کارایی کفشوی صنعتی

کارایی کفشوی صنعتی برای نظافت مکان‌هایی مانند انواع کارخانه‌ها، کارگاه‌های مختلف، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مکان‌هایی با متراژ بالا می باشد . کفشوی صنعتی، برای شستشو و نظافت سطوح در محیط‌های سر‌پوشیده به کار می‌رود. البته با توجه به شرایط می‌توان در فضای باز هم از آن استفاده نمود. از کفشوی‌های صنعتی جهت شستشو و خشک ‌کردن سطوح مختلف محیط‌های آموزشی و تجاری و صنعتی و … می‌توان بهره برد.

تجهیزات نظافتی کرشا
کارایی کفشوی صنعتی

کارایی کفشوی صنعتی در انواع دستی و سرنشین دار

دستگاه کفشوی صنعتی، در دو نوع دستی و سرنشین‌دار موجود است. کارایی کفشوی صنعتی به‌صورت مکانیکی است. با چرخیدن برس آن، عملیات نظافت انجام می‌گیرد. استفاده از مواد شوینده و پاشش آن به سطح کمک می‌کند، تا برس دستگاه زمین را کاملا شستشو و تمام آلودگی‌ها را پاک کند. در قسمت پشت دستگاه یک تی مکش گذاشته ‌شده که، بلافاصله بعد از نظافت آب و مواد شوینده باقی‌مانده روی سطح را، به کمک سامانه مکنده دستگاه، به‌طور کاملا مکش می‌کند. این کارایی کفشوی صنعتی ، باعث خشک شدن آنی سطح زمین خواهد شد. آب آلوده و مواد باقی ‌مانده روی سطح بعد از مکش، توسط موتور مکنده، به داخل مخزن آب کثیف وارد می‌شود و درنهایت می‌توان آن را تخلیه نمود.

کارایی کفشوی صنعتی ، چه نوع دستی و چه نوع خودرویی، کاملاً مشابه است. اما هرکدام از این‌ مدل‌ها، دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به‌ فردی نیز هستند. کارایی کفشوی صنعتی مدل خودرویی، توسط راننده مانند اتومبیل کنترل می‌شود. اما در مدل دستی، دستگاه به‌ وسیله کاربر از پشت دستگاه هدایت می‌شود. برای نظافت در محیط‌های کوچک و راهروها، از کفشوی دستی استفاده می‌شود. در محیط‌های وسیع که نیاز به قدرت مانور بالاتری است، از کفشوی صنعتی خودرویی استفاده می‌گردد. با این‌ همه، هر دو نوع دستی و خودرویی، در ابعاد و اندازه‌های گوناگون متناسب با نیاز شما تولید و ارائه می‌شوند.

کارایی کفشوی صنعتی متناسب با پهنای شستشوی دستگاه، به گونه ای است که می‌تواند حداکثر تا 10000 متر مربع را به شکل روزانه نظافت کند.این توان نظافتی، بیان‌گر افزایش سرعت شستشو است. اگر میزان فضای قابل شستشو وسیع‌تر باشد، می‌توان از چند دستگاه کفشوی برای شستشوی کف استفاده کرد. کارایی کفشوی صنعتی ، برای نظافت متناسب با سطح چوبی و سرامیکی و سنگی و سیمانی و غیره نیز استفاده می‌شود. مطابق با جنس سطح مورد نظر میزان سختی و حساسیت آن، میزان آب مصرفی و نوع برس و مواد شوینده انتخاب می‌شود.

دستگاه نظافتی کرشا
کارایی کفشوی صنعتی
کفشوی صنعتی کرشا
کارایی کفشوی صنعتی

برخی از کارایی کفشوی صنعتی در شستشوی سطوح هموار و ناهموار در اماکن خانگی و صنعتی عبارت‌اند از:

  • کارایی کفشوی صنعتی در بهبود سرعت و کوتاه‌تر شدن زمان شستشو و پاک‌سازی سطوح
  • کارایی کفشوی صنعتی در کاهش هزینه‌ها به دلیل استفاده کمتر از آب و مواد شوینده و نیروی کار کم‌تر نظافتی
  • کارایی کفشوی صنعتی در کمک به محیط‌زیست برای کاهش مصرف مواد شوینده مضر برای طبیعت و جلوگیری از هدر رفتن آب فراوان زمان شستشو
  • کارایی کفشوی صنعتی در سهولت کاربری به خاطر طراحی ارگونومیک دستگاه‌های نظافتی و کیفیت بالا و عدم نیاز به تکرار مجدد نظافت
  • کارایی کفشوی صنعتی در بهبود کیفیت نهایی و رضایت کامل پس از انجام شستشو و نظافت سطوح

 

کارایی کفشوی صنعتی جدید را می‌توان امروزه در ادارات و مجتمع‌های تجاری و صنعتی، حتی در مراکز درمانی و آزمایشگاهی مشاهده کرد. این کفشوی های صنعتی از پر کاربردترین دستگاه‌های نظافتی است که در محیط‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کارایی کفشوی صنعتی در مزایای بسیاری است که به همراه دارد ازجمله: سرعت ‌بالای شستشو، کارایی بالای دستگاه و سهولت کاربری آن سبب شده تا هم فضای بیشتری مورد نظافت قرار گیرد و هم‌زمان شستشو کاهش پیدا کند و به دنبال آن کاهش نیروی خدماتی و صرفه‌جویی در مصرف آب و مواد شوینده که همین عوامل می‌تواند در کاهش هزینه‌ها هم تأثیر قابل ‌توجهی داشته باشد.

