نمای کلی از اسکرابر سرنشین دار ایرانی

با ورود دستگاه‌های نظافتی به سبد خرید کارگاه‌ها، مجتمع‌ها و سایر مکان‌ها، نمونه‌ها و مدل‌های مختلفی وارد بازار شده‌اند. مختصصان کشور نیز، برای رفع نیاز هموطنان اقدام به تولید دستگاه‌ اسکرابر ایرانی کرده‌اند. در این مقاله به بررسی کیفتیت و اجزا تشکیل دهنده اسکرابر سرنشین دار ایرانی پرداخته‌ایم.

اسکرابر چیست ؟

با پیشرفت تکنولوژی،‌ بشر تلاش کرده که نیاز‌های خود را در سریع‌ترین زمان، با بالاترین کیفیت و کم‌ترین هزینه پاسخ بدهد. در نتیجه این وضعیت سبب شده، تا تجهیزات مختلفی توسط صنعت تولید بشوند. نظافت مکان‌های کوچک و وسیع، همیشه امری زمان‌بر و خسته کننده بوده است. در نتیجه متخصصان، با طراحی دستگاهی صنعتی به نام اسکرابر یا کفشو به این نیاز پاسخ داده‌اند. اسکرابر ماشین‌هایی مکانیزه هستند، که از آن‌ها برای نظافت و ضدعفونی کنندگی سطوح کف استفاده می‌شود. دستگاه کفشو قادر است، سطوحی از جنس سنگ،‌ سرامیک، کفپوش، اپوکسی و… نظافت کند. همچنین به کمک ماده شوینده تعبیه شده در مخزن محیط را، ضدعفونی نماید. این دستگاه قادر است که در زمان واحد، نسبت به روش سنتی مقیاسی با ده برابر اندازه را نظافت کند. همچنین کیفیت نظافت با دستگاه کفشو، قابل مقایسه با شیوه سنتی (تی و سطل آب) نیست.

اسکرابر ایرانی

در طول سالیان تجهیزات نظافت صنعتی، از جمله اسکرابر از خارج مرزهای کشور وارد می‌شدند. گاهی نیزدر بهترین حالت، در داخل مونتاژ می‌شدند. به دلیل وارداتی بودن، وجود تعرفه گمرکی و نوسانات قیمت ارز، محصول با قیمتی چندین برابر بیشتر به دست مصرف کننده می‌رسید. همچنین مشکل دیگر کاربران، عدم وجود خدمات پس از فروش اسکرابر بوده است. در صورت خراب شدن دستگاه، دسترسی به تولید کننده وجود نداشته. همچنین روند قطعات یدکی بسیار سخت و طولانی بوده است. در نهایت متخصصان به دلایل مذکور، اقدام به تولید اسکرابر ایرانی و سایر تجهیزات نظافتی ایرانی، منطبق با نیازهای بومی کشور می‌کنند.

ماشین شستشوی صنعتی
کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو

انواع دستگاه اسکرابر

دستگاه اسکرابر (کفشو) معمولا بر اساس دو فاکتور دسته بندی می‌شود؛ البته کفشو داخلی هم از همین دسته‌بندی پیروی می‌کند. این دو فاکتور شامل، شیوه کنترل و هدایت و منبع تغذیه است.

انواع اسکرابر بر اساس شیوه هدایت

  • اسکرابر سرنشین دار ایرانی

اسکرابر سرنشین دار ایرانی نوعی از ماشین کفشو است، که کاربر بر روی صندلی تعبیه شده روی آن می‌نشیند و کار هدایت دستگاه را انجام می‌دهد. مزیت اسکرابر سرنشین دار ایرانی ، کاهش خستگی ناشی از فعالیت کاربر، به کم‌ترین میزان ممکن است. از اسکرابر سرنشین دار ایرانی ، برای نظافت محیط‌های متوسط و بزرگ استفاده می‌شود. نسبت به اسکرابر دستی،‌ سرعت نظافت کفشو سرنشین دار بیشتر از نمونه دستی است.

