نظافت صنعتی کف با ماشین‌های صنعتی

کف شوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
نظافت صنعتی کف
کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
نظافت صنعتی کف

ماشین های صنعتی برای نظافت صنعتی کف

امروزه ما در عصری زندگی می‌کنیم که، جوامع مسیر صنعتی شدن خود را یا طی کرده‌اند، یا در حال طی کردن آن هستند. باز جوامعی که این مسیر را طی کرده‌اند، درحال پیشبرد تکنولوژی و ابزار هستند؛ این هم باعث آسان‌تر شدن زندگی بشر و هم کاهش هزینه‌ها می‌شود. نظافت صنعتی کف هم به نوبه خود، دراین زمینه با ماشین‌های صنعتی حرفی برای گفتن پیداکرده است.

با افزایش جمعیت و ساختن ساختمان‌هایی که هرروزه نیاز به نظافت و تمیزی دارند، نیروی انسانی توانایی پاسخگویی به این همه حجم از کار را نمی‌تواند داشته باشد. زیرا فرایند نظافت خیلی وقت گیر شده است. این دستگاهای صنعتی با آسانترین روش‌ها، کمک بسزایی در صرفه جویی دروقت و بالابردن کیفیت نظافت کرده‌اند. هم چنین با کمترین آلودگی در سطح مکان‌ها، فرایند نظافت اتفاق افتاده است.

نظافت صنعتی کف و پاکیزگی

همان‌طور که در بالا ذکر شد، نظافت صنعتی کف برای آسانتر شدن کار‌ها، کاهش هزینه‌های ناشی از استفاده نیروی انسانی وبالابردن کارایی وکیفیت کار‌ها، از اهمیت بسزایی بر‌خوردار است. مثلا در مکان‌های بزرگ که رفت و آمد زیاد است و راهروهای متعددی وجود دارد، با فرایند نظافت سنتی مشکلاتی زیادی ایجاد خواهد شد. بنابراین، استفاده از ماشین‌های نظافت صنعتی کف، لازم است. در واقع نظافت صنعتی یا نظافت مکانیزه، نوعی روش نوظهور است که، توسط دستگاه‌های صنعتی انجام می‌شود. نظافت صنعتی در کارخانه‌ها، هتل‌ها، مراکز درمانی، مراکز اداری، دانشگاهی، و در حرم های مذهبی کاربرد زیادی دارد. در ادامه به انواع ماشین‌های نظافت کف وک ارایی هرکدام اشاره می‌شود.

انواع ماشین های نظافت صنعتی کف

دستگاه‌ها یا ماشین‌های کف شور صنعتی، به‌عنوان دستگاهی برای شستشوی سطوح کف، به‌وسیله سیستم مکانیزه نظافتیِ برس زنی شناخته می‌شود. کف شور صنعتی در محیط‌های مختلف تجاری، اداری، آموزشی و صنعتی، بعد از نظافت اولیه به منظور شستن سطوح و سپس خشک کردن آن کاربرد دارند. زمین‌شوها مزایای متعددی را، نسبت به روش دستی نظافت فراهم آورده‌اند. کفشو ازجهات گوناگون برای مجموعه مورد نظر سودمند است. فرایند شستشو‌ی سطح به وسیله‌ی برس دستگاه و فرایند خشک کردن آن به‌طور همزمان، با تی دستگاه کفشو وموتور مکش انجام می‌گردد. کفشوی در بین تجهیزات نظافتی، جز پرکاربردترین دستگاه‌ها است. این دستگاه بانام‌های دیگر از جمله کفشور صنعتی، زمین‌شوی و دستگاه کفشوی نیز شناخته می‌شود. در ادامه به توضیح انواع این دستگاه های نظافت صنعتی کف، با تمامی ویژگی‌ها و کاربرد هایی که دارند، خواهیم پرداخت. اصولا این دستگاها با توجه به هر سطح، مکان و نوع آلودگی سطح زمین، در انواع مختلفی طراحی شده‌اند. در اینجا به سه نوع از تجهیزات نظافتی پرداخته‌ایم. این تجهیزات عبارتند از: اسکرابر، سوییپر و پولیشر

 

۱. اسکرابر:

اسکرابر نوعی از ماشین‌های نظافت صنعتی است، که از آن برای شستشو سطح کف استفاده می‌شود. بسته به شیوه هدایت و منبع تغذیه،‌ اسکرابر به چند نوع تقسیم می‌شود. با افزایش یافتن وسعت محیط عملیات نظافت، شستشوی زمین دشوار، پرهزینه و زمان بر می‌شود. در این حین استفاده از روش‌های سنتی و دستی نظیر به کارگیری انواع مختلف تی، نمی‌تواند کارساز باشد. استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی به عنوان یک ابزار مهم نظافت صنعت،ی که شستشوی سطوح مختلف را آسان نموده امروزه به یک راهکار مهم در افزایش سرعت و کیفیت نظافت تبدیل شده است. دستگاه اسکرابر، یک زمین شوی صنعتی می باشد که با استفاده از مکانیزمی تخصصی، با هدف بهینه کردن فرآیند شستشوی سطوح کف طراحی و تولید شده است.

 

 

نظافت صنعتی کف با دستگاه اسکرابر

استفاده تخصصی در زمینه‌‌ی نظافت صنعتی کف، باعث بالا بردن کیفیت شستشو می‌شود. ماشین اسکرابر با متصل بودن به یک منبع تغذیه (که می‌‌تواند هم باتری و هم جریان مستقیم برق باشد) نیروی لازم را برای گردش برس را فراهم می‌کند. وقتی که برس ها شروع به حرکت کردند، شستشوی نظافت صنعتی کف آغاز می‌شود. با شروع برس‌زنی، آلودگی از سطح زمین جدا می‌شود.پس از برس‌زنی، فرایند مکش شروع می‌شود. آب‌های آلوده به‌ وسیله تی تعبیه شده در قسمت انتهای دستگاه، ازسطح زمین مکش شده وبه داخل مخزن آب کثیف هدایت می‌شود.

 

انواع اسکرابر

این دستگاه نظافت کف، به چند دسته تقسیم می‌شود. هم به لحاظ نوع حرکت و هر بر اساس نوع منبع تغذیه، می‌توان اسکرابر به دسته بندی‌های متفاوتی تقسیم کرد. به‌طور کلی نوع حرکت زمین شور صنعتی به دو دسته اسکرابر دستی و اسکرابرسرنشین‌دار تقسیم می‌شود.

 

نوع حرکت: ماشین اسکرابر دستی در مکان‌های کوچکترمورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع دستگاه نطافت صنعتی کف، فرد پشت آن قرار می‌گیرد و کار با دستگاه را در دست می‌گیرد. نوع دومِ کف شوی صنعتی به اسکرابر خودرویی یا اسکرابر سرنشین دار، معروف است. از این نوع می‌توان درمکان‌های بزرگتر وشلوغ، که کاربر روی صندلی دستگاه می‌نشیند و آن را هدایت می‌کند، استفاده کرد.

 

منبع تغذیه

اسکرابر، از طریق منبع تغذیه الکتریکی کار خود را انجام می‌دهد. انرژی این نوع دستگاه نظافت صنعتی کف، به دو صورت باتری یا اتصال به پریز برق، تأمین می‌شود. از دستگاه اسکرابر باتری‌دار می‌توان در مکان‌هایی که دسترسی به پریز برق نداریم، استفاده کرد. البته قیمت مدل باتری‌دار به مدل کابلی بیشتر است.

