راهنمای خرید کفشور صنعتی مناسب

برای خرید کفشور صنعتی هوشمند و مناسب باید ابتدا از نیازها و انتظارات خود در امر نظافت محیط و تجهیزات نظافتی آگاهی داشته باشیم و سپس بررسی کنیم تا ویژگی‌های کف‌شور مناسب چیست. در این مقاله سعی شده است تا راهنمایی‌های مناسب شما ارائه شود.

استفاده از تجهیزات نظافتی

امروزه استفاده از تجهیزات نظافتی به خصوص در اماکن بزرگ و شلوغ در حال تبدیل شدن به یک امر معمول است.می‌توان گفت استفاده از تجهیزات نظافتی صنعتی، کمک شایانی به امر نظافت می‌کند. برخلاف نظافت سنتی، در نظافت مکانیزه، استفاده از تجهیزات نظافتی باعث شده در سریع‌ترین زمان ممکن، بزرگ‌ترین محیط‌ها تمیز شود. نظافت در روش مکانیزه تجهیزات نظافتی ، توسط ماشین اسکرابر با بالاترین کیفیت صورت می‌گیرد.

هرچند که در ابتدا باید هزینه‌ای صرف خرید تجهیزات نظافتی مورد نیاز شود، ولی در دراز مدت، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و انرژی می‌شود. به علاوه اینکه نگرانی‌ها در امر نظافت محیط نیز رفع می‌شود. البته همه این‌ها منوط به این است که در در انتخاب تجهیزات نظافتی مورد نیاز انتخاب درستی داشته باشیم. انتخاب درست ما نیز مشروط به شناخت دقیق و درست از نیازهایمان در امر نظافت و همچنین شناخت صحیح از تجهیزات نظافتی و ماشین نظافتی مورد نیاز است، چرا که محصولات مشابه زیادی در بازار وجود دارد. انتخاب اشتباه در ماشین نظافتی می‌تواند باعث تحمیل هزینه‌های زیادی شود و مشکل نظافت محیط نیز رفع نشود.

کفشور صنعتی چیست؟

یکی از تجهیزات نظافتی پراستفاده و کارآمد، کفشور صنعتی یا اسکرابر است. از آنجا که سطوح کف بیشتر در تماس با آلودگی قرار دارند، نظافت آن نیز از اهمیت دو چندانی برخوردار است. کفشور صنعتی ، دستگاهی از خانواده تجهیزات نظافتی و برای نظافت سطوح کف است. در این ماشین آب به همراه مواد شوینده از طریق فرچه خصوص سطح را شستشو کرده و آب و مواد شوینده ناشی از شستشو به وسیله مکنده به مخزن مربوطه برده می‌شود. به این ترتیب سطوح کف عاری از هرگونه آلودگی می‌شوند. البته به شرطی که کفشور صنعتی یا اسکرابر به درستی کار کند و متناسب آن محیط انتخاب شده باشد.

ویژگی های یک کفشور صنعتی مناسب

طول عمر بالا

اولین ویژگی یک کفشور صنعتی مناسب، طول عمر بالای ماشین است. خرید ماشین کفشور صنعتی قرار است موجب تسهیل نظافت شود نه اینکه خود به مشکلی تبدیل شود. خراب شدن بی مورد قطعات کفشوی صنعتی می‌تواند باعث توقف عملکرد ماشین شود. همچنین نباید به مرور زمان بهره‌وری اسکرابر پایین آید و استهلاک قطعات مصرفی آن نیز غیراستاندارد باشد. استفاده از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب در ساخت قطعات باعث‌ افزایش طول عمر دستگاه و تجهیزات نظافتی می‌شود.

