تأثیرات دستگاه نظافتی

تاثیرات دستگاه نظافتی در دوران کنونی، مخصوصا دهه دوم و سوم قرن بیست و یکم و در مسائل زیست محیطی، حتی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیار برجسته شده‌اند. گرمایش زمین، آلودگی زمین، کمبود آب آشامیدنی و… تنها تعدادی از معضلات پیش روی بشر هستند. عواقب آینده چنین وضعیتی، باعث ترس هر انسان آگاهی خواهد شد. گر چه هر فرد توان اندکی دارد، اما در صورت تغییر در سبک زندگی، قطعا نتایج بهتری حاصل خواهد شد. بحث نظافت یکی از مسائل هر محیطی است. کاهش مصرف منابع طبیعی و همین طور مواد مصرفی، در هر حال تأثیر مثبتی در زمینه حفاظت محیط زیست دارد. چیزی که این امر را ممکن خواهد کرد، شستشو مکانیزه و استفاده از تاثیرات دستگاه‌ نظافتی

یکی از بخش‌های زندگی روزمره نظافت است. فارغ از این‌که محیط مورد نظر، چه نوع محیطی اعم از خانگی، تجاری، صنعتی و… است، محیط‌ها به طور مداوم و مستمر نیاز به نظافت دارند. شیوه مصرف منابع طبیعی، از جمله آب، مصرف مواد شوینده، نوع مواد شوینده و… قطعا روی وضعیت زیست محیطی اثر (چه مثبت و چه منفی) خواهد گذاشت. در نتیجه، یکی از اقدامات مهم اصلاح شیوه نظافت است. این امر به خصوص در محیط‌های کارگاهی و صنعتی، به دلیل وسعت بالای مکان و حجم منابع مصرفی، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فروش اسکرابر
تاثیرات دستگاه نظافتی

نظافت به شیوه سنتی

احتمالا شما هم با شنیدن کلمه نظافت یا شستشو، تصویر تعدادی نیرو که با سطلِ آب و تی در حال شستشو محیط و سطح کف هستند، به ذهنتان خواهد آمد. دقیقا شیوه سنتی همین‌گونه است. اگر از جنبه زیست محیطی مسأله بگذریم، قطعا حتی از نظر اقتصادی این روش به صرفه نیست. علاوه بر هزینه‌ای که باید برای حقوق پرسنل بخش نظافت پرداخت شود، در این روش مصرف آب و مواد شوینده، بسیار بسیار زیاد است. همچنین زمان زیادی باید به این امر اختصاص پیدا کند. همچنین باید افزود ، در مدت زمان خشک شدن محیط، امکان عبور و مرور هم منتفی می‌شود.

جدا از بحث اقتصادی، جنبه‌های زیست محیطی نظافت به شیوه سنتی شامل موارد زیر است:

  • مصرف آب زیاد در دوران کاهش ذخایر آب
  • مصرف زیاد مواد شوینده (که عمدتا شیمیایی هستند و مصرف زیاد آن اثرات مخرب زیست محیطی دارد)
  • خستگی مدوام پرسنل نظافت

این موارد همگی، از اثراتِ مدوامت بر نظافت با شیوه‌های کهنه و قدیمی است. علاوه بر همه موارد گذشته، پرستیژ هم برای هر کارفرما و صاحب کسب و کاری اهمیت بسیاری دارد.

نظافت صنعتی و مزایای کلی آن :

با پیشرفت فناوری، برای هر نیازی، محصولی پیشرفته طراحی شده است. در زمینه نظافت و شستشو نیز، تجهیزاتی مدرن و مکانیزه تولید شده است. از تأثیرات دستگاه نظافتی ، سرعت بخشیدن به فرایند نظافت، افزایش کیفیت شستشو نهایی و کاهش هزینه نظافت است. همه محصولات این خانواده، سازگار با محیط زیست هستند. در ادامه پس از توضیح مزایای نظافت به روش مکانیزه، دلایل تأثیرات دستگاه نظافتی ، بر کاهش آلودگی زیست محیطی روشن خواهد شد.

مزایای کلی و تأثیرات دستگاه نظافتی :

تنوع محصولات شستشو مکانیزه بالا است. هر کدام از دستگاه‌ها ویژگی منحصر به فردی دارند. در نتیجه‌ی این تفاوت، هر کدام مزیت خاصی دارند؛ اما می‌توان برای همه این دستگاه‌ها، به طور کلی سه مزیت اصلی برشمرد.

