اهمیت روز افزون حفظ پاکیزگی و ارتقاء سطح بهداشت در محیط‌های گوناگون صنعتی، تجاری و مسکونی و همچنین تاثیر قابل توجه آن بر سلامت و روحیه افراد حاضر در محیط و مراجعه کنندگان، موجب تولید و عرضه انواع ابزارهای مکانیزه نظافت صنعتی گردیده است. یکی از کارآمدترین دستگاه‌های مورد استفاده در عملیات شستشو و نظافت حرفه‌ای، ماشین شستشوی کف زمین است.

ماشین شستشوی کف زمین با انجام عملیات شستشو و خشک کردن سطح به طور همزمان، با افزایش کیفیت عملیات شستشوی کف و سرعت انجام آن در مقایسه با روش‌های سنتی نظافت همانند استفاده از تی و سطل، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی شده است. از سوی دیگر با کاهش میزان مصرف آب و مواد شوینده و همچنین افزایش بازده عملیات و کاهش هزینه‌های مرتبط با نیروی کار، موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های کلی نظافت می‌گردد، که خود یکی از مزایای انتخاب صحیح ماشین شستشو‌ی کف زمین است

کف شوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
ماشین شستشوی کف زمین

ماشین شستشوی کف زمین را بهتر بشناسید:

ماشین شستشوی کف زمین یک دستگاه اتوماتیک مکانیزه و کاملا تخصصی، برای انجام شستشو و خشک کردن سطوح است  که این دو فرآیند را به طور هم زمان انجام می‌دهد و باعث صرفه جویی در سرعت و افزایش کیفیت شستشو می‌گردد. اساسا یک ماشین شستشوی کف زمین بر پایه برس زنی، سامانه آب و مخازن جداگانه آب تمیز و آب کثیف طراحی شده است.

برس یک ماشین شستشوی کف زمین با سرعت می‌چرخد و آلودگی‌های سطح زمین را جدا می‌کند.هم‌زمان با حرکت دوار برس آب تمیز نیز، بر روی سطح زمین پاشش می‌شود. هم‌زمان با این عمل آب کثیف باقی مانده روی سطح زمین توسط تیغه لاستیکی طراحی شده در قسمت پشت ماشین شستشو‌ی کف زمین، جمع آوری شده و از طریق تیغه ساکشن که شامل موتور مکش و خرطومی مکش است، به سمت مخزن آب کثیف هدایت می‌گردد. در نتیجه سطح زمین کاملا تمیز و خشک می‌گردد.حسن وجود مخزن‌های مجزای آب تمیز و کثیف این است که این مخازن از ورود آب کثیف به فرآیند شستشو و انتقال آلودگی از جایی به جای دیگر ممانعت می‌کند. ماشین شستشوی کف زمین در ابعاد و مد‌ل‌های متنوعی طراحی، تولید و به بازار معرفی شده‌اند. این مهم باعث شده است که بتوان، در بیشتر فضاهای صنعتی، مسکونی، تجاری، اداری، درمانی، آموزشی، درمانی و… از این دستگاه‌ها جهت نظافت و شستشو‌‌ی سطوح  با هر جنس و نوعی از کفپوش، بهره‌مند شد.

ممکن است در جایی به دلیل تراکم وسایل و تجهیزات قدرت مانور کم باشد و یا یک محیط، دارای فضای وسیع و باز زیادی باشد. درهمه این فضاها با قدرت مانور و فضایی به دلیل تنوع در مدل‌های این محصولات، می‌توان از ماشین شستشوی کف زمین استفاده کرد. استفاده از ماشین شستشو‌ی کف زمین، مزیت‌های بسیاری به همراه خود دارد که به طور مثال می‌توان به افزایش فرآیند نظافت، صرفه جویی در هزینه‌های مترتب با نظافت، افزایش چشمگیر کیفیت نظافت، صرفه جویی کاملا محسوس در مصرف آب، حفظ محیط زیست از طریق کاهش مصرف مواد شوینده و… اشاره نمود.

فروش اسکرابر
ماشین شستشوی کف زمین
کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
ماشین شستشوی کف زمین
اسکرابر دستی , کفشوی دستی , زمین شوی دستی , زمین شور دستی , ماشین اسکرابر دستی , خرید اسکرابر , کفشوی کابلی
ماشین شستشوی کف زمین

اجزای تشکیل دهنده یک ماشین شستشو‌‌ی کف زمین

  • برس و موتور برس: موتور برس، وظیفه چرخش دورانی و یا غلتکی برس (بسته به نوع برس )را دارا است. برس نیز با برخورد روی سطح فشارروی سطح را به وجود می‌آورد

 

  • موتور وکیوم: موتور وکیوم ماشین شستشو‌ی کف زمین، وظیفه مکش آب کثیف حاصل از شستشو‌ی سطح و هدایت آن را به مخزن آب تمیز دارد. این موتور می‌تواند از نوع 220 ولت،24 ولت و یا 36 ولت (بسته به نوع منبع تغذیه دستگاه شستشو‌ی زمین) متغیر باشد. همچنین موتور وکیوم می‌تواند از نوع تک پروانه، دو پروانه و سه پروانه طراحی گردد.

