راهنمای استفاده از ماشین اسکرابر سرنشین دار

اگر شما نیز قصد خرید ماشین اسكرابر سرنشین دار را دارید باید به شما تبریک بگوییم. ماشین اسکرابر سرنشین دار با توان بالای تجهیزات نظافتی نه تنها سرعت، بلکه قدرت و دقت بالاتری در نظافت و ضدعفونی کننده‌گی محل مورد نظر شما را، به راحتی و با صرف انرژی کمتری فراهم می‌آورد. اما به یاد داشته باشید پس از خرید اسكرابر سرنشین دار، مثل دیگر ماشین الآت باید نکاتی را برای سهولت بیشتر در استفاده و جلوگیری از هر گونه مشکل احتمالی رعایت کرد.

اولین موردی که حتما قبل از شروع به کار با ماشین اسکرابر سرنشین دار باید به آن توجه کنید، مطالعه کامل و با دقت دفترچه راهنمای این محصول است. دفترچه راهنما به شما کمک می‌کند تا بیشتر با ماشین اسکرابر سرنشین دار آشنا شوید. علاوه بر آن سبب می‌شود در زمان کار با دستگاه کف شو به مشکلی بر نخورید. حتی اگر خرید اسكرابر سرنشین دار را انجام داده‌اید باز هم به شما توصیه می‌شود تا این نکات را در نظر داشته باشید.

پشتیانی، تعمیر، تامین قطعات یدکی و آموزش کرشا پس از خرید ماشین اسکرابر سرنشین دار

شرکت کوشا اندیش شاهکار که با نام تجاری کرشا شناخته می‌شود، با افتخار اعلام می‌نماید تا برای جلب اعتماد هرچه بیشتر شما مصرف کننده‌ی عزیز پس از خرید اسكرابر سرنشین دار، بر خلاف سایر فروشندگان محصولات وارداتی شما را تنها نخواهد گذاشت. در مراحل پشتیانی، تعمیر، تامین قطعات یدکی و آموزش نیز شما را یاری می‌نمایید. ما تضمین می‌دهیم تا حل کامل مشکل یا نیازتان شما را تنها نمی‌گذاریم.

در این مقاله قصد داریم تا دغدغه‌های شما را پس از خرید اسكرابر سرنشین دار رفع کنیم. لذا می‌خواهیم موارد مهم راجع به تجهیزات نظافتی و ماشین اسکرابر سرنشین دار را برایتان در این مقاله توضیح دهیم.

قبل از هر چیز لازم است مواردی را در مورد پیشگیری‌های امنیتی ماشین اسکرابر سرنشین دار ذکر کنیم. ماشین اسکرابر سرنشین دار پیچیدگی خاصی ندارند. ولی رعایت این نکات می‌تواند به استفاده ایمن کمک کند و غیر از کاهش خطرات احتمالی، موجب افزایش بازدهی و توان ماشین اسکرابر سرنشین دار نیز شود.

نحوه کار با ماشین اسکرابر سرنشین دار :

در ابتدا کاربر باید کلید تنظیم فشار آب و میزان آب اسپری شده بر روی برس‌های دستگاه را تنظیم کند. پس از آن بخش برس زنی را فعال نموده تا آلودگی‌های سطح در اثر حرکت برس‌ها پاک شوند. در این حین تی باید آب آلوده را جمع نماید، تا موتور مکنده از طریق شلنگ مکش آب کثیف را به درون مخزن آن بریزد. آب آلوده در مخزن جمع شده و بعد از پر شدن می‌باید تخلیه شود. پس از آن مخزن آب کثیف باید نظافت شود. در زمان هدایت ماشین اسکرابر سرنشین دار، رعایت این نکات منجر به استفاده ایمن از این کف شو می‌شود.

اگر به تازگی خرید اسكرابر سرنشین دار را انجام داده‌اید توصیه می‌کنیم ابتدا اجزا دستگاه تجهیزات نظافتی را بشناسید. سپس روش صحیح نصب هر یک از این قطعات را روی ماشین اسکرابر سرنشین دار بیاموزید.

5 قسمت اصلی دستگاه اسکرابر سرنشین دار

 به طور کلی دستگاه اسکرابر سرنشین دار داری پنج قسمت اصلی است که عبارتند از:

  1. مخزن آب تمیز
  2. مخزن آب کثیف
  3. برس
  4. تی
  5. موتور مکش

این‌ها بخش‌های اصلی دستگاه هستند. به جز این موارد، یکی از مهمترین بخش‌های به کار رفته در ماشین اسکرابر سرنشین دار باتری آن است.

نخستین کار شما بازبینی ابزار و تجهیزات نظافتی است:

به خاطر داشته باشید باید هر بار قبل از شروع کار با ماشین اسکرابر سرنشین دار، تمامی قسمت‌های دستگاه بررسی شوند. بررسی باید شامل، بررسی نشتی مخازن، شکستگی بدنه یا اتصالات، فرسودگی برس یا تی، آسیب دیده‌گی شلنگ‌ها یا کابل برق، نظافت و تخیله مخزن آب کثیف باشد. مهم‌تر از همه موارد، از شارژ بودن باتری و عملکرد صحیح فرمان و ترمز باید اطمینان حاصل شود.