 

مزایا استفاده‌ از اسکرابر

  • شستشوی آسان و سریع
  • صرفه جویی درآب ومواد شوینده
  • قابلیت پوشش دهی سطوح از جنس های مختلف
  • کارکرد ساده

 

 

۲. سویپر

سوییپر، یک نوع دیگر از دستگاه نطافت صنعتی است. هرچند که سوییپر برای شستشو کف نیست، اما این دستگاه نظافت صنعتی، در زمینه‌ی جمع‌آوری گرد وغبار و زباله از سطوح کف، کاربرد دارد. سوییپر‌های صنعتی هم، بسته به مدل ‌های خود کارکرد‌های گوناگونی دارند. هر دستگاه، قابلیت پوشش محیط خاصی را دارد. چرخش برس‌ها به صورتی است که، گرد وخاک و زباله‌های کوچک را به‌وسیله برس‌های کناری از محیط به داخل دستگاه جمع‌آوری می‌کند. مواد جمع‌آوری شده، در انتها توسط برس مرکزی به داخل مخزن هدایت می‌شوند. این دستگاه نظافت صنعتی، قدرتمندترین دستگاه در جاروب محوطه، سطوح گسترده و حتی کوچک است.

 

انواع سویپر

  • سوییپر باتری دار: در این دستگاه انرژی بخش‌های مختلف از طریق باتری تامین می‌گردد. حجم آلودگی تولید شده درفضا، در ‌هنگام عملکرد دستگاه بسیار کم است. همچنین حجم صدای تولید شد در هنگام روشن بودن دستگاه.
  • سویپر بنزینی: از سوخت فسیلی مانند بنزین برای تامین انرژی دستگاه استفاده می‌شود. ابعاد آن از سویپر باتری‌دار بزرگتر است.
  • سویپر مکانیکی: فاقد هرگونه موتور وباتری بوده و به‌وسیله نیروی وارد شده توسط فرد، عمل می‌کند.

 

مزایا استفاده از سویپر:

  • افزایش سرعت پاکسازی سطوح از اوناع آلودگی‌های ریز و درشت
  • بهبود قابل توجه کیفیت نظافت و…

 

 

۳. پولیشر

این دستگاه، امروزه یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های مورد استفاده در عملیات نظافت حرفه‌ای، به‌شمار می‌آید. از پولیشر عموما برای حفظ کیفیت و جلادهی کفپوش بکار رفته بر روی سطوح زمین، استفاده می‌شود. از این جهت، یک دستگاه از نوع نظافت صنعنی کف است.

 

انواع پولیشر:

براساس قدرت و توان خود به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود.

پولیشر تک دیسک و برنشیرها که هرکدام کاربرد خاصی دارند.

 

  • پولیشر تک دیسک ایستاده: دارای ساختار‌ی ساده و درعین حال کارآمد است. این نوع دستگاه های نظافت صنعتی کف مجهز به کابل برق هستند.
  • پولیشر‌های پرسرعت یا برنشیرها: ساختاراین نوع دستگاه‌های نظافت صنعتی کف، یا کف ساب نسبت به پولیشرهای تک دیسک پیچیده‌تر است. ابعاد آن‌ها نیز بزرگتر است. تفاوت این نمونه با نمونه تک دیست این است که، سرعت چرخش برس نوع پرسرعت درحدود1500 دور بر دقیقه است. این نمونه به دونوع پولیشر‌های کابلی و باتری‌دار تقسیم می‌شود.

تجهیزات نظافتی کرشا برای نظافت صنعتی کف زمین

شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) تولید کننده انواع تجهیزات نظافتی است. محصولات شرکت کرشا، کامل تولید داخل بوده. لذا در نسبت با محصولات خارجی از قیمت مناسب‌تر و به صرفه‌تری برخوردار هستند. محصولات شرکت کرشا، از یک سال ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش، برخوردار است. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید تجهیزات نظافت صنعتی کف کرشا می‌توانید با شماره تماس ۷۹۴۴۷-۰۲۱ تماس حاصل، یا به سایت www.kershagroup.com مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید