تجهیزات نظافتی استاندارد و بهینه سازی مصرف انرژی

 با پیشرفت فناوری، بسیاری از فرآیندها در زندگی بشر دستخوش تغییر شده است. نظافت نیز از این قضیه مستثنا نبوده است. تجهیزات نظافتی استاندارد عبارتند از، تجهیزاتی که می‌توانند عملیات نظافت را با استانداردهای مشخص شده به انجام برسانند. این استانداردها به این منظور طراحی می‌شوند که، بتوانند سلامت افراد حاضر در محل کارشان را تامین کنند. از سایر مزایای رعایت این استانداردها می‌توان به حفظ عملکرد تجهیزات، افزایش بازدهی تولید، ارتقای سلامت کارکنان و بهینه سازی در مصرف انرژی اشاره کرد.

در این مطلب تمرکز ما بیشتر، روی مبحث بهینه سازی مصرف انرژی است. در این متن قصد داریم تاثیر استفاده از تجهیزات نظافتی استاندارد را مورد بررسی قرار دهیم.

اسکرابر دستی , کفشوی دستی , زمین شوی دستی , زمین شور دستی , ماشین اسکرابر دستی , خرید اسکرابر , کفشوی کابلی
تجهیزات نظافتی استاندارد
اسکرابر ملی ، کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
تجهیزات نظافتی استاندارد

استانداردهای نظافتی

استانداردهای نظافتی عبارتند از، مجموعه قوانینی که به منظور حفظ سلامت افراد و همچنین افزایش بهره‌وری و حفظ عملکرد تجهیزات تعیین می‌شوند.

در محیط‌های صنعتی و اداری مانند کارگاه‌ها و ادارات، به دلیل وجود آلاینده‌ها و رفت و آمد افراد مختلف، همیشه سلامت افراد در معرض خطر است. اما در صورت رعایت این استانداردها، می‌توان تهدیدات موجود را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

اما مسئله‌ای که این عمل را تا حد زیادی دشوار می‌کند، وسعت بالای این اماکن است. نمی‌توان از صاحبان و مدیران این اماکن انتظار داشت بودجه‌هایی هنگفت برای نظافت این اماکن در نظر بگیرند. اما مدیر خوب، مدیری است که بتواند با بودجه‌ای معقول، محل مورد اداره خود را، به مکانی امن برای افراد حاضر در آن تبدیل کند. پیشرفت فناوری در این مرحله به کمک این افراد می‌آید. وجود تجهیزات نظافتی استاندارد، به این معنا است که می‌توان عملیات نظافتی را، با سرعتی بالا و کیفیتی قابل قبول به انجام رساند.

برای مثال، استفاده از اسکرابر تا حد زیادی، مشابه استفاده از تی و سطل است. اما به دلیل مکانیزه بودن اسکرابر، سرعت پاکسازی آن نسبت به تی و سطل حدود بیست برابر بیشتر است. در نمونه‌های قوی‌تر اسکرابر، این سرعت از این هم بیشتر است. فضایی که تی کشیدن آن به زحمت زیاد و حدود یک ساعت زمان نیاز دارد، با اسکرابر به راحتی و ظرف سه دقیقه تمیز می‌شود. نکته مهم این است که شما پس از سه دقیقه، کفی تمیزتر و خشک در اختیار خواهید داشت. حال آن که در فرآیند استفاده از تی، هم کف همچنان آلوده است و هم باید برای خشک شدن کف محیط، مدت زمانی صبر کنید.

انواع تجهیزات نظافتی استاندارد

تجهیزات نظافتی استاندارد انواع مختلفی دارند. در این بخش به معرفی برخی از رایج‌ترینِ آن‌ها می‌پردازیم.

 

واترجت

واترجت از جمله تجهیزات نظافتی استاندارد مکانیزه‌ای است که، برای شستشوی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکانیزم عملکرد این دستگاه‌ها به این شکل است که، آب کم‌فشار را دریافت کرده و با فشار زیاد آن را به سطوح مختلف می‌پاشند. فشار آب نیز ضمن حل کردن آلودگی‌ها در خود، با نیروی خود آلودگی را از سطح جدا می‌کند.

