث می‌شود تا به‌جز نظافت و جرم‌زدایی از کف، عمل ضدعفونی محیط را هم داشته باشیم؛ زیرا در سیستم‌های جدیدی که در این دستگاه‌ها قراردادند به‌گونه‌ای است که بعد از شستشوی کامل به‌وسیله آب و مواد شوینده با استفاده از سیستمی که پشت دستگاه و بالای تی قرارگرفته، مواد ضدعفونی به شکل اسپری با غلظت کم روی سطح پاشیده شود که البته این عمل پروسه نظافت و ضدعفونی را تواما عملی می‌گرداند.

با توجه به وجود انواع آلودگی‌های ویروسی و میکروبی به‌ویژه کووید 19 در مراکز درمانی، لزوم نظافت استاندارد روزانه این فضاها از مواردی است که مورد تأیید همه کارشناسان بهداشتی قرارگرفته است.

با توجه به وجود انواع آلودگی‌های ویروسی و میکروبی به‌ویژه کووید 19 در مراکز درمانی، لزوم نظافت استاندارد روزانه این فضاها از مواردی است که مورد تأیید همه کارشناسان بهداشتی قرارگرفته است؛ اما ازآنجایی‌که کارکنان زحمتکش خدماتی باوجود تمام تلاشی که می‌کنند، نمی‌توانند با انجام نظافت به شیوه سنتی به استانداردهای موردقبول کارشناسان بهداشتی برسند. همچنین با توجه به خطری که آلوده بودن این فضاها به‌خصوص در دوران کرونا برای کادر درمان و بیماران ایجاب می‌کند

دلایلی که باید نظافت صنعتی صحیح را جایگزین نظافت سنتی کرد :

رسیدن به استانداردهای بهداشتی و نظافتی به کمک دستگاه‌های زمین‌شوی صنعتی

بسیار مهم است که در دروان کرونا، استانداردهای بهداشتی و نظافتی بیش‌ازپیش رعایت شوند. با کمک دستگاه‌های نظافت صنعتی مثل اسکرابر که وظیفه پاک‌سازی کف را به عهده دارد، می‌توان به‌راحتی به استانداردهای بهداشت رسید. به این دلیل که در دستگاه‌های اسکرابر مخازنی تعبیه‌شده که می‌تواند هم‌زمان با عملیات شستشو کار ضدعفونی در برابر انواع آلودگی‌ها و ویروس‌ها ازجمله کووید 19 را هم انجام دهد.

بالا رفتن سرعت نظافت محیط به کمک دستگاه‌های نظافت صنعتی به‌ویژه اسکرابر ها

در این‌جا به‌جای این‌که کارکنان نظافتی مشغول تهیه وسایل نظافتی مانند جارو و تی و سطل آب باشد و توجه و تمرکز بر روی آن‌ها داشته باشد، تنها دستگاه اسکرابر را هدایت می‌کند تا این دستگاه کارهایی را که یک کارکنان خدماتی در چند مرحله انجام می‌دهد را به‌یک‌باره انجام می‌دهد. پس درنتیجه سرعت نظافت بالا می‌رود.

نقش به سزای اسکرابرها در افزایش ایمنی محیط برای کاربران و عابران

از مهم‌ترین دلایلی که استفاده از اسکرابر در مراکز درمانی و سایر مراکز پرتردد ضروری است، کم کردن آمار آسیب‌های غیرمترقبه است. چون هنگامی‌که نظافت به شکل سنتی انجام می‌شود، بین زمان شستن زمین با آب و مواد شوینده و خشک‌کردن و جمع‌کردن آن از روی زمین به‌ناچار فاصله‌ای می‌افتد که در این زمان ممکن است عابرین یا حتی خود کارکنان نظافتی با عبور از روی این سطح خیس و لغزنده ناشی از مواد شوینده، سرخورده و متحمل صدمات جبران‌ناپذیر شوند؛ اما دستگاه اسکرابر هم‌زمان عملیات شستشو و خشک‌کن را باهم انجام می‌دهد.

صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی مراکز درمانی با استفاده از دستگاه‌های زمین‌شوی صنعتی

در حالت عادی و سنتی هزینه نظافت مراکز درمانی بسیار بالاست؛ زیرا هم تردد کادر پزشکی و بیماران در این فضاها بسیار زیاد است و درنتیجه آلودگی با سرعت منتشرشده و نیازمند پاک شدن است و هم می‌بایست برای رسیدن به استانداردهای بهداشتی هرچند ساعت یک‌بار سطوح تمیز شوند که این امر نیازمند استخدام کارمندان نظافتی متعدد است؛ اما با تهیه دستگاه اسکرابر که کار شستشوی زمین را با دقت و خروجی مورد تأیید بسیار بالا انجام می‌دهد، درواقع در هزینه‌های نظافت با کاهش روبرو خواهیم شد.

محصولات نظافت صنعتی در تهران , کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
نظافت صنعتی صحیح

پیشنهاد ما این است اگر برای ضدعفونی محیط در برابر آلودگی‌ها و ویروس کووید 19 به دنبال راه‌حل مناسب هستید، از روش‌های نظافت صنعتی صحیح همچون اسکرابر و کفشوی صنعتی استفاده کنید.