دارا بودن نشان استاندارد ملی

ویژگی دیگر، دارا بودن استانداردهای روز جهان است. کفشور صنعتی مناسب باید دارای استاندارد ملی باشد. این بدین معنی است که ماشین کفشور صنعتی مزبور دارای کیفیت مطلوب بوده و حقوق مصرف‌کنندگان نیز در قبال آن رعایت شده است. بهره‌مندی یک کالا و تجهیزات از استاندارد ملی برای مصرف‌کننده دارای فوایدی است. مرغوبيت فرآورده تجهیزات نظافتی و اطمينان خاطر از دوام ايمنی و كارایی، سهولت در سفارش و استفاده از فرآورده، پرداخت هزينه كمتر و دسترسي آسان به قطعات و وسائل قابل تعويض در صورت نياز از جمله فوائدی است که برای خرید کالای دارای استاندارد ملی، انتخاب مصرف‌کننده را آسان می‌کند.

قابلیت استفاده در انواع سطوح

یکی دیگر از ویژگی‌های کفشور مناسب، کاربردی بودن آن در سطوح مختلف است. کفشور صنعتی باید در سطوح مختلف مثل سرامیک، سیمان، اپوکسی، سنگ، موزاییک و … قابلیت استفاده داشته باشد. در این صورت این تجهیزات نظافتی باید قابلیت تنظیم فشار فرچه و تی را داشته باشد تا بتواند سطوح مختلف را نظافت کند. همچنین ماشین کفشور صنعتی مناسب باید در سطوح شیب‌دار نیز قابلیت استفاده داشته باشد و بر کیفیت نظافت نیز تاثیری نداشته باشد.

برخورداری ازمنبع تغذیه مناسب

کفشور صنعتی مناسب باید از منبع تغذیه مناسبی برخوردار باشد. منبع تغذیه ماشین‌های کفشور از طریق جریان مستقیم برق، باتری یا حتی سوخت فسیلی تامین می‌شود. ماشین‌های کفشور صنعتی باتری‌دار قدرت مانور بهتری دارند و همچنین صدای کمتری نیز دارند. در این نوع ماشین‌ها، باتری باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا با یک بار شارژ بتواند محیط مد نظر را نظافت کند. ظرفیت باتری در کفشور صنعتی باتری‌دار نسبت مستقیم با عملکرد آن دارد. ظرفیت پایین باتری منجر شده تا دستگاه برای شارژ مجدد متوقف شود و همین نقطه ضعفی در ماشین محسوب می‌شود. طول عمر باتری کفشور صنعتی به نوع آن، کیفیت ساخت و روش استفاده از دستگاه برمی‌گردد.

ابعاد و وزن مناسب کفشور صنعتی

ابعاد و وزن کفشور صنعتی نیز باید مناسب باشد. البته ابعاد و وزن ماشین کفشوی صنعتی یا اسکرابر در مدل‌های اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین‌دار متفاوت است ولی به هر حال در تجهیزات نظافتی ابعاد و وزن دستگاه باید به گونه‌ای باشد که کاربری و استفاده از دستگاه آسان باشد. حمل و نقل دستگاه باید آسان باشد. به خصوص در اماکن چند طبقه، باید اپراتور دستگاه در صورت لزوم به تنهایی توانایی جابه‌جایی آن را داشته باشد. در مدل اسکرابر سرنشین‌دار نیز باید قابلیت جابه‌جایی به وسیله آسانسور وجود داشته باشد به طوری‌که وزن و ابعاد دستگاه مانعی در این خصوص نباشد.

بدنه ضدضربه و مقاوم

جنس بدنه اسکرابر نیز یکی دیگر از ویژگی‌های ماشین کفشور مناسب است. اگر چنانچه بدنه کفشور صنعتی از مواد باکیفیت و مناسبی تشکیل شده باشد، از وارد شدن آسیب احتمالی به دستگاه، اپراتور دستگاه و محیط جلوگیری می‌شود. بدین منظور دستگاه باید از شاسی فولادی برخوردار باشد تا آسیب‌های احتمالی (نظیر برخورد با جسم سخت، واژگونی و …) باعث بروز خسارت به بخش‌های اصلی دستگاه نشود. همچنین جنس لایه بیرونی دستگاه باید نشکن، مقاوم و انعطاف‌پذیر باشد تا از شدت ضربه وارد شده به دستگاه جلوگیری کند و در صورت برخورد با محیط باعث ایجاد خسارت نشود.

