دستگاه اسکرابر چیست ؟

دستگاه اسکرابر یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین ابزارآلات نظافت مکانیزه است، که این روزها مشتریان بیشتری نیز پیدا کرده است. دلیل این امر، قدرت بسیار بالای این ماشین در امور نظافتی است. در کنار قدرت بالا، مهم‌ترین مزیت اسکرابر این است که، در حین انجام عملیات نظافتی، نیازی نیست محیط تحت نظافت از سرویس خارج شود. دلیل این امر هم این است که اسکرابر عملیات خشک کردن سطح را بلافاصله پس از بخش شستشو به انجام می‌رساند. بدین ترتیب، نیازی به صرف زمان برای خشک شدن سطح وجود ندارد.

از اسکرابر به منظور نظافت محیط‌های تجاری، اداری، آموزشی، درمانی و … استفاده می‌شود.

این دستگاه با وجود کارایی بسیار فراوان، از مکانیزم نسبتا ساده‌ای برخوردار است. با این حال، این مسئله نمی‌تواند باعث این شود که نیاز به مراقبت از دستگاه نادیده گرفته شود.

دستگاه اسکرابر کرشا
دستگاه اسکرابر

اهمیت مراقبت از دستگاه اسکرابر

دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی، دستگاهی است که به صورت پیوسته با آب و انواع آلودگی در تماس است. از این رو، طبیعی است که مهم‌ترین تهدید برای آن‌ها، رسوب آلودگی در بخش‌های مختلف آن باشد. این آلودگی‌ها ممکن است در بخش‌های مختلف این ماشین از جمله بخش مکش، شناور، فیلتر یا تی مکش به وجود آمده باشد.

مهم‌ترین کاری که باید برای حفظ سلامت و کارایی دستگاه اسکرابر انجام داد، بررسی منظم و نظافت دوره‌ای اجزای آن است. در صورتی که این اعمال به صورت دقیق انجام نشوند، دستگاه اسکرابر ممکن است خیلی زود با مشکلاتی مواجه شود. این مشکلات می‌توانند از کاهش بازدهی عملکردی دستگاه تا نیاز به تعویض بخش‌های مختلف آن متغیر باشد. هر یک از این موارد در درازمدت می‌تواند شما را متحمل صرف هزینه‌های زیادی کرده و عملا صرفه اقتصادی اسکرابر را به ضرر مبدل سازند.

دوره بازبینی

این ماشین انواع مختلفی دارد و بهتر است بسته به نوع آن، این دوره‌ها را در نظر گرفت و اعمال کرد. با این حال، به صورت میانگین، هر 100 ساعت کار یا هر سه ماه یک مرتبه بهتر است دستگاه را مورد بررسی قرار داد. البته این مسئله منحصر به بخش‌های اصلی دستگاه اسکرابر است و سایر بخش‌های آن که بیشتر درگیر هستند، مانند تی مکش، برس‌ها و غیره، به صورت هفتگی یا حتی روزانه مورد بررسی قرار بگیرند.

 

اسکرابر دستی تک فرچه
کفشوی صنعتی کرشا

علائم نشان‌دهنده وجود ایراد در دستگاه اسکرابر

  • با این که اگر به صورت منظم مورد بررسی قرار بگیرد، خود به خود متوجه وجود مشکلات احتمالی در آن می‌شوید. اما علائمی نیز وجود دارند که نیاز، به تعمیر یا تعویض را زودتر به شما نشان بدهند. در این بخش به بررسی رایج‌ترین این علائم می‌پردازیم.

    باقی ماندن خط و خش روی سطح

    بخش تی مکش در دستگاه اسکرابر بخشی است که مستقیما با آب در تماس است و وظیفه جمع‌آوری آب آلوده از سطح را به عهده دارد. این بخش بعضا در تماس با گرد و غبار، ذراتی را به خود جذب می‌کند که در صورت عدم رعایت نظافت، می‌توانند روی سطح خط و خش ایجاد کنند. اگر این ذرات آن قدر روی دستگاه اسکرابر باقی بمانند که اصطلاحا کهنه شوند، ممکن است حتی لازم شود که بخش تی مکش تعویض شود.

    تمیز نشدن سطح

    دستگاه اسکرابر از قدرت نظافتی بسیار بالایی برخوردار است. این دستگاه تقریبا می‌تواند هر نوعی از آلودگی را، در همان حرکت اول از بین ببرد.

