قدرت ماشین آلات صنعتی

از نکات دارای اهمیت برای پیشرفت کسب و کار در صنایع مختلف، پیدا کردن بهترین راه برای نظافت محیط‌ است. قدرت ماشین آلات صنعتی در نظافت حائز اهمیت است و برای ارتقای این مسأله، طیف گسترده‌ای از محصولات و دستگاه‌های نظافتی طراحی می‌شوند تا مطابق با نیازهای صنایع، به جهت کم کردن زمان، هزینه‌ها و مصرف منابع در  تمام مشاغل عمل کنند. دستگاه‌های نظافت صنعتی به سبب توانایی‌های مختلفی که دارند، سبب افزایش راندمان کاری در صنایع مختلف می‌گردند. در متن زیر بخشی از کاربردهای این دستگاه‌های نظافتی را بررسی می‌کنیم و به اهمیت قدرت ماشین آلات صنعتی می‌پردازیم.

انواع ماشین آلات نظافت صنعتی

در بین ماشین آلات نظافت صنعتی، انواع مختلفی از دستگاه‌ها را می‌توان مشاهده کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. انواع این تجهیزات عبارتند از:

  • اسکرابر یا کف‌شوی صنعتی
  • بخارشوی
  • سوئیپر یا جاروی صنعتی
  • واترجت یا کارواش صنعتی
  • پولیشر
  • پله شوی صنعتی

اسکرابر یا کف شوی صنعتی چیست؟

با افزایش وسعت محیط، عملیات شسشتوی زمین دشوار، پرهزینه و زمان‌بر می‌شود. به همین علت، استفاده کردن از روش‌های سنتی و دستی مثلا بهره‌گیری از انواع مختلف تی، نمی‌تواند کارساز باشد. استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی به عنوان یک ابزار مهم نظافت صنعتی که شستشوی سطوح مختلف را آسان نموده، در عصر حاضر که دنیای صنایع گسترده‌تر شده به یک راهکار مهم در افزایش سرعت و کیفیت نظافت تبدیل شده است. دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی به وسیله طراحی مکانیزم ویژه قدرت ماشین آلات صنعتی ، به بهینه کردن فرایند شستشوی سطح کف طراحی منجر می‌شود.

مکانیزم عملکرد اسکرابر چیست؟

در ابتدا آب و مواد شوینده از مخزن آب تمیز بر روی سطحی که قرار است نظافت شود پاشیده می‌شود و پس از آن نوبت برس‌ها است که با چرخش سریع برس‌ها بر روی کف پوش‌ها، عملیات نظافت شروع می‌شود. در مرحله بعد، سیستم مکش دستگاه به وسیله لاستیک تی‌هایی که در عقب دستگاه وجود دارند، آب کثیف را با سرعت بالا به مخزنی که برای آب کثیف تعبیه شده است هدایت می‌کند و همزمان عملیات خشک کردن سطح را هم انجام می‌دهد. در پایان مراحل ذکر شده، قدرت ماشین آلات صنعتی به وضوح دیده می‌شود و سطحی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی به جا می‌ماند.

اهمیت قدرت ماشین آلات صنعتی

همان‌طور که گفته شد در زندگی شلوغ امروزه نظافت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به ماشینی شدن عصر جدید، نظافت صنعتی و قدرت ماشین آلات صنعتی از امتیازهای ویژه‌ای برخوردار است؛ نظافت صنعتی نسبت به نظافت سنتی وقت و هزینه کمتری به صاحب سرمایه تحمیل می‌کند. امروزه برای تمیز کردن ساختمان‌ها، مراکز تجاری، بیمارستان‌ها و … از قدرت ماشین آلات صنعتی استفاده می‌کنند. ماشین آلات صنعتی که در بالا به چند مورد از آن‌ها اشاره کردیم و به اختصار درباره آن‌ها توضیحاتی ارائه دادیم، از مهمترین ماشین آلات نظافت صنعتی عصر حاضر هستند. قدرت ماشین آلات صنعتی برای نظافت بسیار اهمیت دارد، چرا که اگر قدرت ماشین آلات صنعتی ذکر شده کم باشد، سبب می‌شود کیفیت نظافت کاهش یابد و ما مجبور به نظافت چند باره توسط این دستگاه‌ها بشویم و این امر هزینه بیشتری را بر ما تحمیل می‌کند. پس قبل از خرید هر نوع دستگاه نظافتی باید قدرت این ماشین آلات صنعتی را جزو مهمترین پارامترهای انتخاب آن‌ها در نظر بگیریم تا بتوانیم به شیوه صحیح به نظافت محیط بپردازیم. علاوه بر قدرت ماشین آلات صنعتی ، نکته حائز در هنگام خرید تناسب دستگاه با مکانی که در اختیار داریم است، تا نه به دستگاه آسیب برسد و نه سطوح دچار خسارت شوند.

