خرید زمین شوی صنعتی در زندگی شلوغ امروزه نشانه اهمیت به نظافت و پاکیزگی محیط زندگی بشر است. کارخانه‌ها، مراکز اداری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز خرید، بیمارستان‌ها و… مکان‌هایی هستند که نیاز به نظافت و خرید زمین شوی صنعتی در آن‌ها، بیشتر از محیط‌های دیگر باید مورد توجه قرار گیرند؛ چرا که پاکیزه بودن مکان‌هایی که گفته شد علاوه بر این که از انباشت آلودگی و کثیفی جلوگیری می‌کند، باعث افزایش سلامت و شادابی نیروهای خدماتی و مشتریان می‌شود. همچنین این روحیه بالای ایجاد شده در نیروهای خدماتی، باعث افزایش عملکرد و خدمت رسانی آن‌ها به مشتریان خواهد شد.

روش‌های متنوعی برای نظافت سطح از آلودگی‌ها وجود دارد که از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین آن‌ها، استفاده از تی و سطل برای نظافت است. اما با وجود هزینه کم، این روش انرژی و وقت بسیاری از کاربر می‌گیرد و همچنین کیفیت نظافت با آن بسیار پایین است. با گسترش صنعت، دیگر استفاده از این روش‌های قدیمی توصیه نمی‌شود. یکی از بهترین دستگاه‌های نظافت صنعتی تولید شده، خرید زمین شوی یا اسکرابر صنعتی است، که با بهترین کیفیت زمین را از آلودگی‌ها پاک می‌سازد. این دستگاه از دو مخزن آب تمیز و کثیف، برس و تیغه لاستیکی تشکیل شده که همزمان عملیات شستشو و خشک کردن سطح را انجام می‌دهد.

در این مقاله ما قصد داریم که با معرفی ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه پرکاربرد، شما را در خرید زمین شوی باکیفیت راهنمایی کنیم.

زمین شوی چیست و نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟

اسکرابر، زمین شوی یا کف شوی یک دستگاه نظافت صنعتی است که از آن برای شستشوی سطوح کف بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و… استفاده می‌شود. دستگاه کف شوی صنعتی، می‌تواند انواع سطوح از قبیل سرامیک، سنگ، پارکت، اپوکسی و… را شستشو دهد و به طور همزمان با استفاده از دستگاه خشک کن، سطح شسته شده را خشک کند. فرایند شستشو توسط این دستگاه به صورتی انجام می‌شود که هیچ لک و ردی از آلودگی بر روی محیط باقی نمی‌گذارد. عملکرد این تجهیزات این گونه است که ابتدا آب تمیز و مواد شوینده‌ای که به دستگاه اضافه شده را بر روی زمین پاشش می‌کند و سپس، برس‌های زمین شوی با چرخش روی سطح سبب جدا کردن آلودگی‌ها از سطح می‌شوند. پس از خرید زمین شوی صنعتی با استفاده از لاستیک تی و سیستم مکش، آب تمیز پاشش شده که حال با آلودگی‌ها مخلوط شده، به مخزن آب کثیف مکش می‌شود  که این امر سبب می‎شود سطوح پس از شستشو دیگر مرطوب نباشند و بلافاصله قابل استفاده باشند.

اسکرابرها در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و افراد نیازمند به این دستگاه‎ها، باید برای خرید زمین شوی با توجه به جنس سطح، حجم و نوع آلودگی و مساحت محیط، بهترین دستگاه را متناسب با محیط خود انتخاب کنند.

انواع زمین شوی صنعتی

زمین شوی‌ ها بر اساس ویژگی‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند و خریداران این دستگاه‌ها می‌توانند با توجه به نیاز خود دستگاهی مناسب را انتخاب کنند. انواع زمین شوی صنعتی از نظر نحوه هدایت و منبع تغذیه به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند که به شرح زیر است:

خرید زمین شوی از لحاظ نحوه هدایت:

