دستگاه اسکرابر و اهمیت شکل برس آن در کیفیت دستگاه

چه عواملی موجب عملکرد مناسب یک دستگاه اسکرابر می‌شود؟

دستگاه اسکرابر با رشد تکنولوژی و علوم جدید، به زندگی بشر تغییرات اساسی داد. زندگی ماشینی موجب شد تا شیوه زندگی دچار تحول شود. انجام امورات روزمره نیز مکانیزه شد. ماشین‌های نظافت دستگاه اسکرابر نیز ساخته شدند و از این پس، این ماشین‌ها بودند که نظافت و شستشو محیط را انجام می‌دادند. به طوری که اکنون دخالت عامل انسانی، به حداقل‌ترین حالت ممکن رسیده است. در سراسر دنیا شرکت‌های مختلفی هستند که پا به عرصه طراحی و تولید ماشین‌های نظافت صنعتی کرده‌اند. متخصصین، با بررسی نقاط ضعف و قدرت نظافت به روش سنتی، سعی در بهبود عملکرد و نتیجه نهایی در این باره داشته‌اند. همچنین بهترین روش مقابله با انواع آلودگی‌ها و همچنین از بین بردن آلودگی‌های مختلف از روی انواع سطوح مورد بررسی قرار گرفته است، تا ماشینی با عملکرد مناسب طراحی شود.

با این حال کیفیت و طراحی همه دستگاه‌های نظافتی شبیه به هم نیست و نظرات مختلفی وجود دارد. اما این مشتریان هستند که می‌توانند بهترین تشخیص را داشته باشند که، کدام ماشین نظافتی هم‌رده دارای عملکرد بهتری است. چرا که این خریداران محصول هستند که به طور عینی با محصول و ماشین نظافتی سر و کار دارند. البته این نکته را هم باید اضافه کرد، که علم نیز در این خصوص تاثیرگذار است. بهره‌گیری از علم و تجربه به صورت همزمان، می‌تواند نتایج خوبی را رقم بزند. در کشور ما نیز، شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) با بهره‌گیری از متخصصین داخلی و با تکیه به منابع و توان داخلی، سال‌ها است که اقدام به طراحی و ساخت ماشین‌های نظافتی مختلف و دستگاه اسکرابر کرده است. این شرکت توانسته محصولات خود را با بالاترین کیفیت روانه بازار کند.

کفشوی صنعتی دستی
دستگاه اسکرابر
کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
دستگاه اسکرابر

دستگاه اسکرابر چیست؟

دستگاه اسکرابر، یکی از ماشین‌های نظافتی پرکاربرد و پراستفاده است برای شستشوی سطوح کف است. با استفاده از دستگاه اسکرابر، می‌توان سطوح مختلفی مثل سیمان، بتن، موزاییک، سرامیک، سنگ، پارکت، اپوکسی، چوب، لمینت ، بامبو، وینیل، ختایی، آجری، شیشه‌ای و… را نظافت کرد. عملکرد و طراحی این دستگاه  موجب شده، تا در اماکن و محیط‌های مختلفی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی-درمانی، مال‌ها، برج‌ها و آسمان خراش‌ها، کارخانجات صنعتی، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی-تربیتی و… قابل استفاده باشد،. لذا در زمینه استفاده  از این دستگاه در اماکن مختلف، محدودیتی وجود ندارد.

نقش طراحی و کیفیت قطعات در کیفیت دستگاه اسکرابر

دستگاه اسکرابر، همانند سایر تجهیزات و دستگاه‌های نظافتی، نمونه‌های مشابه زیادی در بازار دارد. در حال حاضر با مدل‌ها، کارایی، توان و کیفیت‌های متنوعی از شوی تولید‌کننده‌ها در بازار وجود دارد. شناخت دقیق از عملکرد و طراحی این ماشین‌ها و تطبیق آن با نیازهای نظافتی خود موجب انتخاب صحیح برای خریدار می‌شود.

ماشین‌های نظافتی  ، از یک مجموعه قطعات مکانیکی تشکیل شده است که کیفیت و نحوه طراحی آن‌ها نقش مهمی در عملکرد دستگاه را دارد. دستگاه اسکرابر، از قطعاتی نظیر شاسی و بدنه، موتور فرچه، موتور مکنده، مخزن آب تمیز، مخزن آب کثیف، برس شستشو، تی و سیستم هدایت و کنترل تشکیل شده است. در دستگاه اسکرابر، آب و مواد شوینده از مخزن آب تمیز به روی زمین ریخته می‌شود. سپس با حرت دستگاه، برس به خوبی کف را تمیز می‌کند. در انتها نیز آب حاصل از شستشو وسیله تیِ تعبیه شده در انتهای ماشین، به سمت مخزن آب کثیف هدایت می‌شود. هر کدام از قطعات نقش مهمی در کیفیت شستشو دارند.