انواع اسکرابر

دستگاه کف شوی صنعتی را می‌توان به چندین دسته تقسیم‌بندی کرد که به شرح زیر است.

  • از لحاظ نوع حرکت: این ماشین‌های نظافتی از نظر قدرت ماشین آلات صنعتی به دو دسته اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین‌دار یا خودرویی تقسیم‌بندی می‌شوند.
  • از لحاظر منبع تغذیه: اسکرابرها در دو دسته باتری‌دار یا شارژی و کابلی تولید می‌شوند.

برای بهترین انتخاب در خرید یک دستگاه اسکرابر و قدرت ماشین آلات صنعتی ، باید به ویژگی‌های هر دسته و ویژگی‌های محیط مورد نظافت توجه داشت.

بخارشوی صنعتی

بخارشوی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند.

  • بخارشوی خانگی
  • بخارشوی صنعتی

این دستگاه‌ها که در توان و در ابعاد مختلف تولید می‌شوند، برای نظافت انواع سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت بخارشوی‌های صنعتی و خانگی در میزان قدرت این نوع از ماشین آلات صنعتی و فشار بخار خروجی آن‌ها است. فشار بخار خروجی در بخارشوی‌های صنعتی، بیشتر از بخارشوی‌های خانگی است که نشان‌دهنده قدرت ماشین آلات صنعتی است. کار اصلی بخارشوی‌ها، ایجاد بخار در فشارهای متفاوت است و برای همین از آن‌ها می‌توانیم برای شستشوی انواع مختلفی از سطوح استفاده کنیم؛ لمینت، استیل، سرامیک، کف پوش، شیشه، فرش، موکت، پرده، چوب، سنگ و…

مزایای شستشو با بخارشوی

از مزایای قابل توجه بخارشوی‌ها، حمل و نقل بسیار ساده این وسیله است که در نتیجه می‌توان برای تمیز کردن هر گوشه‌ای که دسترسی به آن دشوار است از آن استفاده کرد. از مزایای دیگر انواع بخارشوی، قدرت مکش بالای آن‌ها است که باعث افزایش کیفیت نظافت محیط آلوده می‌شود و نشان‌دهنده قدرت ماشین آلات صنعتی است.  بخارشوی‌ها صنعتی دارای چهار چرخ هستند که سبب می‌شود، برای استفاده در محیط‌های مختلف مناسب‌ باشند. از دیگر ویژگی یک بخارشوی باکیفیت، داشتن نازل‌های متفاوت برای شستشوی انواع سطوح است.

 

سوئیپر یا جاروی صنعتی چیست؟

سوئیپر یا جاروی صنعتی، یکی دیگر از ماشین آلات نظافت صنعتی است که از آن برای جمع آوری زباله‌های موجود در سطوح استفاده می‌شود. سوئیپر صنعتی قادر به جمع آوری آلودگی‌های کوچک مانند سنگ ریزه، شن و ماسه، گرد و خاک و … است؛ به همین علت قدرت ماشین آلات صنعتی در محیط‌های پر رفت و آمد که آلودگی‌های زیادی دارند بسیار بااهمیت است و در نتیجه برای این محیط‌ها استفاده سوئیپر یا جاروی صنعتی توصیه می‌شود. نحوه عملکرد سوئیپر به این گونه است که آلودگی‌ها را، بدون آن که آلودگی‌ها به اطراف پراکنده شوند، در مخزنی مشخص جای می‌دهد و در مکان مناسب می‌توان آن را تخلیه کرد. سوئیپرهای صنعتی توسط باتری و یا سوخت فسیلی تغذیه می‌شوند و هر کدام از این سوئیپرها با توجه به شرایط مشتریان انتخاب می‌شود؛ اگر سوئیپر در محیط بسته و بدون تهویه استفاده شود، نوع صنعتی باتری‌دار مناسب‌تر بوده و در فضای باز و یا دارای تهویه مناسب، سوئیپر دیزلی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد و باز نشان‌دهنده قدرت ماشین آلات صنعتی است.

ویژگی سوئیپر صنعتی

سوئیپرهای صنعتی توسط سرنشین هدایت می‌شوند و دارای برس مرکزی و برس‌های کناری‌اند تا به وسیله آن‌ها همه ذرات موجود در مسیر حرکت دستگاه جمع آوری شوند. سوئیپر صنعتی دارای قدرت مانور بالایی است که کاربر می‌تواند با توجه به نیازش آن را کنترل و تنظیم نماید. این ماشین آلات صنعتی، آلودگی‌های فراوان تولید شده در مراکز صنعتی را جمع آوری می‌کنند و همچنین به وسیله سیستم مکش ذرات گرد و غبار را از محیط جمع‌آوری می‌نمایند. به علاوه وجود فیلتر قدرتمند آنتی‌داست در سوییپر، از ورود دوباره این ذرات به محیط جلوگیری می‌کند.

 

واترجت یا کارواش صنعتی چیست؟

 دستگاه واترجت یا کارواش صنعت،ی از جمله ماشین آلات قدرتمند صنعتی است که با آب فشار قوی می‌تواند آلودگی‌های سخت را به خوبی از سطوح هموار و ناهموار جدا کند. این دستگاه توانایی‌های زیادی دارد و علاوه بر نظافت، از انواع مختلف واترجت در صنایع دیگر برای تخریب بتن، برش مواد و … نیز می‌توان بهره برد. چون استفاده از این دستگاه بسیار آسان است، کاربرد این نوع دستگاه در صنایع به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. کاربردهای گوناگون این دستگاه، سبب شده است که مدل‌های متنوعی از دستگاه‌های واترجت صنعتی در رده‌های خانگی، تجاری و صنعتی تولید شوند که متناسب با کارآیی و قدرت ماشین آلات صنعتی ، قیمت واترجت صنعتی متفاوت خواهد بود.

 

ساختار کلی و ویژگی‌های دستگاه واترجت صنعتی

همان طور که گفته شد آب با فشار زیاد از دستگاه واترجت خارج می‌شود و فشار زیاد آب، مبنای عملکرد این دستگاه و نشان‌دهنده قدرت ماشین آلات صنعتی است.. ساختار کلی همه واترجت‌ها مشابه است و قدرت این ماشین آلات صنعتی است که مبنای تفاوت آن‌ها قرار می‌گیرد. از مهمترین اجزای تشکیل دهنده واترجت صنعتی می‌توان به چرخ‌ها، پمپ آب، پمپ فشار قوی، منبع تغذیه و ورودی آب اشاره کرد. پمپ فشار قوی هسته اصلی واترجت به شمار می‌رود که این پمپ، توسط موتور به گردش درمی‌آید و آب فشار ضعیف را به آب فشار قوی تبدیل می‌کند. با استفاده از واترجت‌های صنعتی، سرعت و کیفیت شستشو افزایش پیدا می‌کند و نتیجه شستشو نسبت به روش دستی بهبود می‌یابد. صرفه جویی در انرژی مصرفی کاربر، آب و مواد شوینده مصرف شده از مزایای استفاده از واترجت‌های صنعتی است که افراد را به خرید آن ترغیب و تشویق می‌کند و نشان‌دهنده قدرت ماشین آلات صنعتی است.

پولیشر صنعتی چیست؟

از پولیشر صنعتی در صنایع برای تمیز و درخشان کردن سطوح کف استفاده می‌شود. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند شستشو را به صورت عمیق انجام دهد، یعنی سطوح براقی مثل سنگ، سرامیک و … با مساحت‌های کوچک و بزرگ می‌توانند توسط این دستگاه جلا داده شوند و محیطی و عاری از هرگونه آلودگی و کثیفی برای ما به ارمغان بیاورد. از پولیشر صنعتی به علت داشتن ساختاری مقاوم می‌توان در محیط‌های صنعتی که دارای شرایط دشوار و سخت هستند و یا سطوح سخت و خشن دارند نیز استفاده کرد. قدرت ماشین آلات صنعتی از جمله پولیشر به ما این امکان را می‌دهد که همواره و در هر محیطی و با هر نوع آلودگی مبارزه کنیم.