  • اسکرابر دستی ایرانی

اسکرابر دستی نوع دیگر ماشین اسکرابر است. در این دستگاه، کاربر پشت دستگاه قرار می‌گیرد و هدایت دستگاه را انجام می‌دهد. البته در برخی مدل‌ها مانند نمونه اسکرابر سرنشین دار ایرانی ، موتور پیش‌ران در دستگاه تعبیه شده است. از این دستگاه برای نظافت محیط‌های کوچک استفاده می‌شود. همچنین در محیط‌های باریکی که دستگاه اسکرابر سرنشین دار ایرانی، توانایی نظافت آن را ندارد، از اسکرابر دستی استفاده می‌شود. از جمله این محیط‌ها می‌توان به راهروهای باریک، گوشه‌های اتاق‌ها و انباری‌ها، محیط‌ها با موانع بسیار و… اشاره کرد.

گاهی مشتریان به دلیل در اختیار نداشتن بودجه کافی به جای خرید اسکرابر سرنشین دار ایرانی ، اقدام به خرید دستگاه کفشو دستی می‌کنند.

انواع اسکرابر ایرانی بر اساس منبع تغذیه
  • اسکرابر کابلی
  • اسکرابر باتری‌دار
  • اسکرابر دیزلی

اسکرابر کابلی

در این گونه دستگاه‌ها، یک کابل برق قرار داده شده است. با اتصال این سیم به پریز برق، اسکرابر به حرکت در می‌آید و فرایند نظافت را شروع خواهد کرد. مزیت این گونه کفشو، این است که همواره آماده فرایند نظافت است. در نتیجه هر گاه که مصرف کننده نیاز داشته باشد، می‌تواند فرایند شستشو را از سر بگیرد. اما نکته‌ای‌در این‌جا وجود دارد. به دلیل وجود سیم برق در دستگاه، توان مانور کفشو پایین می‌آید. در صورت نبود سیم در نقاط مختلف محیط، ادامه نظافت و ضدعفونی محیط با اختلال مواجه خواهد شد. همچنین وجود سیم، به علت دست و پا گیر بودن، از قدرت مانور دستگاه می‌کاهد. تنها اسکرابرهای دستی، در نسخه کابلی موجود هستند.

اسکرابر باتری‌دار

در این نوع از دستگاه کفشو، یک یا دو باتری (بسته به توان موتور دستگاه) تعبیه شده است، تا انرژی الکتریکی مورد نیاز دستگاه تأمین شود. مزیت استفاده از باتری، حذف نیاز به پریز برق و افزایش توان مانور کفشو است. هم کفشو دستی و هم اسکرابر سرنشین دار ایرانی در مدل باتری‌دار تولید می‌شوند. نکته استفاده از مدل باتری‌دار در این است، که پس از مدت مشخصی دستگاه، نیاز به شارژ مجدد دارد. همچنین بعد از سولفاته شدن باتری، باتری دستگاه نیاز به تعویض دارد. البته عمر باتری دستگاه در حد مقبولی است. در نتیجه نگرانی مشتری از هزینه مجدد، در این مورد رفع شده است.

اسکرابر دیزلی

این نمونه در دوران کنونی بسیار کم تولید می‌شود و از محبوبیت چندانی برخوردار نیست.

معرفی اسکرابر سرنشین دار ایرانی و اجزا و نمای آن
  • اسکرابر سرنشین دار ایرانی همان طور که در توضیحات قبلی گفته شده،‌ دستگاهی مکانیزه برای شستشو کف است. محصول تولید داخل در قیاس با نمونه‌های وارداتی، نه تنها از کیفیت پایین‌تری برخوردار نیست،‌ بلکه به دلیل به کارگیری مواد اولیه با کیفیت، همچنین به دلیل قیمت مناسب‌تر، کاملا مقرون به صرفه است.

     

    اجزا و نمای اسکرابر سرنشین دار ایرانی

    به طور خلاصه بخش‌های اصلی دستگاه، به سه بخش تقسیم می‌شوند.

    • سیستم پیش‌ران و هدایت
    • سیستم شستشو
    • سسشتم مکش

     