    مهم‌ترین علامت نیاز به تعویض برس‌ها، تمیز نشدن سطح پس از عبور چندباره از روی سطح مورد نظر است. دلیل این امر ممکن است در ابتدا عمیق بودن آلودگی به نظر بیاید. اما اگر پس از چند بار عبور دستگاه اسکرابر از روی آلودگی، همچنان نتوانستید آن را رفع کنید، احتمالا برس‌ها با مشکل مواجه شده‌اند.

    در صورتی که در این حالت برای تعویض برس‌ها اقدام نکنید، ممکن است برس‌های معیوب به سطح نیز آسیب برسانند.

    توجه داشته باشید که هر یک از آنها دارای یک یا چند برس است. این برس‌ها دارای عمر مفید مشخصی هستند. پس از مدتی، برس‌ها دچار ساییدگی می‌شوند و این مسئله عملکرد آن‌ها را دچار مشکل می‌کند. در صورتی که در برس صدایی ناآشنا ایجاد شد یا سرعت چرخش آن پایین آمد، به احتمال زیاد باید برس را مورد بررسی قرار داد و آن را تعویض یا تعمیر کرد.

    نشت آب

    پس از مدتی استفاده از دستگاه، کاربر به صورت تقریبی می‌داند که مخزن آن برای چه مساحت یا مدتی از کار قابل اتکا است. در صورتی که این زمان یا مساحت به نحو چشمگیری کاهش پیدا کند، باید این احتمال را داد که دستگاه دچار نشت آب در مسیرهای انتقال مایعات خود شده است.

    در برخی دیگر از موارد، ماشین در حالت توقف در زیر خود مایعاتی به جا می‌گذارد. این مایعات ممکن است آب تمیز، آب کثیف یا مواد شوینده محلول در آب باشند.

    برای رفع این مشکل، کاربر باید تمامی شیلنگ‌ها و اتصالات ماشین اسکرابر را مورد بررسی قرار دهد تا از نشتی آب ممانعت به عمل بیاورد.

    طولانی شدن زمان نظافت

    یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر ، زمان مورد نیاز بسیار کمتر آن برای شستشو نسبت به روش‌های سنتی است.

    کاربر دستگاه اسکرابر به مرور می‌تواند تخمین بزند که نظافت هر بخش از یک سازه، به چه مدت زمانی نیاز دارد. در صورتی که این مدت زمان به صورت معناداری افزایش پیدا کند، باید احتمال داد که دستگاه اسکرابر با مشکلی مواجه شده است. در چنین مواردی بهتر است، بلافاصله دستگاه و تمام اجزای آن را مورد بررسی قرار داد. معمولا این موارد در حالتی اتفاق می‌افتند که یک شیء خارجی در برس گیر کرده باشد و مانع درگیر شدن صحیح آن با سطح شود. با حذف این شیء از ساختار برس، ممکن است این مشکل به راحتی حل شود.

دستگاه اسکرابر با وجود ساختار نه‌چندان پیچیده‌ای که دارند، نیازمند بررسی دوره‌ای منظم هستند

برس‌ها به دلیل درگیری شدیدی که با انواع سطوح سخت دارند، بیش از هر بخش دیگری در دستگاه اسکرابر می‌تواند در معرض تهدید باشد. با این حال، اسکرابر بخش‌های دیگری نیز دارد که خرابی در آن‌ها رایج است.

در صورتی که یک دستگاه اسکرابر خارجی تهیه کرده باشید، تامین برخی از قطعات آن‌ها کار چندان راحتی نیست. وجود تحریم‌ها نه‌تنها این کار را سخت کرده است، بلکه هزینه انجام این فرآیند را هم شدیدا افزایش داده است. با این حال، شرکت کرشا به این دلیل که تمامی قطعات اسکرابر را در داخل کشور تولید می‌کند، می‌تواند تمامی ملزومات این دستگاه‌ها را در مدت زمانی کوتاه و با هزینه‌ای معقول برای اسکرابرهای خود تامین کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید دستگاه اسکرابر می‌توانید با شماره ۷۹۴۴۷-۰۲۱ تماس بگیرید یا به سایت www.kershagroup.com مراجعه کنید.