  • کاهش مصرف آب
  • کاهش مصرف مواد شوینده
  • افزایش عمر متریال ساختمان

برایند همه این تأثیرات دستگاه نظافتی ، صرفه اقتصادی و افزایش بهره‌وری در نظافت است. در نتیجه، اهمیت به محیط زیست، علاوه بر جنبه اخلاقی، منفعت اقتصادی را نیز در بر دارد. در ادامه به توضیح کامل سه فایده بالا می‌پردازیم.

کاهش مصرف آب از تأثیرات دستگاه نظافتی

اولین تأثیر، از تأثیرات دستگاه نظافتی در زمینه محیط زیست، کاهش مصرف آب است. سیستم دستگاه‌هایی که از آب استفاده می‌کنند، به گونه‌ای طراحی شده است که آب با فشار پمپاژ شود. در نتیجه مصرف آب، حتی به یک دهم شیوه سنتی هم، نمی‌رسد. با توجه به کاهش ذخایر آب، احتمال افزایش قیمت آب بسیار زیاد است؛ پس استفاده از روش مکانیزه علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب، در آینده شما را نسبت به رقبایی که از روش سنتی استفاده می‌کنند، از نظر صرفه در هزینه به پیش خواهد انداخت.

کاهش مصرف مواید شوینده از تاثیرات دستگاه نظافت صنعتی

دستگاه‌های پیشرفته نظافت صنعتی، در نوع محصولاتی که نیاز به استفاده از مواد شوینده هست، مجهز به دکمه پمپاژ ماده شوینده هستند. وجود چنین گزینه‌ای، از مصرف بدون اندازه‌گیری و زیاد ماده شوینده جلوگیری می‌کند. همان طور که شما هم می‌دانید، مواد شوینده شیمیایی برای طبیعت بسیار مضر هستند. مصرف هر چه کمتر آن‌ها، از ورود مواد مضر به محیط، هوا و… جلوگیری می‌کند. علاوه بر این‌ها، تولید مواد شوینده، متضمن تولید بسته‌بندی‌های پلاستیکی نیز هست. در نتیجه با کاهش مصرف این مواد، زباله کمتری وارد طبیعت می‌شود. این ویژگی از تأثیرات دستگاه نظافتی ، به همین‌جا ختم نمی‌شود. علاوه بر جلوگیری از مصرف بی‌رویه مواد شوینده، به دلیل پمپاژ شدن آب، هنگام ترکیب آب و مواد شوینده، حجم ماده مورد نیاز برای شستشو کاهش می‌یابد.

افزایش عمر متریال ساختمان از تأثیرات دستگاه نظافتی

چه برای نظافت نما، چه پاکسازی سطح، چه برای ضدعفونی و شستشو ساختمان و چه برای هر منظور دیگری، می‌توانید از تأثیرات دستگاه نظافتی استفاده کنید. یکی از مزیت‌ها و تأثیرات دستگاه نظافت صنعتی، افزایش عمر اجزا اصلی ساختمان و محیط شما است. اگر سطح کف را با اسکرابر نظافت می‌کنید، فرچه و تی دستگاه از نوع ضدسایش هستند. اگر از واترجت استفاده می‌کنید، آب دهانه خروجی، قابلیت تنظیم فشار دارد؛ در نتیجه اگر جنس محیطی که قصد نظافت آن را دارید حساس است، می‌توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید.

کاربرد و تأثیرات دستگاه نظافتی در حفاظت از منابع زیست محیطی

در ادامه به معرفی سه نوع دستگاه نظافتی (اسکرابر، واترجت و پله شوی) پرداخته و شیوه عملکرد آن‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

