کرشا، تولید کننده ملت بلون ماسک در ایران

ماسک ایرانی ، ماسک ملی ، تولید کننده ماسک ، تولید کننده ملت بلون
تعولید کننده ماسک ایرانی
ماسک ایرانی ، ملت بلون ، تولید کننده ملت بلون ، تولید کننده ماسک
تولید کننده ملت بلون در ایران

ماسک و ملت بلون ایرانی کرشا

امروزه بر هیچ کس استفاده از ماسک پوشیده نیست. در دوران همه‌گیری کنونی، جنبه حفاظتی این وسیله، بیشتر بر همگان آشکار شد. عدم استفاده از ماسک، باعث افزایش امکان ابتلا به کرونا می‌شود. افزایش مبتلایان باعث زحمت کادر درمان خواهد شد. جدای از این مسائل با مصرف روز افزون ماسک، کارگاه‌های بیشتری اقدام به تولید ماسک کردند. پس از مدتی در زمینه تولید ماسک، مسأله تأمین مواد اولیه، پارچه اسپان باند و لایه ملت بلون پیش آمد. متخصصان جوان کشورمان در سریع‌ترین زمان ممکن با واردات تجهیزات مورد نیاز، اقدام به تولید مواد اولیه با کیفیت برابر نسبت به نمونه‌های خارجی کرده‌اند. در این متن به بررسی این مواد تولیدی خواهیم پرداخت.

ماسک ایرانی چیست؟

ماسک یکی از تجهیزات بهداشت و مراقبت فردی، در برابر ورود آلاینده‌ها به سیستم تنفسی و بدن است. ماسک‌ها در دوسته نیم صورت و تمام صورت تولید می‌شوند. ماسک‌های تمام صورت، کل بخش‌های صورت را می‌پوشانند. در این نوع از ماسک‌ها حتی بخش‌هایی مانند چشم هم تحت حفاظت قرار خواهد گرفت. نوع دیگر، ماسک نیم صورت است. این نمونه، تنها سیستم تنفسی (دهان و بینی) را در ممانعت از ورود آلاینده‌ها، ویروس‌ها و میکروب‌ها یاری می‌کند. عموم ماسک‌هایی که در زندگی روزمره استفاده می‌شوند، از نوع نیم صورت هستند.

انواع ماسک‌ها

  • ماسک ایرانی جراحی: بیشترین نوع ماسکی که مورد استفاده قرار می‌گیرد این نوع ماسک است. این نوع ماسک‌ها ذرات با ابعاد متوسط را فیلتر می‌کنند.
  • ماسک ایرانی N95: این نوع ماسک توانایی آن را دارد که تا ۹۵ درصد ذرات و آلایندگی‌های موجود در هوا را فیلتر کند.
  • ماسک FFP: این نوع نسبت به ماسک، N95 توانایی فیلتر کم‌تری دارد. از نظر شکل، این نوع ماسک‌ها به شکل نیم‌دایره ساخته می‌شوند.
  • ماسک‌های پارچه‌ای: برخلاف سایر انواع گذشته که یکبار مصرف هستند، مزیت ماسک‌های پارچه‌ای قابلیتِ شستشو است. اما در نسبت به تمام ماسک‌ها، این نوع قابلیت فیلتر چندانی ندارد.

  ساختار عملکرد ماسک سه لایه (پزشکی)

بر خلاف ماسک‌های N95 و FFP این ماسک، مستطیل شکل است. از دو طرف نیز دو کش به صورت نیم‌دایره به ماسک متصل است. این ماسک‌ها، احتمال و خطر ورود ذرات معلق در هوا به بدن را کاهش می‌دهند. در نتیجه از احتمال ابتلا به بیماری، به ویژه بیماری‌های تنفسی می‌کاهند. این ماسک‌ها از سه لایه (دو لایه رویی و زیریِ همجنس و لایه میانی) تشکیل شده است. ابعاد این ماسک در صورت تولید استاندارد ۱۰ سانتی‌متر در ۱۷ سانتی‌متر است. لایه میانی، پارچه غیربافته حاصل ذوب مواد مخصوص است. کار لایه میانی، فیلتر کردن ذرات است. در اصل لایه‌های رویی و زیرین جهت عدم ایجاد حساسیت پوستی، در ماسک قرار داده شده‌اند. لایه میانی است که کار حفاظت از سیستم تنفسی را برعهده دارد. در ماسک‌های سه لایه معمولا لایه‌های رو و زیر از جنس PP (پلی پروپیلن) و لایه میانی از جنس مِلت بِلون است. البته علاوه ملت بولن از کربن فعال که توانایی جذب گازها را نیز دارد و نانو الیاف، که تقریبا فیلتری جدید است در لایه میانی ماسک استفاده می‌شود.