کفشوی صنعتی متناسب با نوع دستگاه نسبت به روش‌های سنتی، سرعت ساختار شستشو را 5 تا 30 برابر افزایش می‌دهد. به دلیل سرعت عملیات نظافت هزینه مربوط به نیروهای کار کاهش می‌یابد. البته با توجه به عملکرد منظم و یک‌نواخت چرخش سیستم برس، کیفیت نیز شستشو افزایش می‌یابد.

کارایی کفشوی صنعتی به‌گونه‌ای است که، هم‌زمان با عملیات شستشو، خشک‌کردن هم انجام می‌گیرد. آب تمیز بر روی سطوح پاشش می‌نماید و با فعال شدن خودکار سیستم برس عمل سایش و چرخش انجام می‌گردد. با چرخش سریع برس، تمام آلودگی‌های باقی ‌مانده به‌وسیله تی لاستیکی قرار داده‌ شده در پشت دستگاه بر طرف و به ‌وسیله شیلنگ مکش، به درون مخزن آب کثیف منتقل می‌گردد. آب آلوده به ‌واسطه ساختار کفشوی صنعتی وارد چرخه‌ی نظافت شده و از انتقال آن جلوگیری می‌کند.

دلایل کارایی کفشوی صنعتی به‌جای روش‌های سنتی می‌گردد عبارت‌اند از:

  • حجم کاری کفشوی صنعتی:‌ چه کفشوی صنعتی دستی چه کفشوی صنعتی خودرویی، در مقایسه با روش‌های سنتی بالاتر است. همچنین کیفیت بهداشت و نظافت هم به حداکثر میزان خود می‌رسد.
  • زمان شستشوی سطوح، توسط این دستگاه بسیار کمتر بوده و درنتیجه میزان فشار و خستگی تحمیل‌شده بر کاربر هم به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.
  • ایمنی دستگاه بسیار بالاست و سلامتی و ایمنی کاربران و دیگر افراد حاضر در محیط را، تضمین می‌کند. طراحی دستگاه کاملاً ارگونومیک و ساده است. این ویژگی مانع از ایجاد خطر در محیط‌ها می‌گردد.
  • مصرف آب و مواد شوینده در دستگاه کاهش چشمگیری نسبت به روش‌های سنتی دارد. درنتیجه کفشوی صنعتی به یک ابزار سازگار با محیط‌زیست تبدیل می‌شود.

ساختار کارایی کفشوی صنعتی به شکل منسجم و پیشرفته است. این دستگاه از چهار بخش اصلی تشکیل‌شده:

  • مخازن آب تمیز و آب کثیف

این مخازن به‌صورت مجزا از هم در قسمت انتهایی دستگاه قرار دارند. در طی شستشو از آب تمیز استفاده می‌شود و آب کثیف وارد فرایند شستشو نمی‌شود. آب آلوده توسط مکش به مخزن آب کثیف منتقل می‌گردد. درنتیجه آلودگی در محیط مثل نظافت با تی رشته‌ای پخش نمی‌گردد.

  • سیستم برس زنی و شستشو

تمامی دستگاه‌های کفشوی صنعتی دارای یک یا دو برس هستند، که با سرعت بالایی به حالت دوار می‌چرخد. هنگام شستشو و چرخش این برس به شکل هم‌زمانی آب تمیز را بر کف پاشش می‌نماید و با حرکت سریع خود، آلودگی‌های سخت و عمیق را از سطوح پاک می‌کند. برس‌ها بر اساس میزان حساسیت کف و نوع آلودگی به سه گونه نرم، استاندار و زبر تقسیم می‌شوند.

  • مکش و خشک‌کن

سیستم مکش و خشک‌کن شامل اجزایی می‌شوند ازجمله:تی لاستیکی، موتور وکیوم، شیلنگ و مخزن آب کثیف.

تی لاستیکی در انتهای دستگاه قرار داده‌ شده که آلودگی‌ها را جمع می‌کند. تی از طریق شیلنگ‌های مکش متصل به خود و به کمک مکش قوی ایجاد شده توسط موتور وکیوم، آب آلوده را به مخزن آب کثیف هدایت می‌کند. در نتیجه به عمل خشک‌کردن سرعت بخشیده و باعث براق شدن سطح زمین می‌گردد.

  • موتور جلو برنده

کفشوی صنعتی به دلیل مجهز بودن به موتور جلو برنده، نیازی به هل دادن توسط کاربر ندارد. این بخش هدایت ‌پذیری بالاتری برای دستگاه به وجود آورده و تنها کافی است تا کاربر جهت حرکت را تعیین کند.

در نتیجه کارایی کفشوی صنعتی بهره‌وری را بالا می‌برد؛ زیرا این دستگاه محیط‌های وسیع را در مدت‌زمان کمی شستشو می‌دهد. ضمن اینکه کفشوی صنعتی فشار بیشتری به سطح مورد نظافت اعمال می‌کند که در مقایسه با نظافت با تی، نشان‌دهنده عملکرد بهتر است.