موتور قدرتمند کفشور صنعتی

موتور دستگاه نیز باید از توان و قدرت لازم برخوردار باشد تا هم فرچه برای شستشو فشار و سرعت کافی داشته باشد و هم سیستم مکنده بتواند به خوبی آب کثیف را از محیط خارج کند. همچنین باید ظرفیت مخزن آب تمیز و آب کثیف دستگاه نیز مناسب باشد تا بهر‌ه‌وری دستگاه نیز افزایش یابد.

مصرف بهینه آب و انرژی

مصرف بهینه آب و انرژی نیز از دیگر ویژگی‌های کفشور صنعتی مناسب است. استفاده از ماشین کفشور در مقایسه با روش نظافت سنتی، باید منتج به کاهش مصرف آب و انرژی شود. این مسئله در کیفیت نظافت تاثیری ندارد. چون بعضا مصرف کم آب و انرژی را به کیفیت پایین ماشین ‌ کفشور صنعتی ربط می‌دهند که اساسا حرف اشتباهی است؛ چرا که فلسفه استفاده از تجهیزات نظافتی ، مصرف بهینه آب و انرژی، بالارفتن کیفیت و دقت در نظافت، افزایش سرعت نظافت محیط و کاهش هزینه‌های مالی است. بدین ترتیب این نکته باید در نظر قرار گیرد که انتخاب یک اسکرابر مناسب می‌تواند علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، موجب کاهش هزینه‌های مالی و افزایش بهره‌وری شود.

داشتن ضمانت و خدمات پس از فروش فعال و قوی

یکی از ویژگی‌های مهمی که درخصوص کفشور صنعتی وجود دارد، ضمانت دستگاه و خدمات پس از فروش فعال از سوی تولید کننده است. این امر نشانگر این است که تولیدکننده سعی کرده تمام انتظارات مشتری را در ساخت و تولید دستگاه مدنظر قرار داده و قصد دارد این اطمینان را از طریق گارانتی کردن دستگاه‌ش به مشتریانش ارائه دهد. در این بین معمولا تجهیزات نظافتی صنعتی خارجی و وارداتی، این ویژگی را نداشته و نمایندگی فعالی در کشور ندارند. به عبارتی با خرید ماشین آلات نظافت صنعتی خارجی، کار فروشنده با خریدار تمام شده و فروشنده دستگاه، هیچ تعهدی به مشتریانش ندارد.

دسترسی سریع به قطعات یدکی

از دیگر ویژ‌گی‌ها، وجود و دسترسی راحت و سریع به قطعات یدکی است. بعضی از قطعات کفشور صنعتی نظیر فرچه، تی، شیلنگ‌ها و چرخ‌ها جزو قطعات یدکی مصرفی محسوب‌ شده و لذا دسترسی به آن باید ممکن باشد. همچنین باید تعمیرکاران ماهری در این زمینه وجود داشته باشند تا در صورتی خرابی احتمالی دستگاه، به تعمیر  اسکرابر مشغول شوند. در این صورت خیال خریدار نیز راحت است.

آنچه خوبان همه دارند، کرشا تنها دارد

شرکت کوشا اندیش شاهکار ( کرشا ) به عنوان تولید کننده تجهیزات نظافتی صنعتی در ایران و غرب آسیا سعی کرده تا به تولید ماشین کفشور صنعتی منطبق بر آخرین تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا اقدام کند و رضایت مشتریان را جلب کند. کرشا تمام محصولات خود را یک‌سال گارانتی بی‌قید و شرط کرده و تا ده سال خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد.