با پیشرفت فناوری، بسیاری از اعمالی که انجام آن‌ها همیشه انسان را با دشواری‌های فراوانی روبرو می‌کرد، تغییر کرده‌اند. در این بین، نظافت هم به هیچ عنوان شبیه به گذشته نیست. با مکانیزه شدن فرآیند نظافت، سرعت و دقت این اعمال بسیار بیشتر از گذشته شده است. وسایل زیادی برای مکانیزه کردن عملیات نظافت اختراع شده است، حالا در اوج تاریخ نظافت قرار داریم. یکی از قوی‌ترین و مهم‌ترین ادوات مورد استفاده در فرآیند نظافت محیط‌های وسیع، کف شوی صنعتی یا اسکرابر صنعتی است. مواد شوینده پیشرفته‌تر و موثرتر از همیشه شده‌اند. ادوات نظافتی هم به همین نحو، قدرتمندترین دوران خود را سپری می‌کنند.

در ادامه این مطلب، به بررسی انواع کف شوی صنعتی یا اسکرابر صنعتی خواهیم پرداخت.

اسکرابر دستی , کفشوی دستی , زمین شوی دستی , زمین شور دستی , ماشین اسکرابر دستی , خرید اسکرابر , کفشوی کابلی
کف شوی صنعتی - اسکرابر صنعتی

کف شوی صنعتی یا اسکرابر صنعتی چیست؟

کف شوی صنعتی یا اسکرابر صنعتی دستگاهی است که، به منظور رفع آلودگی از کف انواع سطوح، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کف شوی صنعتی یا اسکرابر صنعتی ، در واقع جانشین مکانیزه تی و سطل است. این دستگاه همان کار را با سرعت و دقتی بالاتر به انجام می‌رساند. کف شوی صنعتی یا اسکرابر انواع مختلفی دارد و به منظورهای متفاوتی طراحی می‌شود. با این حال، برخی از قسمت‌ها در تمام انواع کف شوی صنعتی مشترک است. تمامی این دستگاه‌ها دارای یک موتور قدرتمند هستند، که می‌تواند با سرعت زیادی برس شوینده را روی سطح بکشد و آلودگی را رفع کند. همچنین منبع نگهداری آب نیز در تمام این دستگاه‌ها یافت می‌شود.

انواع کف شوی صنعتی یا اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتی یا کف شوی صنعتی دارای انواع مختلفی است؛ اما در گوگل هم جستجو کنید می بینید که در ایران و خارج از ایران، به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • کف شوی صنعتی دستی – اسکرابر صنعتی دستی
  • کف شوی صنعتی سرنشین‌دار – اسکرابر صنعتی سرنشین دار

کف شوی صنعتی دستی ( اسکرابر صنعتی دستی )

کف شوی صنعتی دستی  ( اسکرابر صنعتی دستی ) نوعی از کف شو است، که برای حرکت روی سطح، نیاز به نیروی محرکه انسانی دارد. این دستگاه‌ها دارای ابعادی نسبتا کوچک هستند و حمل و نقل آن‌ها راحت است. مزیت داشتن ابعاد کوچک در این دستگاه‌ها، این است که می‌توانند در مسیرهای صعب‌العبور و راهروهای باریک میز مورد استفاده قرار بگیرند.

اسکرابر صنعتی دستی خود نیز، به دو دسته تقسیم می‌شوند. در این دسته‌بندی، منبع تغذیه وجه تفاوت میان دسته‌ها است. یک دسته از این اسکرابرها توسط باتری نیروی مورد نیاز خود برای فعالیت را تامین می‌کنند و دسته دیگر لازم است به جریان برق متصل شوند.

مزیت دسته باتری‌خور در این است، که سیم برق از ساختمان دستگاه حذف شده است. بدین ترتیب، قدرت مانور دستگاه بسیار بالاتر است و اگر فضایی بدون جریان برق باشد، همچنان می‌توان به کمک این دستگاه‌ها کف آن را تمیز کرد.

دسته دیگر که نوع کابلی است، قدرت مانور کمتری دارد؛ اما از سوی دیگر، نیازی به تعویض باتری دستگاه، وجود ندارد؛ زیرا هر باتری عمر مفیدی دارد و نمی‌توان از یک باتری انتظار داشت تا انتهای عمر دستگاه روی آن باقی بماند.

دسته دیگری نیز وجود دارد که به جای برق، از نیروی دیزل استفاده می‌کند. این نوع دستگاه اسکرابر صنعتی ، از محبوبیت کمتری برخوردار است.

کف شوی صنعتی سرنشین‌دار ( اسکرابر صنعتی )

دسته بعدی اسکرابر صنعتی ، اسکرابر صنعتی سرنشین‌دار یا اسکرابر خودرویی هستند. این دستگاه‌ها برای هدایت شدن دارای فرمان هستند و همانند خودرو، برای نشستن کاربر یک صندلی نیز دارند.