نقش برس دستگاه اسکرابر در کیفیت شستشو و دستگاه

برس دستگاه اسکرابر، نقش مهمی در شستشوی محیط دارد. یکی از ویژگی‌های مهم اندازه و قطر برس یا فرچه شستشو است. زیاد بودن قطر برس شستشو، سرعت نظافت را افزایش می‌دهد. هرچه قطر برس زیادتر باشد، سطح بیشتری از محیط تمیزتر می‌شود. بنابراین باید قطر برس دستگاه اسکرابر متناسب با ابعاد دستگاه اسکرابر باشد. بنابراین هر چه قطر برس شستشو بیشتر باشد، بهره‌وری دستگاه نیز افزایش می‌یابد. این ویژگی تاثیر به سزایی در افزایش سرعت و کیفیت شستشو به خصوص در محیط‌های بزرگ و اماکن با مساحت زیاد خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌هایی که برس دستگاه اسکرابر باید داشته باشد، قابلیت تنظیم ارتفاع است. اگر برس دستگاه اسکرابر این قابلیت را داشته باشد، توانایی آن برای مقابله با آلودگی‌های مختلف نیز بیشتر خواهد شد. اگر برس دستگاه اسکرابر قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد، می‌تواند فشار برس نیز متناسب با جنس سطوح کف تنظیم شود. با این ویژگی در نظافت محیط، جنس سطوح کف در کیفیت نظافت تاثیری نخواهد داشت. چرا که برس دستگاه اسکرابر توانایی آن را خواهد داشت که، آلودگی‌های مختلف از بین ببرد و آلودگی‌ها را از لابه‌لای جرزها و شکاف‌های روی سطح محو و نابود کند.

از دیگر ویژگی‌هایی که باید برس شستشوی دستگاه اسکرابر داشته باشد، این است که برس دارای محافظ باشد. مجهز بودن برس به محافظ، باعث خواهد شد که از آسیب‌های احتمالی که حین شستشو، که ممکن است به برس وارد شود، جلوگیری به عمل آید. البته باید جنس محافظ به گونه‌ای باشد که، هم استحکام لازم را داشته باشد و هم بر اثر شستشو و همنشینی با آب، زنگ نزند. بهترین محافظی که می‌توان برای برس استفاده کرد، محافظ آلومینیومی است. این نکته را هم باید در نظر گرفت مجهز بودن برس به محافظ آلومینیومی باعث افزایش کیفیت دستگاه اسکرابر خواهد شد. همچنین عمر مفید برس نیز، افزایش خواهد یافت و دیرتر بر اثر شستشو فرسوده و مستهلک خواهد شد.

جنس خود برس و الیاف و رشته‌های برس از ویژگی‌های مهم دیگری است که تاثیر مستقیمی در کیفیت نظافت خواهد داشت. الیاف برس، باید در عین حال از استحکام مناسبی برخوردار باشند تا حین شستشو بتوانند فشار لازم را بر سطح وارد کنند. اگر برس دستگاه اسکرابر جنس مناسبی نداشته باشد، حین شستشو خم شده و اثر پاک‌کنندگی مناسب را نخواهد داشت. الیاف و رشته‌های برس، نه باید آن‌قدر نرم باشند که قدرت پاک کنندگی نداشته باشند و نه آن‌قدر سفت، که انعطاف لازم را نداشته باشند. جنس مناسب الیاف برس دستگاه اسکرابر ، باعث افزایش سرعت و بهره‌وری دستگاه نیز خواهد شد. معمولا بیشتر دستگاه‌های اسکرابر مجهز به برس دیسکی هستند که نسبت به برس غلطکی، توانایی بهتری برای مقابله با آلودگی‌های مختلف و زدودن آن‌ها از سطوح مختلف را دارند.

 از آن‌جا که برس دستگاه اسکرابر در معرض مستقیم آلودگی است و حین شستشو و کار کردن دستگاه، بیشترین سطح تماس را با سطوح دارد، باید به طور مرتب مورد بازبینی قرار گیرد. پس از بازبینی، در صورت کثیفی، تمیز شده و در صورت وجود مشکل و مستهلک شدن نیز تعویض شود؛ چرا که وضعیت مناسب برس دستگاه بر کیفیت نظافت و دستگاه تاثیر مستقیم دارد.

زمین شوی دستی
دستگاه اسکرابر

کرشا، کیفیت برتر

متخصصین جوان کشورمان، در شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) مطابق با علم و تکنولوژی روز دنیا و همچنین منطبق بر استاندارد‌های روز جهان، طراحی ماشین‌های نظافت صنعتی و دستگاه اسکرابر را با بیشترین دقت انجام داده‌اند؛ به طوری‌که که محصولات کرشا با بیشترین دوام و ماندگاری، بهترین کارایی را دارند. در ساخت قطعات مصرفی ماشین‌های نظافتی، بهترین متریال و مواد اولیه استفاده شده، که خود گواه کیفیت بالای ماشین‌های نظافت صنعتی در این حوزه است.

کرشا با اعتماد به کیفیت بالای محصولات خود، تمام ماشین‌های نظافتی تولید شده را یک سال ضمانت بی قید و شرط می‌کند. همچنین کرشا برای محصولات دستگاه اسکرابر خود تا ده سال خدمات پس از فروش ارائه می‌کند. در صورت خرابی و یا مستهلک شدن قطعات نیز، کرشا در سریع‌ترین زمان ممکن، قطعات یدکی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کرشا برند ایرانی ماشین‌آلات نظافت صنعتی و دستگاه اسکرابر همواره در کنار شماست تا بهترین‌ها برایتان فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید