آشنایی با کف شوی دستی کرشا و شرح کامل آن

راهروها و کف‌پوش‌ها جزء اصلی و پرکاربردترین قسمت هر ساختمان به‌حساب می‌آیند. پس طبیعی است که جزء آلوده‌ترین قسمت‌ها هم باشند. تمیزی و نظافت این قسمت خیلی مهم است؛ به‌گونه‌ای که نقش مهمی در حفظ ظاهر و زیبایی محیط برقرار می‌کند. اما نظافت آن ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. بنابراین استفاده از دستگاه‌های مکانیزه می‌تواند میزان زمان و مقدار  هزینه‌ای که صرف تمیز کردن می‌شود را، تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد.البته گفتنی است که کف شوی دستی یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین دستگاه‌های مکانیزه موجود است.

همان‌طورکه اشاره شد یکی از پرکاربردترین ماشین‌آلات صنعتی نظافت، دستگاه اسکرابر (کف شو‌) است. این دستگاه با استفاده از برس‌های دیسکی که دارد، می‌تواند انواع آلاینده‌های چسبیده به سطوح مثل لکه‌های روغن و چربی و گرد و خاک را پاک‌کرده و از بین ببرد. این ماشین‌آلات به دو دسته تقسیم می‌شوند: کف شوی دستی و کف شوی خودرویی (سرنشین‌دار).

 

کف شوی دستی کرشا

کف شوی دستی چیست ؟

کف شوی صنعتی دستگاهی است که، از آن برای تمیز کردن و شستشوی سطوح کف با جنس‌های مختلف مانند: سرامیک و سنگ و پارکت و… استفاده می‌شود. از این دستگاه، در مکان‌های بزرگ مثل مراکز خرید و پاساژ‌ها و کارگاه‌ها و سوله‌ها و انبار‌ها و… استفاده می‌شود. این دستگاه هم‌زمان با شستشوی سطوح می‌تواند فوراً آن را خشک نماید و هیچ آلودگی و خیسی از خود به‌جا نمی‌گذارد.

نکته قابل‌توجه دیگر این است که، در اینجا دیگر نیازی به سیستم سنتی سطل و جارو نیست. این کف شوی‌ها با افزایش قدرت و کاهش میزان استفاده از آب و تمیزکننده‌ها، باعث خشک شدن سریع سطح و نهایتاً، نظافت و بهداشت بیشتری را فراهم می‌آورند.

کف شو‌های دستی جزء متنوع‌ترین انواع اسکرابرها هستند. این دستگاه‌ها برای تمیز کردن نواحی کوچک، متوسط و بزرگ تا حداکثر 2600 مترمربع در ساعت ایده آل هستند.

امروزه با پیشرفت روز به ‌روز در صنعت، شاهد پیشرفت قابل‌توجهی در مدل‌ها و انواع کف شوی‌های دستی هستیم.

کفشوی‌ها در اقسام مختلفی طراحی و تولید شده‌اند. برای انتخاب و استفاده از کفشوی مناسب باید مساحت، جنس سطح و مقدار آلودگی مکان مورد نظافت را در نظر بگیریم.

درکف شوی دستی، شخص در پشت دستگاه کف شوی می‌ایستد و کف شوی را حرکت داده و به سمت مورد نظر هدایت می‌کند.

ویژگی‌های منحصربه ‌فردی که این دستگاه دارد، باعث شده تا آن را به گزینه‌ای پرطرفدار برای انجام عملیات نظافت و شستشوی حرفه‌ای مراکز تجاری، صنعتی و مذهبی تبدیل کند.

این دستگاه به شکل کاملاً مکانیزه به شستشوی سطوح کف پرداخته و دیگر نیازی نیست که، کاربر با آلودگی تماس مستقیم داشته باشد.

در دستگاه‌های کف شوی دستی با استفاده از موتور مکنده و تی نصب‌ شده در انتهای دستگاه، آب آلوده ناشی از شستشو را مکش می‌کند و درنهایت سطوحی خشک و عاری از آلودگی را به وجود می‌آورد. نیروی محرکه کف شوی دستی از طریق موتور حرکتی تأمین می‌گردد. این دستگاه‌ها انتخاب مناسبی برای نظافت در محیط‌هایی متراکم است.

تقاوت کف شوی دستی و خودرویی

دستگاه کف شوی دستی از لحاظ اجزا و عملکرد هیچ تفاوتی با کف شوی خودرویی ندارد. این دستگاه هم دارای اجزایی مانند موتور و برس و تی و مخازن آب تمیز و آب کثیف است. موتورش هم از نوع الکتریکی است که انرژی لازم برای به حرکت درآمدنش را یک باتری قابل شارژ یا جریان مستقیم برق فراهم می‌کند.

تی کف شوی دارای یک شاسی است که خود هم شامل دو لاستیک است. کف شوی دستی یا شامل یک برس است یا دو برس که به شکل چرخشی عمل می‌کند و این‌گونه آلودگی‌ها را از روی سطوح پاک می‌نماید. کف شوی دستی تک برسه ابعاد کوچک‌تری دارند و جهت شستن محیط‌های کوچک و فضاهای با عرض کم به کار گرفته می‌شود.

با به حرکت درآمدن دستگاه کف شوی، لاستیک‌های تی در زمان برس زنی، آب آلوده را از کف جمع می‌کند. این آلودگی‌ها از طریق شیلنگ مکش توسط موتور مکنده وارد مخزن آب کثیف می‌گردد. تی عقب دستگاه کف شوی رد چرخ‌ها و آلودگی‌ها را پاک می‌نماید. البته این تی ساختار منحنی شکلی دارد، تا بتواند آلودگی‌ها را به‌طور کامل از کف پاک نماید.