جدا از این موارد، تفاوت اصلی این نوع اسکرابر صنعتی با نوع دستی این است که سرعت بسیار بالاتری نسبت به اسکرابر صنعتی دستی عملیات نظافت را انجام می‌دهد. دلیل این امر هم این است که این دستگاه‌ها دارای برس‌های بزرگ‌تر و بعضا بیشتری هستند. با این حال، به دلیل داشتن ابعاد بزرگ‌تر، این دستگاه گزینه ایده‌آلی برای استفاده در مکان‌های کوچک مانند راهروهای باریک نیست.

این دستگاه‌ها، معمولا دارای دو و بعضا سه مخزن ذخیره هستند. مخزن اول برای آب تمیز است، که برای شست و شوی آلودگی از کف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخزن دوم، مخزن آب کثیف است. پس از شست و شوی سطح، آب کثیف حاصل از شست و شو توسط اسکرابر صنعتی و در این مخزن ذخیره می‌شود. مخزن سوم نیز مخزنی است که در آن مواد شوینده نگهداری می‌شود.

کف شوی صنعتی خودرویی تنها در مدل باتری‌خور روانه بازار می‌شود. دلیل این امر هم این است که× این دستگاه‌ها به خاطر ابعادی که دارند، قدرت مانور پایین‌تری نسبت به نمونه دستی دارند. حال در صورت اضافه شدن سیم، این قدرت مانور از کاهش خواهد یافت.

مزایای استفاده از کف شوی صنعتی خودرویی

اسکرابر صنعتی خودرویی می‌تواند با سرعتی بسیار بالا، کف هر مکانی در داخل سازه را تمیز کند. به دلیل این که اپراتور این دستگاه جایی برای نشستن دارد، میزان خستگی او در اثر کار با این دستگاه بسیار کمتر از تی زدن است. حتی اسکرابرهای دستی نیز در درازمدت می‌توانند موجب خستگی کاربر شوند؛ اما این دستگاه‌ها راحت‌ترین حالت ممکن را برای اوپراتور ایجاد می‌کنند. بدین ترتیب، استهلاک نیروی کار به حد اقل رسیده و آن‌ها می‌توانند برای ساعات بیشتری کار کنند.

مزیت بعدی استفاده از اسکرابر صنعتی خودرویی، خشک شدن سریع سطح است. به دلیل این که این دستگاه‌ها دارای بخش مکش هستند، پس از شست و شوی سطح، می‌توانند خیلی سریع آب آلوده را به مخزن آن هدایت کنند. این مزیت بسیار بزرگی برای اسکرابر خودرویی محسوب می‌شود. زیرا به این دلیل، لازم نیست که طی فرآیند نظافت محیط، مانع آمد و شد افراد مختلف به آن فضا شد. این مسئله برای شرکت‌ها، کارگاه‌ها، بیمارستان‌ها و هر مکان دیگری که لازم است به صورت دائم افراد در آن رفت و آمد داشته باشند، بسیار مهم است.

استفاده از کف شوی صنعتی یک مزیت بزرگ دیگر نیز دارد. این دستگاه بهترین گزینه برای انجام شست و شو روی سطوح سخت به حساب می‌آید. از این رو، برای تمیز کردن سطوحی مانند پارکت‌ها، کفپوش‌های ورزشی، اپوکسی و غیره، می‌توان از اسکرابر صنعتی خودرویی استفاده کرد. این دستگاه به دلیل مکانیزم خاص خود برای شست و شوی این سطوح، می‌تواند مانع تجمع آلودگی روی این سطوح شده و سلامت آن را تضمین کند. این مسئله کمک می‌کند، هزینه‌های مربوط به نگهداری از سطح کاهش پیدا کرده. در نتیجه از لحاظ مالی برای سازمان باعث صرفه‌جویی  خواهد شد.

کف شوی دستی کرشا
کف شوی صنعتی
اسکرابر ملی ، کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
اسکرابر صنعتی

نتیجه گیری

چه برای یک سالن ورزشی، چه برای یک بیمارستان و چه برای هر فضای وسیعی که لازم است به سرعت و با دقتی بالا تمیز شود، کف شوی صنعتی سرنشین‌دار یک گزینه ایده‌ال است. این دستگاه‌ها با سرعتی بالا سطح را از هر نوع آلودگی پاک می‌کنند و بلافاصله پس از شستشو هم، آب کثیف موجود را به درون دستگاه می‌کشند. به این ترتیب، سطح با سرعتی بسیار بالا خشک شده و تمام محیط قابل استفاده خواهد بود. این مزیت برای بسیاری از اماکن پر رفت و آمد مانند ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و ادارات بسیار مهم است.

شرکت کوشا اندیش شاهکار ( کرشا ) تولید کننده انواع تجهیزات نظافتی از جمله کف شوی صنعتی یا اسکرابر صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شماره تلفن ۷۹۴۴۷-۰۲۱ یا سایت www.kershagroup.com می‌توانید با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.