 

  • مخازن دستگاه: هر ماشین شستشو‌ی کف زمین، حداقل دارای دو مخزن و یا حداکثر سه مخزن است. مخزن سوم معمولا مخزنی برای مدیریت مواد شوینده است.در دستگاه شستشو‌ی زمینی که دو مخزن وجود دارد، یکی مخزن آب تمیز و مواد شوینده و دیگر‌ی مخزن آب کثیف است.

 

  • ساختمان مکش: تیغه و یا ساختمان مکش دارای یک بدنه فلزی و دو تیغه لاستیکی است. این دو تیغه همواره روی زمین ساییده می‌شوند و مکش روی آن مؤثر است.

 

  • کنترل پنل: کنترل پنل دستگاه و یا فرمان هدایت دارای تمامی دکمه‌ها و صفحه نمایش‌ مورد نیاز اپراتور است. کاربردستگاه به راحتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و ماشین شستشوی کف زمین را، کاملا هدایت نماید.

انواع ماشین شستشو‌ی کف زمین از نظر نوع:

  • میزان ابعاد و وسعت فضاها، اهمیت قدرت مانور، ویژگی‌های محیطی و میزان حساسیت به نظافت در فضاهای مختلف، لزوم استفاده از ماشین‌های شستشو‌ی کف زمین با طراحی‌های متفاوت را، به وجود آورده است. کارایی یک ماشین شستشو‌ی کف زمین، در یک محیط معین، نه فقظ به عرض شستشو و ظرفیت مخازن‌های آن، بلکه به ویژگی‌هایی نظیر نوع هدایت، منبع تغذیه برق یا باتر‌ی نیز وابسته است.

     با انتخاب یک ماشین شستشو‌ی کف زمین مناسب، می‌توانید به حد انتظارات بهداشت مورد نظر خود برسید. لذا می‌توان ماشین شستشوی کف زمین را بر اساس متغیر‌هایی دسته بندی کرد

انواع ماشین شستشوی کف زمین بر اساس چگونگی هدایت
  • چگونگی هدایت یک دستگاه شستشو‌ی زمین اغلب بر ابعاد آن و به تبع آن عرض شستشو و حجم مخزن‌ها تاثیر می‌گذارد. لذا یک ماشین شستشو‌ی کف زمین، به دو دسته اصلی طبقه بندی می‌گردد: این تقسیم بندی بسیار مهم است و برانتخاب درست و صحیح یک ماشین شستشو‌ی کف زمین تاثیر گذار است

     

     

    ماشین شستشو‌ی کف زمین دستی یا هدایت از پشت

    در این نوع دستگاه شستشو‌ی کف زمین، اپراتور در پشت دستگاه قرار می‌گیرد و در حین حرکت رو به جلو، دستگاه شستشو‌ی زمین را در جهت مورد نظر هدایت می‌کند،انواع ماشین‌های شستشو‌ی کف زمین دستی، معمولاً با  طراحی فشرده و با ابعاد کوچکتر تولید می‌شوند. لذا برای استفاده در محیط‌های با وسعت کم و یا متوسط و کاربرد در فضاهای باریک، مانند راهرو مناسب هستند.

     

    طراحی فشرده این نوع دستگاه شستشو‌ی زمین، قابلیت مانور لازم را برای کاربردن دستگاه در فضاهایی با تراکم بالا و دارای موانع محیطی، همانند سالن‌های کوچک و… فراهم می‌آورد. از این نوع ماشین شستشو‌ی کف زمین علاوه بر فضا‌های نه چندان وسی،ع در محیط‌های بزرگ به عنوان یک دستگاه تکمیلی برای دستگاه شستشو‌ی کف زمین سرنشین دار استفاده می شود.

     

    ماشین ‌شستشوی کف زمینی خودرویی و یا سرنشین دار

    ماشین شستشوی کف زمین خودرویی مدل‌های دستگاه‌های شستشوی زمینی، با کارایی بالا هستند که، در آن صندلی برای نشستن کاربر و هدایت دستگاه همانند یک دستگاه خودرو در نظر گرفته شده است. میزان انرژی مصرفی شده کاربر و خستگی وی هنگام استفاده از دستگاه شستشوی زمین سرنشین دار، به حداقل رسیده و بهره‌وری به طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد. در طراحی ماشین شستشوی کف زمین خودرویی امکان استفاده از پهنای شستشوی وسیع‌تر و مخازنی بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های دستگاه شستشوی زمین دستی را فراهم می‌آید.