آب تمیز و آب کثیف و آلوده هرکدام در مخزنی جداگانه نگهداری می‌شوند. البته این مخزن‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌ شده‌اند تا کاربر بتواند آن‌ها را به‌راحتی از دستگاه بیرون آورده و مخزن آب آلوده را تخلیه نماید.

دستگاه‌های کف شوی دستی که به شکل دستی هدایت و کنترل می‌شوند ازنظر منبع تغذیه به دو نوع باتری دار و کابلی تقسیم می‌گردند.

در کف شوی دستی باتری‌دار تأمین انرژی موتور حرکتی و موتور برس و موتور مکنده و دیگر بخش‌هایی که نیازمند نیروی محرکه هستند، بر عهده چند عدد باتری است. میزان توان نظافتی این دستگاه‌ها بستگی به ظرفیت باتری‌های آن دارد.  اغلب این ظرفیت، بین دو تا چهار ساعت است.

اما اسکرابر دستی کابلی باید به جریان مستقیم وصل متصل شود. اتصال مستقیم دستگاه کف شوی به جریان برق سبب شده، تا توان نظافتی این مدل نسبت به مدل باتری دار بیشتر باشد. در نتیجه کاربر بی‌هیچ نگرانی از اتمام شارژ از آن استفاده خواهد کرد. البته به دلیل وجود کابل قدرت مانور دستگاه کاهش می‌یابد.

ویژگی های کف شوی دستی :

کف شوی دستی دارای ویژگی‌ها و مزایای متعددی است، که باعث شده تا استفاده از آن در مقایسه با روش‌های دستی رواج پیدا کند. البته این ویژگی‌ها کاربری آسان و عملکرد پربازده آن را فراهم آورده است. این ویژگی‌ها شامل:

  1. قدرت مانور بالا

در استفاده از کف شوی دستی، باید ابعاد آن را مدنظر داشت. چون ابعاد کوچک در قدرت مانور آن تأثیر می‌گذارد. ابعاد کوچک باعث شده، تا بتوان از آن راحت‌تر در یک فضای کوچک استفاده کرد. در نتیجه وقتی قدرت مانور کف شوی دستی بالا باشد، در محیط‌های دارای فضای کم‌عرض مشکلی درحرکت و نظافت سطح نخواهد داشت. این قدرت مانور هم باعث می‌شود تا در محیط‌های وسیع هم از آن‌، جهت شستشوی بخش‌های کم‌عرض در کنار کفشوی‌های خودرویی استفاده شود.

  1. کاربری آسان

دستگاه‌های کف شوی دستی یا با موتور جلوبرنده عمل می‌کنند، یا بدون موتور جلوبرنده. دستگاه دارای موتور جلوبرنده، نیازی به هل دادن توسط کاربر ندارد و خود دستگاه، با سرعت معینی حرکت می‌کند. به‌هرحال هر دو مدل کفشوی‌ها با به‌کارگیری سیستم‌های مکانیکی و بدون پیچیدگی، باعث می‌شوند تا کاربری و کنترل بخش‌های آن ساده و راحت باشد. درنتیجه این عامل باعث شده تا بخش‌های مکانیکی قابل‌فهم بوده و کمتر دچار آسیب شوند. پس کاربر با اندک دانش و آموزش قادر به راه‌اندازی و کار با آن خواهد بود.

  1. سهولت حمل‌ونقل

تمام دستگاه‌های کف شوی دستی، دارای طراحی متناسب و ابعاد کمی هستند. به همین دلیل در بین طبقات یک مجموعه به‌وسیله آسانسور قابل جابجایی هستند.

  1. مقرون ‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست

تهیه و استفاده از دستگاه کف شوی دستی، جهت نظافت محیط یک سرمایه‌گذاری قابل‌اطمینان است. در صورت بهره بردن و نگهداری اصولی دستگاه، هزینه صرف شده برای خرید دستگاه، باز خواهد گشت. به‌علاوه کفشوی دستی در مصرف آب و مواد شوینده هم باعث صرفه‌جویی خواهد شو و می‌تواند، سازگاری خوبی با محیط‌زیست داشته باشد. استفاده از کف شوی دستی باعث شده تا کف به‌سرعت تمیز گردد و در نتیجه علاوه بر کاهش سرعت شستشو، شاهد کاهش هزینه‌های نظافت و شستشو هم خواهیم بود.

کار دستگاه پس از پر کردن مخزن آب تمیز به شرح زیر انجام می‌شود: پاشش آب و مواد شوینده از منافذ برس و برس زدن (شستن)، جمع‌آوری آب و آلودگی و انتقال آن به مخزن آب آلوده و سپس خشک کردن سطح زمین.

نکاتی که باید در انتخاب یک کف شوی دستی در نظر گرفت عبارت‌اند از:

  • متراژ مکانی که قرار است شستشو داده شود مهم است و در نوع دستگاه تأثیر می‌گذارد.
  • زمان لازم برای شستشوی محیط مورد نظر نیز در انتخاب نوع دستگاه مؤثر است.
  • دسترسی به برق و پریز برق نیز در نوع کابلی و باطری دار بودن دستگاه مؤثر است.
  • توجه به ضمانت و خدمات پس از فروش دستگاه
  • کاربری و استفاده‌ی آسان از دستگاه
  • توجه به طول دسته‌ی دستگاه کفشوی موردنظر
  • وجود قطعات یدکی دستگاه در بازار

تلفن تماس : ۷۹۴۴۷-۰۲۱