اقدامات ضروری در زمان استفاده از ماشین اسکرابر سرنشین دار

مد نظر داشته باشید این اقدامات در زمان استفاده از ماشین اسکرابر سرنشین دار ضروری است:

  • کاربر ماشین اسکرابر سرنشین دار، باید نیروی خدماتی دارای هوشیاری کامل و سلامت جسمی مناسب باشد تا بتواند به درستی وظیفه‌اش را انجام دهد.
  • تنظیم صندلی، فرمان، قدرت برس، میزان پخش آب براساس میزان و نوع آلودگی، تنظیم سرعت حرکت و پر کردن مخزن، با آب تمیز و با دمای مناسب.
  • توقف اضطراری ماشین اسکرابر سرنشین دار در صورت نزدیک شدن دستگاه به افراد یا اشیا، مکش ناخواسته مواد خطرناک، گیر کردن اشیا در داخل برس و نقص در عملکرد برس یا دیگر بخش‌ها
  • بازبینی و نگهداری ماشین اسکرابر سرنشین دار و تمام تجهیزات نظافتی پس از پایان نظافت. یکی دیگر از نکات مهم این امر است که نباید از آن چشم پوشید.

مهم‌ترین اقدامات بعد از پایان فرآیند نظافت و شستشو:

  • خاموش کردن دستگاه با زدن کلید مخصوص آن.
  • تخلیه، شستشو و آبکشی کامل و دقیق مخازن آب.
  • نظافت و شستشوی تی مکنده.
  • شستشو و نظافت فیلتر مخازن.
  • زدن باتری به شارژ در یک محیط خشک و به دور از شعله و عوامل احتراق.
  • نگهداری دستگاه در انبار البته در صورت نگهداری طولانی مدت (فضای نگه‌داری باید خشک و با درجه حرارت متعارف باشد.)
  • بالا بردن برس و تی.
  • شارژ کامل باتری.

نحوه نگه‌داری از اسکرابر سرنشین دار:

  • نحوه نگهداری صحیح از ماشین اسکرابر سرنشین دار به این گونه است که، بعد از پایان عملیات شستشو، مراحل زیر را انجام دهید.

    • تی خشک کن را با بالا برده و پدال پایی را به جای اولیه خود برگردانید.
    • برس را با فشار دادن کلید جدا سازی برس، از دستگاه جدا کنید. مویی برس را با دقت بررسی کرده و در صورت فرسایش یا خرابی، آن را تعویض کنید.
    • مخزن آب کثیف را به کمک شلنگ تخلیه در یک مکان ایمن خالی نمایید. این کار را با برداشتن درپوش شلنگ و با احتیاط و دقت انجام دهید.
    • آلودگی‌های باقی مانده درون مخزن را از سمت بالای مخزن آب کثیف بر طرف نموده. مخزن را با دقت نظافت کنید.
    • فیلتر آب قرار گرفته در بخش زیرین را باز کرده و در صورت لزوم نظافت نمایید. حتما قبل از باز کردن فیلتر، شیر مخصوص ورود آب را ببندید تا ناگهانی آبی خارج نشود. بازبینی فیلتر آب را حتما به صورت هفتگی انجام دهید. فیلتر مکنده را نیز حداقل هفته‌ای یکبار بررسی و شستشو کنید.
    • لاستیک تی را باز کنید و آن را با آب تمیز کنید. در صورتی که لاستیک تی فرسایش پیدا کرده باشد، آن را تعویض نمایید.
    • بدنه ماشین اسکرابر سرنشین دار را، هر هفته به طور منظم با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.
    • پس از هر بار استفاده، شارژر دستگاه را به برق بزنید، تا باتری برای استفاده‌های بعدی از شارژ کافی برخوردار باشد.
    • نکته مهم دیگر پارک ماشین اسکرابر سرنشین دار، در وضعیت باز بودن مخزن آب کثیف برای کاملا خشک شدن مخزن دستگاه است.

     

    این نکات را در رابطه با برس‌های ماشین اسکرابر سرنشین دار همواره به یاد داشته باشید. یکی از نکاتی که در شستشوی سطح بوسیله کف شوی اهمیت دارد، انتخاب نوع برس و تنظیم فشار مناسب وارده به سطح است. انتخاب برس غیر متناسب با سطح و تنظیم نادرست فشار برس، می‌تواند سطح را مورد آسیب قرار دهد. هرگز فراموش نکنید نباید برسِ در حال چرخش را لمس نمایند. این کار باعث ایجاد مشکل در نظافت و خود دستگاه می‌شود.

    ایمنی کار با باتری شاید مهم‌ترین بخش مورد استفاده‌ی شما باشد. پس این بخش را با دقت بیشتری مطالعه فرمایید:

    رعایت نکات ایمنی به هنگام تماس با باتری و شارژ آن اهمیت ویژه‌ای دارد. همیشه قبل از این که باتری دستگاه را به شارژ بزنید، از سالم بودن کابل آن اطمینان حاصل نمایید. همچنین در زمان شارژ هرگز قطب‌های باتری را لمس نکنید. این رفتار بسیار بسیار زیاد خطرناک است. در هنگام شارژ باتری نیز از اتصال محکم سوکت شارژ با کابل باتری اطمینان حاصل کنید.

    استفاده صحیح از باتری در عمر ماشین اسکرابر سرنشین دار از اهمیت بالایی برخوردار است.

    کاربر بعد از هر بار استفاده از دستگاه می‌بایست باتری آن را شارژ نماید، تا از وقفه در عملیات‌های بعدی جلوگیری کند. همچنین برای افزایش طول عمر باتری، بهتر است بعد از مدت زمانی ذکر شده (طبق دفترچه راهنما) باتری کاملا تخلیه شده و سپس به شارژ زده شود.

خرید اسكرابر سرنشین دار برای شرکت کرشا به معنی پایان ارتباط با مشتری نیست، بلکه آغاز یک ارتباطی کاری دقیق و طولانی مدت است. پس در صورت وجود هرگونه ابهام یا نیاز بیشتر به راهنمایی می‌توانید با واحد خدمات مشتریان به شماره تلفن: 021-79447 تماس حاصل فرمایید.

با تشکر از شما از اعتمادتان به ما و صرف زمان برای مطالعه این مطلب

شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا)