اهمیت استفاده از ماشین شستشو در اماکن مذهبی

اماکن مذهبی معمولا دارای مساحت زیادی بوده و همواره پذیرای تعداد زیادی از زائران اماکن متبرکه هستند. نظافت صنعتی و استفاده از ماشین شستشو می‌تواند گزینه مناسبی جهت نظافت اماکن مذهبی باشد.

اسکرابر دستی , کفشوی دستی , زمین شوی دستی , زمین شور دستی , ماشین اسکرابر دستی , خرید اسکرابر , کفشوی کابلی
ماشین شستشو
اسکرابر ملی ، کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
ماشین شستشو

اهمیت بهداشت و نظافت:

همواره نظافت رکن هر محیطی بوده است. تمیزی و پاکیزه بودن محیط به آدمی احساس خوشایندی می‌دهد. یک سالن ورزشی تمیز، ورزشکاران بیشتری به خود جلب می‌کند. افراد بیشتری برای سپری کردن اوقات فراغت‌شان در یک پارک تمیز وقت میگذرانند تا یک پارک کثیف و آلوده. محیط تمیز حس آرامش، لذت و شادی القا کرده و موجب می‌شود در چنین محیط‌هایی بیشتر اوقاتمان را بگذرانیم.

نظافت و تمیزی در ناخودآگاه انسان وجود دارد و یک رکن در زندگی است. در دنیای امروز، نظافت تبدیل به یک صنعت مستقل شده وکارخانه‌های بزرگی در سراسر جهان اقدام به طراحی و ساخت ماشین‌آلات مکانیزه نظافتی کرده‌اند، که با استقبال مشتریان مواجه شده. هر روز نیز به جمعیت طرفداران و مصرف‌کنندگان این ماشین‌ها و تجهیزات افزوده می‌شود.

رشد تکنولوژی نیز به کمک این صنعت نوپا آمده و تجهیزات، منطبق بر نیازهای روز در این عرصه در حال ساخت و ارائه به بازار مصرف است. این تجهیزات با حذف دخالت عامل انسانی، عمل شستشو را به صورت مکانیزه انجام می‌دهد. در نتیجه ضمن تسریع در روند شستشو، محیط در مقایسه با نظافت به روش سنتی بهتر تمیز می‌شود. ماشین‌های نظافتی موجب بهبود و رونق کسب‌وکارها شده و خدمات قابل توجهی را برای سایر صنایع نیز داشته است.

همچنین رشته‌های خدماتی گوناگونی ذیل امر نظافت در حال فعالیت هستند که به کمک ماشین‌های نظافتی، به صورت تخصصی به نظافت اماکن مختلف مشغول هستند و به مشتریان خود خدمات نظافتی ارائه می‌دهند.

کفشوی صنعتی

نظافت در اسلام

از ابعاد دیگر اهمیت نظافت، نگاه دینی به آن است. ادیان آسمانی مختلف همواره به نظافت تاکید ویژه‌ای داشتند. در دین اسلام نیز، نظافت جزئی از ایمان شمرده شده است. آیات قرآنی زیادی با محتوای نظافت شخصی و اجتماعی وجود دارند. به‌طور مثال می‌فرماید: «ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین؛ خدا توبه کنندگان و پاکان را دوست دارد.» (بقره، آیه 222). رسول گرامی اسلام (ص) درباره اهمیت نظافت می فرمایند: «هرچه توان دارید، در نظافت کوشا باشید؛ زیرا خداوند اسلام را بر نظافت بنا کرده است و داخل بهشت نمی شود مگر کسی که نظافت را رعایت کند.» مراعات نظافت و پاکیزگی از امور فطری هر انسانی است. هر فردی درصدد تمیزی خود و محیط پیرامونش هست، و به محض آلودگی تمایل غریزی دارد تا آن را رفع کند. نظام آفرینش بر پایه پاکی و نظافت بنا شده است و هرگونه آلودگی و عامل بیماری‌زا، نظم عالم را بر هم زده و قوانین طبیعی را متزلزل می‌سازد.

نظافت صنعتی و استفاده از ماشین شستشو بهترین گزینه برای اماکن مذهبی

همانطور که اشاره شد، امروزه نظافت به خصوص در بخش تجاری، اداری و صنعتی امر مهمی شمرده می‌شود. اماکن مختلف در تلاش هستند تا به بهترین نحو آلودگی‌ها و کثیفی‌های محیط‌شان را از بین ببرند. یکی از اماکن و محیط‌هایی که نیاز به نظافت اساسی و اصولی در آن وجود دارد، اماکن مذهبی است. نظافت صنعتی و استفاده از ماشین شستشو به دلایل زیادی می‌تواند بهترین گزینه برای نظافت اماکن مذهبی باشد. در ذیل به این دلایل اشاره می‌کنیم:

  • کاهش هزینه‌های جاری با ماشین شستشو

منظور از اماکن مذهبی، اماکنی نظیر زیارتگاه‌ها، اماکن متبرکه، بارگاه امامزادگان، مساجد، تکیه‌ها و … هستند. این اماکن غالبا از طریق وجوهات، نذورات و کمک‌های مردمی اداره شده. به این اماکن بودجه دولتی سالیانه یا تخصیص نمی‌یابد و یا بسیار کم است. در این راستا هئیت امنای این اماکن در تلاش هستند تا بتوانند هزینه‌های جاری خود را کاهش دهند. یکی از هزینه‌های جاری این اماکن مربوط به نظافت و تمیزکردن است.

این کار مستلزم استخدام و یا به‌کارگیری نیروی انسانی است. در نتیجه باید به صورت دائم چندین نیروی نظافتی در حال خدمت رسانی باشند. در این صورت هزینه ثابتی باید به صورت ماهیانه برای آن صرف شود. این در حالی است که اماکن مذهبی با محدویت‌های مالی در هزینه‌کرد خود مواجه هستند. نظافت صنعتی و استفاده از ماشین شستشو به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. بهره‌وری ماشین شستشو حداقل 10 برابر یک نیروی نظافتی است. با استفاده از ماشین شستشو، نیاز به نیروی انسانی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

از آنجا که اپراتوری و کاربری ماشین شستشو نیز آسان بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد، به یک نیروی مستقل نیز نیاز ندارد و اپراتور آن میتواند از بین نیروهای داوطلب نیز باشد. هرچند که برای خرید ماشین شستشو باید در ابتدا هزینه پرداخت شود، اما با در نظر گرفتن هزینه‌های استخدام نیروی نظافتی و سایر هزینه‌های نظافتی نظیر وسایل شستشو و مواد شوینده، هزینه خرید ماشین شستشو بعد از چند ماه برمی‌گردد.

  • مساحت بالا و تردد زیاد اماکن مذهبی

اماکن مذهبی علاوه بر فضای داخلی زیارتگاه و مساجد، دارای صحن و حیاط‌های بزرگی بوده در نتیجه از مساحت بالایی برخودارند؛ چرا که محل تجمع مشتاقان به اهل بیت هستند. اماکن متبرکه نظیر حرم مطهر رضوی در مشهد، بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، زیارت حضرت شاه عبدالعظیم حسنی در شهرری، آرامگاه احمد بن موسی شاه‌چراغ در شیراز و بارگاه و زیارتگاه سایر امامزادگان هرروزه به خصوص در ایام مذهبی پذیرای افراد زیادی هستند. تردد و ترافیک زیاد جمعیت خود عامل انتقال آلودگی است. برطرف کردن حجم بالای آلودگی ناشی از تردد جمعیت در مساحت وسیع اماکن مذهبی، کاری بسیار دشوار است. استفاده از ماشین شستشو می‌تواند ضمن تسریع در روند شستشو محیط‌های مختلف اماکن متبرکه نظیر صحن‌ها و رواق‌ها، نظافت را به بهترین و کامل‌ترین شیوه ممکن انجام دهد. ماشین‌های شستشو می‌توانند در یک ساعت با هر بار شارژ کامل 1500 تا 2800 مترمربع از محیط را نظافت کند. اما در نظافت به روش سنتی، باید پرسنل نظافتی زیادی ساعت‌ها کار کنند تا بتوانند محیطی با مساحت مذکور را تمیز کنند.

  • مدیریت مصرف آب و مواد شوینده

در اماکن مذهبی بخش قابل توجهی از هزینه انرژی مصرفی نظیر آب و برق رایگان بوده و این اماکن در مقابل انرژی مصرفی مبلغ بسیار کمی پرداخت می‌کنند. اما درخصوص مصرف انرژی در اماکن مذهبی فقط هزینه آن مدنظر نیست. از آنجا که اماکن مذهبی باید در همه ساحات الگو باشند، مدیریت مصرف انرژی نیز می‌تواند یکی از این مقوله‌ها باشد. همانطور که پیش از این نیز گفته شد در اماکن مذهبی نظافت، امر واجبی است که باید به‌طور منظم صورت پذیرد. نظافت اماکن مذهبی به دلیل تردد زیاد و مساحت وسیع مستلزم مصرف آب و مواد شوینده زیادی است. در مقابل، هنگام به کار بردن نظافت صنعتی مصرف آب و مواد شوینده به طور محسوسی کاهش پیدا ‌می‌کند. در ماشین کف‌شور، شستشو به صورت مکانیزه انجام می‌شود. همین امر موجب شده تا کمترین میزان آب و مواد شوینده مصرف شود. در نتیجه ماشین شستشو می‌تواند از این جهت نیز انتخاب مناسبی برای امکان مذهبی باشد.

  • شستشوی موثر و باکیفیت

اگر نظافت در اماکن مذهبی بخواهد به صورت سنتی و دستی انجام ‌شود امری زمان‌بر خواهد بود. کیفیت شستشو نیز دچار آفت شدیدی خواهد شد؛ چراکه اماکن مذهبی تعطیلی ندارند و همواره زائران در اماکن متبرکه حضور داشته و این اماکن شلوغ هستند. در ماشین‌های شستشو، سطوح بعد از شستشو بلافاصله خشک شده و آثاری از آلودگی باقی نمی‌ماند. این ویژگی موجب می‌شود تا حین شلوغی و تردد افراد نیز شستشو انجام شود و اثری از ردپای کسی نیز نماند. با استفاده از ماشین شستشو، آلودگی‌ها حتی از عمق سطوح کنده شده و از بین می‌روند. با ماشین شستشو، سلامت افراد و حاضرین در اماکن مذهبی تضمین می‌شود.

ماشین شستشوی کرشا

شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) به عنوان تولیدکننده ماشین‌های نظافت صنعتی در ایران و غرب آسیا اقدام به ساخت ماشین شستشو مناسب جهت استفاده در اماکن مذهبی کرده است. این ماشین‌ها در مقایسه با ماشین شستشو عادی دارای ابعاد بزرگتر، مخازن آب بیشتر و موتورهای قوی‌تری هستند.

کرشا با یكسال گارانتـی بـی‌قید و شرط، ده سال خدمات پـس از فروش فعال و تامین فوری قطعات یدكی، به عنوان شرکتی پیشرو در ایران برتری خود را نسبت بــه سایر رقبا در ارائه اسکرابر سرنشین‌دار بــه ارگانها، موسسات و سازمانها، مراکز خرید و فروشگاه‌ها، بیمارستانها و صنایع مختلف نشان داده و جایگاه خود را تثبیت نموده است.