    سیستم پیش‌ران و هدایت دستگاه اسکرابر سرنشین دار ایرانی

    هنگامی که کاربر روی صندلی تعبیه شده می‌نشیند، با ساختار کنترلی آشنایی مواجه می‌شود. در نتیجه استفاده از دستگاه، نیاز به هیچ آموزش خاصی ندارد. این امر، نیاز به صرف هزینه جهت آموزش را منتفی می‌کند. کار جهت دهی به دستگاه توسط فرمان تعبیه شده، انجام می‌پذیرد. فرمان اسکرابر سرنشین دار ایرانی دقیقا شبیه فرمان خودرو است. این سبب می‌شود، تا اپراتور کاملا حس راحتی کند. کاربر با فشار دادن پدال زیر پایش، می‌تواند دستگاه را به حرکت در آورد. همچنین در پنل مقابل کاربر، صفحه نمایش عیب‌یاب قرار دارد. در صورت وجود اشکالی در دستگاه، یا وجود آمدن مانعی در فرایند نظافت، سیستم شروع به هشدار دادن می‌کند. این امر سبب می‌شود تا از وارد شدن آسیب احتمالی به اسکرابر سرنشین دار ایرانی، ممانعت شود. نیروی محرکه دستگاه توسط موتوری قدرتمند تأمین می‌شود. همچنین چرخ‌های اسکرابر از نوع ضد سایش هستند. به همین دلیل، از آسیب وارد شدن به سطح کف، جلوگیری می‌شود.

اسکرابر خودرویی
نمایی از سیستم هدایت دستگاه اسکرابر سرنشین دار ایرانی
سیستم شستشو اسکرابر سرنشین دار ایرانی
  • فرچه موجود در دستگاه اسکرابر سرنشین دار ایرانی ،‌ در هنگام تماس با سطح زمین شروع به چرخیدن کرده و آلودگی‌ها را از سطح جدا می‌کند. پس از آن آب، از مخزن آب تمیز روی زمین اسپری شده و با تی زنی، کف برق انداخته می‌شود. در نمونه ایرانی برای اولین بار، قابلیت ضدعفونی‌کنندگی به دستگاه افزوده شده است. دستگاه اسکرابر ایرانی توانایی آن را دارد، که همراه با فرایند شستشو مایع ضدعفونی‌ کننده را به سطح بپاشد. این ویژگی، مخصوصا در دوران کنونی، به سبب همه‌گیری ویروس کرونا، اهمیت بسیار زیادی دارد. تی‌های دستگاه از نوع ضد سایش هستند. این امر سبب راحتی خیال کاربر از سالم ماندن سطح کف خود می‌شود. همچنین با توجه به نوع سطح کف، تی‌ها قابلیت تعویض دارند.

سیستم مکش اسکرابر سرنشین دار ایرانی
  • یکی از مزیت‌های استفاده از دستگاه کفشو، حفظ فعالیت افراد حاضر در محیط است. در روش سنتی پس از شستشو، تا مدتی کسی امکان رفت و آمد در محیط را نداشت. اما به دلیل وجود سیستم مکش، بلافاصله سطح محیط خشک می‌شود. در محیط‌های صنعتی این نکته بسیار مهمی است؛ زیرا کاهش فعالیت پرسنل، منجر به کاهش بازده کارگاه یا کارخانه خواهد شد. در هنگام شستشو آب، از مخزنِ آب تمیز به سمت فرچه و تی‌ها هدایت می‌شود. پس از فرایند شستشو نیز توسط سیستم مکش، آب باقی مانده روی زمین به سمت مخزن آب کثیف هدایت شده. در نتیجه هیچ اثری از آن روی زمین باقی نمی‌ماند. از این رو سطح زمین لغزنده نمی‌شود. این باعث افزایش ایمنی افراد حاضر در محیط خواهد شد. همچنین با شلنگ موجود در دستگاه، به راحتی آب کثیفِ مخزن قابل تخلیه خواهد بود.

دیگر ویژگی‌های اسکرابر سرنشین دار ایرانی
    • بدنه دولایه
    • عایق صوتی موتور
    • وجود محافظ فرچه
    • وجود مخزن مایع شوینده در برخی مدل‌ها
اسکرابر سرنشین دار ایرانی کرشا
    • شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا)، با توجه به نیازهای بومی و رفع وابستگی کشور،‌ اقدام به تولید انواع تجهیزات نظافتی، از جمله اسکرابر کرده است. دستگاه‌های تولیدی این شرکت، علاوه بر کیفیت و قیمت مناسب، از یک سال ضمانت بی‌قید و شرط و همچنین ده سال خدمات پس از فروش برخوردار هستند. کارشناسان این شرکت آماده‌اند تا به سؤالات شما پاسخ داده، یا به شما در زمینه‌های مرتبط مشاوره دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اسکرابر سرنشین دار ایرانی به سایت www.kershagroup.com مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با شماره ۷۹۴۴۷-۰۲۱ تماس حاصل کنید.