واترجت‌ها در دو نوع واترجت آب گرم و واترجت آب سرد، روانه بازار می‌شوند. هر یک از مدل‌های واترجت کاربرد خاص خود را دارد.

تصور کنید قرار باشد چنین فرآیندی با دست انسان و دستمال نم‌دار صورت بگیرد. مسلّما زمان بسیار زیادی لازم است تا، یک سطح کوچک مثل یک پنجره را به اندازه واترجت تمیز کرد.

 

اسکرابر

از محبوب‌ترین تجهیزات نظافتی استاندارد مکانیزه، کفشوهای صنعتی یا همان اسکرابرها هستند. اسکرابرها می‌توانند انواع سطوح سخت را در مدتی بسیار کوتاه تمیز کنند. اما مهم‌ترین خاصیت استفاده از این وسایل نظافتی مکانیزه، سرعت بالای آن‌ها است. منظور از سرعت بالا، تنها سرعت بالای انجام شدن فرآیند تنظیف محیط نیست. بلکه اسکرابرها کمک می‌کنند، کف بلافاصله پس از شسته شدن، خشک هم شوند. چنین خاصیتی برای ادارات و کارخانجات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا می‌توان فرآیند نظافت را همزمان با استفاده از آن محیط، به انجام رساند.

 

جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی یکی دیگر از تجهیزات نظافتی استاندارد مکانیزه است که از لحاظ سازوکار، عملکرد تفاوتی با جاروبرقی‌های معمولی ندارد؛ اما قدرت آن چندین برابر بیشتر است. مسئله بعدی این است که، برخی از این جاروبرقی‌ها برخلاف جاروبرقی‌های خانگی قدرت این را دارند که مایعات را نیز جمع‌آوری کنند. مسئله مهم در ارتباط با استفاده از جاروبرقی، انتخاب سیستم فیلتراسیون و مخزن آن است. تنها کافی است در انتخاب این دو مورد دقت به خرج بدهید و پس از آن با خیالی آسوده، سطوح را از انواع آلودگی سیار و گرد و غبار پاک کنید.

کفشوی صنعتی
تجهیزات نظافتی استاندارد

تجهیزات نظافتی استاندارد و بهینه سازی در مصرف انرژی

یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از تجهیزات نظافتی استاندارد، بهینه‌ سازی در مصرف انرژی است. هرچند در کنار این مزیت باید به مواردی مانند صرفه جویی در زمان، کاهش استهلاک نیروی کار و کاهش هزینه‌ها در دراز مدت نیز اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های تجهیزات نظافتی استاندارد صنعتی و نمونه‌های معمول، قدرت بسیار بیشتر آن‌ها است. قدرت بیشتر به شما این امکان را می‌دهد که، فرآیند نظافت را با سرعت بیشتری انجام دهید. این امر باعث می‌شود فرآیند نظافت، با سرعت بسیار بالاتری انجام شود و در نتیجه، مدت زمان کمتری هم صرف نظافت شود.

تجهیزات نظافتی استاندارد کرشا

مکانیزه کردن فرآیند تنظیف و شستشو ممکن است در ابتدا، شما را متحمل صرف هزینه کند؛ اما باید به آن به چشم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کرد. این عمل باعث می‌شود، سرعت و دقت فرآیندهای نظافتی افزایش پیدا کند. همچنین در نتیجه، کارکنان بخش خدمات شما با خستگی کمتری مواجه شوند. این امر باعث می‌شود بهره‌وری آن‌ها افزایش پیدا کند و بتوانند، مدت زمان بیشتری با قدرت حد اکثری خود به فعالیت بپردازند.

در کنار این موارد، می‌توان از افزایش سطح سلامتی نیز یاد کرد؛ که در واقع هدف اصلی نظافت محیط کار، حفظ و افزایش بهداشت است. این مسئله، خود نیز نوعی سرمایه‌گذاری است. کسی نیست که نداند پیش‌گیری از ایجاد بیماری در کارکنان، به معنای افزایش بهره‌وری و افزایش تولید است. پس در واقع، مکانیزه کردن فرآیند نظافت به کمک تجهیزات نظافتی استاندارد، یک تیر و چند نشان است.