     

    این ماشین شستشوی کف زمین ، معمولاً برای محیط‌هایی دارای مساحت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شرایط یک محیط به طوری است که استفاده از هر دو دستگاه شستشو‌ی زمین دستی و سرنشین دار امکان دارد، به کارگیری دستگاه شستشو‌ی زمین سرنشین‌دار مقرون به‌صرفه‌تر است و سرعت کیفیت و دقت بالاتری در نظافت را به ارمغان خواهد آورد.

انواع ماشین شستشو‌ی کف زمین از نظر منبع تغذیه
  • در کل ماشین‌ شستشوی کف زمین عموما به دو نوع برقی یا باتری‌دار تقسیم می‌شوند. نوع منبع تغذیه ماشین شستشوکف زمین بر روی توان مانور دستگاه شستشوی زمین و مشخصه‌های فنی سیستم‌های آن تاثیرگذار است. همچنین ویژگی‌های محیطی همچون شیب و یا رمپ، دسترسی به برق شهری، میزان رفت و آمد افراد در محیط در هنگام شستشو و کاربری محیط، درانتخاب ماشین شستشوی زمینی با نوع خاص منبع تغذیه باید مورد توجه قرار گیرد.

     

    ماشین شستشوی کف زمین از لحاظ نوع منبع تغذیه، خود به دو دسته دستگاه‌های شستشوی زمین کابلی و دستگاه‌های شستشوی زمین باتری‌دار تقسیم می‌شود

    ماشین شستشوی کف زمین کابلی، همان‌طور که از نامش پیداست نیرو خود را از طریق یک کابل برق متصل به پریز برق شهری، تامین می‌کند. این مسئله هم یک مزیت برای دستگاه شستشوی زمین کابلی محسوب می‌شود، هم یک محدودیت. دستگاه شستشوی زمین کابلی هیچ محدودیت زمانی برای طول مدت کارکرد یا زمان شروع کارکرد ندارد. این مقایسه در مقابل دستگاه شستشوی زمین باتری دار یا شارژی انجام می‌شود. اما از طرف دیگر وجود کابل از قدرت مانور دستگاه شستشوی زمین کابلی می کاهد

     

    در محیط‌های شلوغ کابل دستگاه می‌تواند مشکل زا باشد. اما مزیت دیگر دستگاه شستشو‌ی زمین کابلی هزینه‌ی مصرفی کم‌تر آن است. زیرا باتریِ ماشین شستشو‌ی کف زمین باتری‌دار، دارای طول عمر یک سال و نیم تا دو سال است. سیستم کارکرد دستگاه شستشوی زمین کابلی به این صورت است که دستگاه از طریق پمپ یا شیر برقی، آب و مواد شوینده را به سطح برس انتقال می دهد. برس مواد شوینده را بر روی سطح پخش کرده سپس به وسیله‌ی چرخش برس و فشاری که بر روی سطح ایجاد می‌کند تمام آلودگی را از سطح جدا می‌کند. در قسمت انتهایی دستگاه، تی و تیغه های لاستیکی تی دستگاه شستشوی زمین کابلی وجود دارد. این بخش آلودگی‌ها را از قسمت مرکزی تی جمع می‌کند و بعد به‌وسیله‌ی موتور مکنده، آلودگی‌ها مکش شده و به مخزن آب کثیف منتقل می‌کند. وزن ماشین شستشوی کف زمین کابلی نیز، نسبت به ماشین شستشو‌ی کف زمین باتری‌دار به دلیل نداشتن باتری پایین‌تر است.

     

    یکی از نکات مهم برای افزایش طول عمر دستگاه شستشوی زمین کابلی، محافظت از موتور مکنده‌ی دستگاه است. یکی از مهم‌ترین مواردی که به موتور مکنده دستگاه آسیب می‌رساند رسیدن کف و آب داخل مخزن آب کثیف، به موتور مکنده دستگاه است.

     

    دستگاه شستشوی زمین باتری‌دار، در مکان هایی که امکان دسترسی به پریز برق ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد تمامی ویژگی‌های ذکر شده باعث می‌شود ما انتخاب درست و بهتری در زمینه ماشین شستشوی کف زمین را داشته باشیم.

اسکرابر دستی , کفشوی دستی , زمین شوی دستی , زمین شور دستی , ماشین اسکرابر دستی , خرید اسکرابر , کفشوی کابلی
تجهیزات نظافتی

شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) به عنوان تولید کننده انواع تجهیزات نظافتی، از جمله ماشین شستشوی کف زمین ، افتخار داشته که انحصار ورادات این محصول را بشکند. این امر و تولید بومی دستگاه‌ها، سبب کاهش قیمت مصرف کننده شده است. افزودن ضمانت یک ساله و خدمات پس از فروش و پشتیبانی ده ساله بدون قید و شرط باعث ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان این شرکت می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ماشین شستشوی کف زمین با شماره تلفن ۷۹۴۴۷-۰۲۱ یا سایت www.kershagroup.com مراجعه کنید.