مهم‌ترین نکات در خصوص خرید و فروش اسکرابر

اسکرابر یک ابداع مهم و نوین در عرصه نظافت و پاک‌سازی محیط است که امروزه، محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. اسکرابر یک دستگاه کاملا اتوماتیک و مکانیزه با قابلیت شستشو و خشک‌ کردن هم‌زمان سطوح است که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیز افزایش سرعت و کیفیت نظافت می‌شود‌.

اسکرابرهای صنعتی، پیش از این از کشورهای دیگر با هزینه بسیار بالا وارد کشور می‌شدند، اما پس از سال‌ها شرکت کوشا اندیش شاهکار (تحت برند تجاری کرشا) برای اولین‌بار در غرب آسیا و ایران، موفق به تولید اسکرابرهای صنعتی باکیفیت شده است. مهندسان و متخصصان کرشا توانسته‌اند با تکیه‌ بر دانش بومی و الگو گرفتن از بهترین نمونه‌های خارجی، کف‌شوی‌های صنعتی را بومی‌سازی و عرضه کنند.

خداحافظی با جارو و تی؛ سلام بر اسکرابر

اسکرابر یا کف‌شوی، یک دستگاه نظافتی کاملا مکانیزه است که شستشوی سطوح کف را با استفاده از سیستم برس‌زنی انجام می‌دهد. این دستگاه قابل استفاده بر روی سطوح مختلف دارای میزان آلودگی متفاوت است که عملیات شستشو را آسان‌تر از همیشه می‌کند. برای آشنایی بیش‌تر با این دستگاه، بهتر است با اجزا و چگونگی کارکرد آن آشنا شویم.

اجزای تشکیل دهنده و چگونگی عملکرد

اسکرابرها بسته بر محیطی که باید نظافت کنند، انواع متفاوتی دارند؛ اما از لحاظ ساختاری و کالبد اصلی، یکسان‌اند. سیستم برس‌زنی بسته به جنس سطحی که لازم است نظافت شود و همچنین به تناسب آلودگی محیط، یکی از سه نوع برس طراحی شده برای دستگاه (برس معمولی، نرم و زبر) روی‌ آن نصب می‌شود. این برس‌ها با چرخش خود حتی به درزها و فرورفتگی‌ها نیز نفوذ می‌کنند و آلودگی‌ها را پاک‌ می‌کنند. سیستم خشک‌کن با مکش قوی پس از شستشوی‌ محیط با آب و محلول‌های شوینده، مقداری کف و پساب روی‌ زمین باقی می‌ماند که ممکن است باعث ایجاد لک روی سطح و لغزندگی محیط شوند. این سامانه برای این تعبیه شده است که کف و پساب حاصل از شستشو‌ را کاملا جمع‌آوری کند و عملیات خشک‌ کردن را هم‌زمان با شستشوی محیط انجام دهد. به دلیل وجود این سامانه، لک و رد آب روی سطح باقی نمی‌ماند و خطر لغزندگی به نزدیک صفر می‌رسد. مخزن مجزای آب تمیز و کثیف در این دستگاه دو‌ مخزن متفاوت برای تفکیک آب تمیز از کثیف تعبیه شده است. گفتنی است که مخزن آب کثیف، مجهز به سطل‌زباله است تا ذرات کوچک موجود در آب را جمع‌آوری کند. لوله تخلیه پس از شستشوی کامل و خشک کردن هم‌زمان، آب کثیف توسط لوله‌ای که در انتهای دستگاه قرار دارد از مخزن خارج می‌شود. انواع اسکرابر ایرانی کرشا اگرچه اساس کار اسکرابر در مدل‌های مختلف مشابه است، اما با این حال کف‌شوی‌های صنعتی به مدل‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. تفاوت‌های عمده اسکرابرهای صنعتی در منبع تغذیه، شیوه هدایت و برخورداری یا عدم برخورداری از موتور در ساختار آن‌هاست. • انواع اسکرابر با توجه به شیوه هدایت: کف‌شوی‌ها، بسته به مساحت مکانی که باید نظافت کنند، به دو مدل «دستی» و «سرنشین‌دار» تقسیم می‌شوند. اسکرابر دستی این دستگاه که در طبقه‌بندی اسکرابرهای کوچک قرار می‌گیرد، برای به کار گرفتن در مکان‌هایی با متراژ پایین بسیار کارآمد است. در این مدل، اپراتور پشت دستگاه قرار می‌گیرد و با کمک نیروی وارد شده و نیز نیروی حاصل از چرخش برس‌ها، اسکرابر را به حرکت وا می‌دارد. دسته هدایتی تعبیه شده روی این مدل، به کاربر اجازه می‌دهد تا دستگاه را در جهت‌های متفاوت به پیش ببرد. اسکرابر سرنشین‌دار این دستگاه که در طبقه‌بندی اسکرابرهای بزرگ قرار می‌گیرد، برای نظافت مکان‌هایی با متراژ بالا بسیار مناسب است. این اسکرابر مجهز به صندلی و پدال برای نشستن و هدایت است و به راحتی یک خودرو به حرکت در می‌آید. • انواع اسکرابر بر اساس منبع تغذیه: همه دستگاه‌های اسکرابر با بهره‌گیری از انرژی الکتریکی به حرکت در می‌آیند و بسته به نیاز، کاربر از دو نوع «کابلی» یا «باتری‌دار» می‌تواند استفاده کند. اسکرابرهای کابلی این زمین‌شوی‌ها با استفاده از کابل مخصوص، به جریان برق شهری متصل می‌شوند و آماده حرکت و نظافت می‌شوند. اسکرابرهای باتری‌دار این اسکرابرهای صنعتی از باتری، نیروی محرک خود را تامین می‌کنند و برای استفاده در مکان‌هایی که دسترسی به پریز برق امکان‌پذیر نیست، بسیار مناسب هستند. # خرید و فروش اسکرابر # خرید و فروش اسکرابر # خرید و فروش اسکرابر # خرید و فروش اسکرابر
اسکرابر مناسب من