# تاثیرات دستگاه نظافتی # تاثیرات دستگاه نظافتی

کاربرد دستگاه اسکرابر در حفاظت از منابع زیست محیطی

دستگاه اسکرابر، یک دستگاه مکانیزه نظافت و شستشو، برای سطوح کف است. از این دستگاه برای نظافت و پاکیزه نگه‌داشتن انواع سطوح کف، از جمله سنگ، سرامیک، کفپوش، اپوکسی و… استفاده می‌شود. همان طور که گفته شد، تی و فرچه این دستگاه از نوع ضد سایش هستند. دستگاه‌های اسکرابر در دو نوع دستی و سرنشین‌دار تولید می‌شوند. علاوه بر افزایش سرعت نظافت، یک اسکرابر مصرف آب را بسیار کاهش می‌دهد. اسکرابر دستی، با یکبار شارژ کامل توان این را دارد که، تنها با ۵۵ لیتر آب در هر ساعت ۱۵۰۰ متر مربع را نظافت کند. همچنین کفشوی سرنشین‌دار، با ۶۵ لیتر آب ۲۸۰۰ متر مربع را در هر ساعت، می‌تواند با یکبار شارژ کامل شستشو نماید. این کاهش چشمگیر مصرف آب، از تأثیرات دستگاه نظافتی است.

نکته دیگر این‌که، آلودگی محیطی تنها به آلودگی هوا یا خاک خلاصه نمی‌شود. آلودگی صوتی، نیز نوع دیگری از آلودگی است.‌ متأسفانه هر روزه، شاهد آلودگی صوتی هستیم. دستگاه‌های اسکرابرِ باکیفیت، مجهز به بدنه دولایه و عایق صوتی هستند. در نتیجه، صدای بسیار کمی در محیط پخش خواهد شد. این ویژگی باعث آرامش ذهنی حاضران در محیط خواهد شد.

کاربرد دستگاه واترجت در حفاظت از منابع زیست محیطی

واترجت‌ نوعی از دستگاه نظافتی است که، آب را با فشار بسیار زیاد پمپاژ می‌کند. در نتیجه آلودگی‌های چسبیده به سطح، به راحتی و بدون آسیب به متریال سطح کنده می‌شوند. از واترجت‌ها برای نظافت سطوحِ مکان‌هایی مانند ماشین آلات، آشپزخانه‌های صنعتی، نمای ساختمان‌ها، ماشین آلات خط تولید، سطل‌های زباله و… استفاده می‌شود. دستگاه‌ واترجت، عموما در دو نوع آب سرد و گرم تولید می‌شوند. تفاوت نوع آب گرم با نوع آب سرد، در وجود آبگرمکن در نوع آب گرم است. واترجت آب را پمپاژ می‌کند. همچنین این دستگاه مجهز به امکان تنظیم فشار است. در نتیجه، تأثیر استفاده از این دستگاه نظافتی، کاهش محسوس مصرف آب خواهد بود.

کاربرد دستگاه پله شو در حفاظت از منابع زیست محیطی

امروزه محیط‌های صنعتی و تجاری، در چندین طبقه ساخته می‌شوند. چه در یک محیط، آسانسور وجود داشته باشد و چه نداشته باشد، پله‌ها همواره استفاده خواهند شد. به همین دلیل پله‌ها نیاز به نظافت خواهند داشت. صاحبان کسب و کارها یا مدیران مجتمع‌ها می‌توانند مانند گذشته، با استخدام نیروی کار با تی و آب سطل اقدام به نظافت این فضا کنند. در این صورت علاوه بر منتفی شدن امکان عبور و مرور در پله‌ها، آب و ماده شوینده زیادی مصرف خواهد شد. اما در صورت استفاده از دستگاه پله شوی، علاوه بر افزایش سرعت نظافت، امکان مدیریت مصرف آب و ماد شوینده نیز فراهم خواهد شد.

دستگاه‌های نظافتی سازگار با محیط زیست کرشا

شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) در راستای رفع نیازهای بومی، اقدام به تولید انواع دستگاه نظافت صنعتی کرده است. تمام محصولات این شرکت از استانداردهای روز دنیا برخوردار هستند. پس این محصولات سازگار با محیط زیست‌اند. حتی بدنه‌ی این دستگاه‌ها قابلیت بازیافت دارد. در نتیتجه استفاده از دستگاه‌های نظافتی کرشا ، منجر به آسیب دیدن محیط زیست، نخواهد شد. همچنین به دلیل مدیریت مصرف منابع، آب کمتری مصرف خواهد شد. لذا به ذخایر آبی ضربه‌ای وارد نخواهد شد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره با کارشناسان شرکت، می‌توانید به سایت www.kershagroup.com مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با شماره تلفن۷۹۴۴۷-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.