 

عملکرد دستگاه پولیشر صنعتی چگونه است؟

کاربرد پولیشر صرفاً برای محیط‌های تجاری و مسکونی نیست و در صنایع هم برای زدودن آلودگی‌های سخت می‌توان از آن استفاده کرد. طرز کار پولیشر این گونه است که با حرکت برس‌دوار و ایجاد اصطکاک، سطوح جلا می‌یابند و نظافت می‌شوند.

برای استفاده از پولیشر، ابتدا وسایل اضافی محیط را از محیط دور می‌کنیم تا بتوانیم عملیات نظافت را بدون وقفه انجام دهیم. همچنین حتماً به جنس کف پوش‌ها دقت کنید تا برس انتخابی مناسب با  نوع کف پوش باشد و از ایجاد صدمه و خسارت به کف جلوگیری شود. در مواردی برای تمیزکاری با پولیشر از واکس برای براق نمودن سطوح می‌توان استفاده نمود.

قدرت ماشین آلات صنعتی مانند پولیشر سبب افزایش کیفیت نظافت محیط می‌شود و از دیگر ویژگی‌های این دستگاه، صدای کم آن هنگام استفاده و امکان کار طولانی و پیوسته با آن است.

 

پله شوی صنعتی چیست؟

از پله شوی صنعتی برای تمیز کردن سطوح کم عرض مانند راهروها استفاده می‌شود؛ زیرا در این مکان‌ها، نمی‌توان از دستگاه‌های بزرگ‌تر مانند اسکرابرها استفاده کرد. پله شوی‌ها همچنین برای نظافت سطوحی که دسترسی به آن‌ها دشوار است نیز، کاربرد دارند. پله شوی صنعتی یک وسیله قدرتمند، کاملاً ضدآب و با وزن سبک است که طول دسته کنترلی آن قابل تنظیم است. این دستگاه وزن سبکی دارد و منبع تغذیه‌اش باتری است که این ویژگی‌ها باعث می‌شود کاربر پس از استفاده طولانی مدت از آن، احساس خستگی چندانی نکند. پله شوی دارای قدرت پاشش آب و مخزن مواد شوینده بوده که تماس مستقیم این محلول با سطح کیفیت نظافت را افزایش می‌دهد. از دیگر بخش‌های پله‌شوی می‌توان به شلنگ نگه‌دارنده، مخزن مواد شوینده، دکمه قفل کننده، شیر فشار و دکمه آزادکننده مواد شوینده اشاره کرد که نشان‌دهنده قدرت ماشین آلات صنعتی است.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش:

    كف شوی صنعتی مناسب، با توجه به طراحی منحصر به فردی که دارد، اين امکان را فراهم می‌کند که در صورت بروز مشکل و نقص فنی در دستگاه قطعات مختلف را به سادگی جدا و بررسی کرد. در صورت نیاز می‌توان آن قسمت آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کرد. نکته قابل توجه این است که چه شرکتی می‌تواند از مشتری خود حمایت کند و حتی پس از خرید در خدمت او باشد. محصولات یک شرکت باید دارای گارانتی معبتر و خدمات پس از فروش فعال باشد. همین امر باعث برتری شرکت‌های ایرانی نسبت به شرکت های خارجی شده است.

  • کرشا؛ تولیدکننده انواع ماشین آلات نظافت صنعتی

    شرکت کرشا تنها تولیدکننده انواع ماشین آلات نظافت صنعتی در ایران است، بنابراین شما می‌توانید با قیمت مناسب‌تری نسبت به شرکت‌های دیگر که واردکننده این دستگاه‌ها هستند اقدام به خریدار تجهیزات نظافتی کنید. شرکت کرشا دارای خدمات پس از فروش فعال است که می‌تواند وجه تمایز دیگر این شرکت با سایر شرکت‌هایی باشد که در این زمینه فعالیت دارند. این شرکت دارای محصولات متنوعی از جمله اسکرابر، سوئیپر، واترجت صنعتی و … است که قدرت ماشین آلات صنعتی آن و  توان و کیفیت بالای آنها قابل مقایسه با سایر محصولات مشابه نیستند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت این شرکت به آدرس www.kershagroup.com مراجعه کرده، یا با شماره تلفن  ۷۹۴۴۷-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.