به طور کلی، تمامی اسکرابرها وظیفه و عملکرد یک‌سانی دارند و از قطعات مشابهی در ساخت آن‌ها به کار رفته است، اما وجود برخی از ویژگی‌های خاص، اسکرابرها را از سایر مدل‌های مشابه متمایز می‌کند. برای آشنایی بیش‌تر با اسکرابر مدنظر شما، موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • طراحی صنعتی

اسکرابر یک دستگاه تخصصی برای امر نظافت است که به صورت پیوسته و روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین طراحی زمین‌شوی و مقاومت بدنه آن، باید به گونه‌ای باشد که در کنار بیش‌ترین بازدهی، کم‌ترین خرابی و استهلاک را داشته باشد. اگر زمین‌شوی انتخابی شما طراحی صنعتی نداشته باشد، مقاومت دستگاه پایین می‌آید و عمر مفید آن به شدت کاهش پیدا می‌کند. بر همین اساس، اسکرابرهای ایرانی کرشا مجهز به سیستم‌های مکانیکی متعدد مانند اهرم‌های کنترلی تی و برس ساخته شده‌اند تا در کنار سهولت استفاده، طول عمر بیش‌تری داشته باشند.

  • قابلیت حمل تجهیزات نظافت دستی روی بدنه

این ویژگی باز هم باعث صرفه‌جویی در وقت و زمان شما می‌شود‌‌. در حالی که زمین‌شوی مشغول نظافت کف زمین است، اپراتور می‌تواند با تجهیزاتی که دراختیار دارد مشغول نظافت دیوارها و یا شیشه‌ها شود.