ملت بلون چیست؟ و چگونگی اطمینان از اصالت ملت بولن

ملت بلون یک نوع پارچه غیر بافته است. ویژگی این نوع از الیاف، ظرافت و مقاومت در برابر مایعات است. همین ویژگی باعث می‌شود در هنگام سرفه و عطسه، ریز ذرات به خارج از ماسک ورود پیدا نکند. ظرافت بین بافت‌های پارچه آن، بین ۱ تا ۵ میکرون است. از ملت بولن علاوه بر تولید ماسک،‌ در فیلترهای صنعتی و فیلترهای آب نیز استفاده می‌شود.

هنگام خرید ماسک سه لایه ممکن است، از اصالت ماسک اطمینان نداشته باشید. برای اطمینان خاطر چند راه وجود دارد. قبل از هر چیز بهترین راه، خرید از یک برند یا فروشنده معتبر است. راه دوم قرار دادن شمع در مقابل صورت هنگام پوشیده بودن ماسک است. سعی کنید شمع را با نفس خود خاموش کنید. در صورتی که شمع خاموش نشد، ملت به کار رفته اصل است. روش دیگر استفاده از آب است. ملت بلون به خاطر بافتش آب را عبور نخواهد داد. در صورتی که در ماسک خود آب بریزید و آب عبور کند، یعنی در ماسکی که خریداری کرده‌اید ملت بلون به کار نرفته است. ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین، جدا کردن اجزاء ماسک است. اگر اجزاء ماسک را جدا کنید و ماسک را روی آتش قرار دهید، نباید ماسک آتش بگیرد.

شرکت کوشا اندیش شاهکار ( کرشا ) و حل مسأله ملت بولن و ماسک

پس از رواج تولید و مصرف ماسک در بازار کشور، به دلیل بالا بودن حجم تولید ماسک، دسترسی به پارچه ملت بولن سخت شد. از طرف دیگر قیمت ارز، باعث شد واردات این الیاف هم سخت شود. این دغدغه باعث شد جوانان،‌ متخصصان و کارآفرینان کشورمان که در شرکت کرشا فعالیت دارند،‌ با جذب سرمایه اولیه، فراهم آوری زیرساخت‌ها و واردات تجیزات لازم، اقدام به راه اندازی خط تولید ماسک در کنار خط تولید ملت بلون کنند. شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) توانایی آن را دارد که در سال، ۲۰ میلیون ماسک تولید کند. این حجمِ تولید، علاوه بر پاسخگویی به نیاز داخل، امکان صادرات را نیز فراهم آورده. در کنار ماسک شرکت کرشا، اقدام به تولید ملت بلون نیز کرده است. محصول تولیدی این شرکت، در قیاس با نمونه‌های ژاپنی و آمریکایی از کیفیتی یکسان برخوردار است. این نکته علاوه بر قیمت مناسب‌تر، این محصول را به گزینه‌ای به صرفه‌تر تبدیل کرده است. در زمینه پارچه ملت بولن نیز، شرکت کرشا علاوه بر تأمین بازار داخل، در صورت حمایت آمادگی صادرات این محصول و ارز آوری برای کشور را دارد.

ویژگی‌های ماسک تولیدی کرشا

  • کیفیت: تمام تولیدات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ زیرا بهترین مواد اولیه در تولیدات کرشا به کار گرفته است.
  • بهداشتی: خط تولید ماسک کرشا تماما خودکار و مکانیزه است. در روند تولید دست نیروی انسانی به هیچ وجه دخالت ندارد. حتی هنگام اتصال کش به ماسک، از دستگاه نقطه زن اتوماتیک استفاده می‌شود
  • مقاوم: لایه‌های به کار رفته در محصول، از بافت‌های قابل انعطاف برخوردار هستند. در نتیجه ماسک‌ها توان تحمل کشش بالایی دارند.

تماس با کرشا ، تولید کننده ماسک ایرانی و تولید کننده ملت بلون در ایران

شرکت کوشا اندیش شاهکار، با برند تجاری کرشا، تولید کننده انواع ماسک ایرانی، تولید کننده ملت بلون ، مواد شوینده مخصوص تجهیزات نظافتی و تجیزات نظافتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر،‌ دریافت مشاوره و خرید محصولات به صورت عمده و جزئی با راه‌های ارتباطی شرکت در تماس باشید. تلفن ۷۹۴۴۷-۰۲۱ و سایت www.kershagroup.com پاسخگو شما است.

دیدگاهتان را بنویسید