  • خرید زمین شوی صنعتی یا اسکرابر دستی

این نوع از دستگاه زمین شوی توسط کاربر هدایت می‌شود و او همزمان با حرکت خود، به دستگاه نیرو وارد می‌کند و سبب هدایت این دستگاه به جلو می‌شود. برخی از کف شوی‌های دستی به موتور جلوبرنده مجهز هستند که دیگر دیگر نیازی به اعمال نیرو توسط کاربر برای به جلو راندن این دستگاه نیست و فقط کاربر، آن را در مسیر دلخواه خودش هدایت می‌نماید. این تجهیزات بیشتر جهت استفاده در محیط‌هایی که دارای وسعت کم یا متوسط و یا محیط‌های شلوغ و باتراکم بالا مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این دستگاه در نظافت راهروهایی که دارای عرض کم هستند، نیز استفاده می‌شود. گاهی نیز از زمین شوی دستی در کنار زمین شوی خودرویی، برای تکمیل فرایند شستشو استفاده می‌شود؛ چرا که برخی جاهایی را که با اسکرابر خودرویی نمی‌توان شستشو داد، توسط اسکرابر دستی به آسانی و به خوبی نظافت می‌شود.

  • خرید زمین شوی صنعتی یا اسکرابر خودرویی (سرنشین‌دار)

خرید زمین شوی خودرویی برای محیط‌های تجاری و اداری با مساحت بالا که برای نظافت به قدرت مانورپذیری زیادی نیاز دارند، مناسب است. زمین شوی‌های خودرویی یا سرنشین‌دار، همانند یک خودرو توسط کاربر هدایت می‌شوند و نسبت به اسکرابرهای دستی دارای مخزن بزرگ‌تر و پهنای شستشوی بالاتری هستند. همچنین ابعاد آن‌ها نسبت به زمین شوی دستی بیشتر است و به همین دلیل است که نمی‌توان به صورت دستی هدایت شوند. از نظر میزان توانایی نظافت، هر دو دستگاه اسکرابر خودرویی و دستی تقریباً مشابه هم هستند و فقط ابعاد مخزن، پهنای شستشو و حجم خود دستگاه است که متفاوت است؛ البته فرد خریدار برای خرید زمین شوی مناسب محیط مورد نظر خود باید به نکات گفته شده دقت کند.

خرید زمین شوی صنعتی از لحاظ منبع تغذیه:

  • باتری‌دار یا شارژی

منبع تغذیه این دستگاه باتری است و برای ادامه فرایند نظافت این باتری، نیازمند شارژ شدن است. میزان زمانی که دستگاه می‌تواند پس از شارژ شدن باتری فعالیت کند، بستگی به نوع و ظرفیت باتری دارد. دستگاه کف شوی باتری‌دار، برای محیط‌هایی مناسب است که دسترسی به پریز برق سخت است و یا استفاده از نوع کابلی این دستگاه، محدودیت ایجاد می‌کند. مراقبت و نگهداری صحیح از باتری دستگاه مطابق دستورالعمل‌هایی که در کاتالوگ دستگاه گفته شده است، می‌تواند طول عمر باتری زمین شوی را افزایش دهد. در خرید زمین شوی باید به این نکته توجه کنیم که زمین شوی خودرویی فقط به صورت باتری‌دار عرضه می‌شود.

  • کابلی یا برقی

دستگاه اسکرابر کابلی، برای فعالیت نظافت نیازمند اتصال کابل برق به پریز برق شهری است. برای استفاده از این دستگاه، دیگر محدودیت اتمام شارژ باتری وجود ندارد و می‌توان به صورت پیوسته از اسکرابر صنعتی کابلی استفاده کنیم. در هنگام خرید، خریدار زمین شوی صنعتی باید به مشخصات محیط – یعنی تراکم، مساحت و تردد افراد در محیط – توجه کند. مزایای دیگر خرید زمین شوی کابلی قیمت مناسب‌تر، وزن کمتر و نگهداری ساده‌تر آن است که در خرید زمین شوی به ما کمک می‌کند.

انواع برس در خرید زمین شوی

شکل برسی که در این دستگاه استفاده می‌شود، نقش بسیار مهمی در کیفیت نظافت دارد. به همین علت انتخاب نوع برس متناسب با محیط در خرید زمین شوی صنعتی دارای اهمیت بالایی است. انواع برس در زمین شوی صنعتی را می‌توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

  • برس دیسکی: برای نظافت انواع سطوح از آن‌ها استفاده می‌شود و محدودیت خاصی برای استفاده ندارد. این برس‌ها نسبت به برس‌های دیگر، کاربرد بیشتری دارند. برس‌های دیسکی مدل‌های مختلفی دارند که جنس آن‌ها متناسب با نوع سطح و میزان آلودگی محیط انتخاب می‌شوند؛ مثلاً برس‌های دیسکی با الیاف خاص برای سطوح خشن به کار می‌روند.
  • برس غلتکی یا رولی: از این برس‌ها برای نظافت سطوح بسیار آلوده یا سطوح دارای شکاف استفاده می‌شود. از برس غلتکی برای نظافت محیط‌هایی که به شستشو اولیه نیز نیاز دارند، استفاده می‌شود. این برس‌ها می‌توانند زباله‌های کوچک موجود بر سطح زمین را نیز جمع آوری کنند.

مزایای خرید زمین شوی دستی و خودرویی

استفاده از انواع زمین شوی برای انجام عمل نظافت، در مقایسه با روش دستی بسیار مناسب‌تر است؛ زیرا استفاده از زمین شوی دستی و خودرویی کیفیت نظافت را افزایش می‌دهد و این دستگاه‌ها، با استفاده از برس‌هایی که دارند به خوبی آلودگی‌ها را از سطح و شیارهای روی آن جدا می‌کنند.

از مزایای خرید زمین شوی ، می‌توان به کاهش آب مصرفی و مواد شوینده اشاره کرد؛ چرا که این مواد، به صورت کنترل شده بر سطح پاشش می‌شوند. این ویژگی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر محیط زیستی، بسیار مقرون به صرفه است. نظافت توسط این دستگاه‌های صنعتی، اگر متناسب با محیط خریداری شوند، باعث جلا یافتن، زیبا شدن و افزایش عمر کف پوش‌ها نیز می‌شود. کاهش زمان انجام عملیات نظافت از دیگر مزایای استفاده از این تجهیزات صنعتی است. با خرید زمین شوی صنعتی، استفاده از نیروی انسانی نسبت به قبل کمتر می‌شود و هزینه‌هایی که مرتبط با کاربر انسانی است کاهش می‌یابد. همچنین علاوه بر کاهش تعداد کاربران، دستگاه اسکرابر فشار کمتری را به افرادی که نظافت را انجام می‌دهند وارد می‌کند و باعث می‌شود آسیب‌هایی که ناشی از ایستادن زیاد و خم و راست شدن هستند، کمتر شود. این دستگاه همزمان با شستشوی کف، سطح را هم خشک کرده و از خطر افتادن و لیز خوردن افراد حاضر در محیط می‌کاهد. به این ترتیب خرید زمین شوی صنعتی سبب افزایش ایمنی محیط می‎شود.

مزایای خرید زمین‌شوی ‌های شرکت کرشا
  • تولیدکننده قطعات سازنده باکیفیت: شرکت کوشا اندیش شاهکار، تولید کننده انواع قطعات به کار رفته در محصولات کرشا است. این مسأله، وجه تمایز این شرکت با شرکت‌های داخلی دیگری است که با سرهم‌بندی قطعات وارداتی محصولاتی را تولید می‌کنند. شرکت کرشا با اتکا بر نخبگان داخلی توانسته قطعات تولیدی توسط خود را کنار هم بگذارد و محصولات باکیفیتی را تولید کند.
  • داشتن خدمات پس از فروش قوی: شرکت کرشا دارای بهترین خدمات پس از فروش است که طبق تعهداتش کار تعمیر و سرویس دستگاه‌های تولیدی‌اش را به خوبی انجام می‌دهد. این شرکت خدمات پس از فروش ارزان و در دسترسی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.
  • قیمت گذاری: تمامی محصولات کرشا از قبیل زمین شوی، واترجت و… نسبت به کیفیت محصولات، بسیار منصفانه قیمت گذاری شده‌اند و با توجه به نمونه‌های وارداتی موجود از کیفیت و قیمت خوبی برخوردارند.
کرشا، یک انتخاب شایسته:

جهت اطلاعات بیشتر درباره مزایا، قیمت، اجزای سازنده دستگاه‌ها و راهنمایی برای خرید زمین شوی باکیفیت کرشا می‌توانید به سایت شرکت کرشا به آدرس www.kershagroup.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن  ۷۹۴۴۷-۰۲۱  تماس حاصل نمائید.