  • استقامت بالا در صورت خطای اپراتور

محتمل است که در هنگام شستشوی زمین، تی و یا بدنه دستگاه با موانع محیطی برخورد کنند؛ بر این اساس همیشه احتمال آسیب دیدن دستگاه وجود دارد. هنگامی که بدنه و اجزای کلیدی و اجرایی اسکرابر از کیفیت و مقاومت مناسبی برخوردار نباشند، در مدت زمان بسیار کوتاهی دچار استهلاک می‌شوند و دستگاه کیفیت قبلی خود را از دست می‌دهد. اسکرابرهای باکیفیت و خوش‌ساخت کرشا دارای بدنه مقاوم از جنس پلاستیک فشرده و ضخامت مناسب، تیغه‌های تی فلزی مقاوم و سری‌های برس باکیفیت ساخته شده‌اند تا به سختی و به ندرت دچار خرابی یا آسیب‌دیدگی شوند.

  • تیغه‌های خشک‌کن ضدسایش

عموما تیغه‌های سامانه خشک‌کن اسکرابرها، بیش‌تر از بقیه قسمت‌ها، در معرض خرابی و استهلاک قرار می‌گیرند به همین دلیل مهم است که در ساخت آن‌ها از مواداولیه مناسبی استفاده شود تا طول عمر بالاتری داشته باشند. تیغه‌های خشک‌کن اسکرابرهای کرشا از جنس لاستیک‌های روغنی و ضدشایس‌اند که از پلی‌اورتان تولیده شده‌اند و در برابر سایش یا شکنندگی مقاوم اند.

  • باتری‌هایی که پیر می‌شوند اما نمی‌میرند

باتری‌هایی که در اسکرابرها قرار می‌گیرند ارتباط مستقیم و صد درصدی با طول عمر دستگاه دارند؛ هرچه کیفیت باتری بالاتر باشد، بازه زمانی عملکرد دستگاه نیز طولانی‌تر خواهد بود. اگر باتری‌ انتخابی شما متناسب با مقدار ولتاژ و آمپر مورد نیاز اسکرابر باشد، حداقل تا سه سال عمر می‌کند.

هنوز شک دارید که چرا باید به فکر خرید اسکرابر باشید؟‌

از این دستگاه ، باید به مانند هر دستگاه نظافتی دیگری به طور منظم نگه‌داری و مراقبت شود. بنابراین هنگام استفاده از آن، لازم است به یک سری نکات مهم توجه کرد تا دستگاه دچار مشکل نشود. همچنین از این طریق بتوان طول عمر مفید دستگاه را افزایش داد.

از جمله کارهایی که برای نگه‌داری كف شوي صنعتي مناسب می‌توان انجام داد، شستن روزانه مخازن است. زیرا تا مخازن، برای استفاده بعدی آماده باشند. باقی ماندن آب کثیف در دستگاه، می‌تواند باعث بو گرفتن مخزن شود. علاوه بر این، تمیز کردن تی اقدام دیگر در جهت نگه‌داری کف شوی صنعتي مناسب است. تعویض به موقع لاستیک تی فرسوده و تعویض برس فرسایش یافته، اقدام دیگر در این باره است. چرا که اگر این بخش‌ها به موقع تعویض نشوند، دستگاه کارایی لازم در نظافت محیط را نخواهد داشت و از کیفیت فرآیند کاسته می‌شود. بنابراین در صورت مشاهده آسیب جزئی یا خراش بر روی کابل آن را تعویض کنید.

 

ملاک‌های موثر در قیمت اسکرابر

اولین موردی که برای انتخاب اسکرابر باید در نظر گرفت، ارزش مادی و قیمت آن است و مهم‌ترین متغییر تعیین‌کننده قیمت اسکرابر، نوع تجهیزات مکانیزه‌ای است که در ساخت آن به کار گرفته شده. از آن‌جا که داشتن حد اقل یک دستگاه زمین‌شوی صنعتی برای هر مجموعه و سازمانی ضروری است، باید دقت شود که بهترین کیفیت در کنار نازل‌ترین و مناسب‌ترین قیمیت در اختیار شما قرار بگیرد. اول از همه در نظر بگیرید که قرار است برای چه مکان و متراژی از اسکرابر استفاده کنید. به طور کلی، اسکرابرهای سرنشین‌دار گران‌تر از اسکرابرهای دستی هستند؛ همچنین، اسکرابرهای باتری‌دار قیمت بالاتری به نسبت اسکرابرهای کابلی دارند.

معیارهای مهم در هنگام خرید و فروش اسکرابر

قبل از اقدام به تهیه کف‌شوی صنعتی باید به نکات زیر توجه کنید:

مساحت

شاید مهم‌ترین نکته قبل از اقدام به خرید اسکرابر، در نظر گرفتن مساحت و متراژ مکانی است که قرار است نظافت شود‌. هرچه فضای نیازمند نظافت بزرگ‌تر باشد، نیاز به دستگاهی با قدرت بالاتر و پهنای شستشوی بیش‌تر، افزایش پیدا می‌کند. در مکان‌هایی با متراژ بالا علاوه بر پهنای شستشو، حجم مخزن آب تمیز و کثیف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ هرچه مخزن آب بزرگ‌تر باشد، تعداد دفعاتی که نیاز به پر و خالی کردن آن پیدا می‌کنیم کاهش پیدا می‌کند و عملیات شستشو با سرعت بیش‌تری پیش می‌رود.

وزن و ابعاد دستگاه

قبل از خرید اسکرابر دقت کنید که پهنای دستگاه متناسب با عرض درها و راهروها باشد در غیر این صورت، امکان استفاده از این دستگاه وجود ندارد. همچنین، دقت کنید که اگر نیاز به جابه‌جایی دستگاه در طبقات دارید، ابعاد و وزن دستگاه با ظرفیت آسانسور هماهنگی داشته باشد.

محل پر و تخلیه کردن مخازن

برای پر و یا خالی کردن مخزن آب تمیز و کثیف دستگاه، نیاز به فضای مناسب و کافی دارید. برای مثال، پیدا کردن محل مناسب برای تخلیه آب آلوده موردی چالش برانگیز و حتی دشوار است. به یاد داشته باشید که باید با توجه به نوع مکان و سیستم فاضلاب آن مکان، امن‌ترین و اصولی‌ترین روش و محل را برای تخلیه آب آلوده پیدا کنید‌.

مکان مناسب جهت حفاظت و نگه‌داری از دستگاه

برای جلوگیری از آسیب دیدن و ضربه خوردن اسکرابر، باید مکانی را برای نگه‌داری از آن پس از هر دوره نظافت اختصاص بدهید. اسکرابرهای صنعتی، اکثرا به یک اتاقک کوچک برای نگه‌داری نیاز دارند تا طول عمر مفید آن‌ها حفظ شود.

  • نکات کنکوری قبل از خرید و فروش اسکرابر:

    قبل از این‌که دست به خرید یا فروش اسکرابر بزنید، نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید:

    • بررسی نوع آلودگی

    هنگامی از اسکرابر صنعتی استفاده می‌کنیم که هیچ زباله درشتی روی زمین نباشد. در مکان‌هایی که احتمال می‌رود خرده‌زباله وجود داشته باشد، بهتر است از اسکرابرهایی استفاده شود که مجهز به برس غلطکی هستند. این اسکرابرها ضمن شستشوی محیط، عملیات جارو کردن را نیز پیش می‌برند.

    • جنس کف

    اگر قرار باشد کف‌پوش حساسی مانند پارکت را نظافت کنید، بهتر است از اسکرابری استفاده کنید که از سیستم دوزینگ برای محلول شوینده برخوردار است. این سیستم امکان تنظیم کردن مقدار استفاده از ماده شوینده را به کاربر می‌دهد و از آسیب رساندن به کف‌پوش جلوگیری می‌کند.

    • تجهیزات جانبی

    ممکن است شما برای نظافت محل مورد نظر به امکانات خاصی نیاز داشته باشید. برای همین لازم است که بسته به نیاز خودتان و تجهیزات موردنیاز، مناسب‌ترین اسکرابر را تهیه کنید.

    • آموزش چگونگی استفاده از دستگاه

    اگر چه استفاده از اسکرابر بی‌اندازه آسان است، اما اپراتور نیاز به یادگیری و آشنایی اولیه با دستگاه دارد‌. آموزش آسان و کاربردی از سوی شرکت تولیدکننده و نیز‌ فروشنده،‌ از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات قبل از خرید و فروش دستگاه است.

    #خرید و فروش اسکرابر #خرید و فروش اسکرابر #خرید و فروش اسکرابر #خرید و فروش اسکرابر #خرید و فروش اسکرابر
  • خرید و فروش اسکرابر دست دوم

    اسکرابرهای صنعتی امروزه به اساسی‌ترین تجهیزات هر سازمان و مجموعه‌ای بدل شده‌اند و تجربه ثابت کرده است سرمایه‌گذاری برای خرید این زمین‌شوی‌ها، اقدامی مفید و سودآور برای سرمایه‌گذاران بوده. اما آن اسکرابری می‌تواند کاپ برنده را از آن خودش کند که در بازار کف‌شوی‌های دست دوم هم بیش‌ترین خریدار را داشته باشد. در واقع ممکن است شما به هر دلیلی دیگر نیازی به اسکرابر نداشته باشید. پس لازم است دستگاهی را انتخاب کنید که پس از استفاده‌ اولیه، باز هم قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را حفظ کرده باشد و آماده خدمت‌رسانی ثانویه باشد.

    امروزه خرید و فروش اسکرابر بسیار پرطرفدار و سودآور است. اما برای خریدی مطمئن‌تر، نیاز است که موارد زیر را در نظر بگیرید:

    مهم‌ترین نکات در خصوص خرید و فروش اسکرابر دست دوم

    امروزه بیش‌از هر زمان دیگری خرید و فروش اسکرابرهای صنعتی رونق پیدا کرده است و بازار خرید و فروش اسکرابر گرم‌تر از هر زمان دیگری است؛‌ زیرا صاحبان مجموعه‌ها و سازمان‌ها به خوبی دریافته‌اند که بهترین راه کاهش هزینه بدون آن‌که کیفیت نظافتی مجموعه پایین بیاید، سرمایه‌گذاری بر روی اسکرابر دست دوم است.

    قبل از خرید و فروش اسکرابر، به موارد زیر دقت کنید.

    • تخمین متراژی که قرار بر نظافتش است.
    • اندازه‌گیری عرض درها، راه‌روها و پاگردها.
    • تخمین طول عمر دستگاهی که می‌خواهید تهیه کنید.
    • انتخاب برس منتاسب با جنس کف‌پوش.
    • اطمینان کامل از سلامت قطعات مختلف، تجهیزات و بدنه دستگاه.

    در نهایت، با تکیه بر تجربه و تخصص کارشناسان و مهندسین شرکت کوشا اندیش شاهکار (با برند تجاری کرشا) بهترین و مطمئن‌ترین دستگاه را متناسب با نیازهای خود پیدا و خریداری نمایید. همه محصولات تولید شده توسط شرکت کرشا دارای یک سال ضمانت تعویض و تعمیر بدون قید و شرط و ده سال خدمات پس‌از فروش باز هم بدون قید و شرط هستند. ما به دانش و مهارت خود مطمئن هستیم؛ شما هم به ما اطمینان کنید و بهترین‌ها را از آن خود کنید.

    برای مشاوره، مشاهده آخرین محصولات و ثبت سفارش و خرید و فروش اسکرابر ایرانی کرشا با ما در تماس باشید.
    تلفن تماس :  ۷۹۴۴۷-۰۲۱
    http://www.kershagroup.com