نکات مهم برای انتخاب دستگاه زمین شوی دستی

 دستگاه زمین شوی دستی یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های نظافتی است. از دستگاه زمین شوی دستی می‌توان برای نظافت و تمیزکردن محیط‌هایی با مساحت کم تا متوسط استفاده و با انواع آلودگی‌های نرم و سخت بر روی انواع سطوح کف مقابله کرد. در این مقاله به معیارهایی اشاره کرده‌ایم تا بتوانید یک دستگاه زمین شوی دستی را انتخاب کنید.

 

کف شوی دستی کرشا
دستگاه زمین شوی دستی

آشنایی با دستگاه زمین شوی دستی و کاربرد آن

دستگاه زمین شوی دستی یکی از ماشین‌آلات نظافت صنعتی کاربردی و از انواع ماشین‌های کفشور است. این ماشین برای شستشو و نظافت محیط‌های کوچک تا متوسط بوده و با آن می‌توان انواع سطوح کف نظیر سنگ، سرامیک، سیمان، بتن، پارکت و … را نظافت کرد. دستگاه زمین شوی دستی در محیط‌های تنگ و باریک نظیر راهروها نیز قابل استفاده است. امروزه از ماشین کفشوی دستی در اماکن‌ مختلف نظیر ساختمان‌های اداری و دولتی، مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی-بهداشتی، کارخانجات صنعتی و تولیدی، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و … استفاده می‌شود.

در دستگاه زمین شوی دستی آب و مواد شوینده از مخزن آب تمیز به روی کف انتقال داده شده و سپس از طریق فرچه مخصوص دستگاه سطوح تمیز می‌شود. در نهایت از طریق تی پشتی دستگاه، مواد و آب حاصل از شستشو به مخزن آب کثیف دستگاه منتقل و کف خشک می‌شود.

شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا به تولید انواع ماشین‌های نظافتی اشتغال ورزیده‌اند. طراحی و ساخت این ماشین‌آلات به عواملی بستگی دارد که شناخت آن موجب انتخاب بهتر برای خریدار می‌شود. نیازهای بومی محل ساخت دستگاه، ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه، متریال و کیفیت ساخت از اصلی‌ترین عوامل ساخت یک ماشین نظافتی است. از طرفی بازار ماشین‌آلات نظافت صنعتی در کشور ملغمه‌ای است از جنس‌های خارجی و همچنین بی‌کیفیت و باکیفیت که آگاهی خریدار از بازار و نیازهایش بیش از پیش اهمیت دارد. لذا برای انتخاب و خرید یک دستگاه زمین شوی دستی مناسب و به‌صرفه نکاتی وجود دارد که باید به آن دقت کرد.

کفشوی دستی کرشا
دستگاه زمین شوی دستی
اسکرابر دستی تک فرچه
دستگاه زمین شوی دستی
کفشوی صنعتی کرشا
دستگاه زمین شوی دستی
نکات مهم برای خرید دستگاه زمین شوی دستی که باید بدانید
  • قیمت خرید

یکی از اولین معیارهای خرید هر وسیله‌ای، قیمت مناسب است. دستگاه زمین شوی دستی در بازه‌های قیمتی مختلفی در بازار موجود هستند. دستگاه زمین شوی دستی ساخت خارج از کشور معمولا در مقایسه با محصولات ساخت داخل و تولید ملی قیمت بیشتری دارند. این قیمت بیشتر نه به‌خاطر کیفیت بالاتر دستگاه، بلکه به خاطر مشمول شدن تعرفه‌های گمرکی و تغییر نرخ ارز است که قیمت اصلی دستگاه بعد از ورود به کشور و تا رسیدن به دست مشتری، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. همچنین در بعضی از مواقع دیده شده با وجود قیمت بیشترِ یک ماشین نظافتی خارجی، کیفیت آن از محصولات داخلی به مراتب پایین‌تر بوده. صرفا تبلیغات و فرهنگ خرید محصول خارجی، باعث شده تا آن محصول به فروش برسد. از طرفی دستگاه زمین شوی دستی ساخت داخل کشور، از قیمت پایین‌تری در مقایسه با محصولات خارجی و وارداتی برخوردار است. وابستگی کمتر به نرخ ارز، مشمول نشدن تعرفه گمرکی، هزینه تمام شده کمتر متریال و … از جمله دلایل قیمت مناسب یک ماشین دستگاه زمین شوی دستی باکیفیت است. بنابراین یکی از اولین معیارهای انتخاب کفشوی دستی به ‌صرفه، قیمت مناسب آن در مقایسه با محصولات دیگر است. البته این امر  تا جایی دخیل است که بر کیفیت ماشین نظافتی تاثیرگذار نباشد.

  • کیفیت مطلوب

یکی از معیارهای مهم انتخاب دستگاه زمین شوی دستی مناسب، کیفیت محصول است. در این صورت حتی با وجود قیمت بالاتر، در بلند مدت کیفیت مطلوب آن، سبب کاهش هزینه‌های تعمیر، تعویض قطعات و استهلاک می‌شود. کیفیت مناسب ماشین کفشوی دستی سبب کارایی بهتر دستگاه نیز خواهد شد.

  • منبع تغذیه

دستگاه زمین شوی دستی با منبع تغذیه مختلفی ساخته شده و از این نظر در دو نوع کابلی و باتری‌دار به بازار ارائه می‌شوند. دستگاه زمین شوی دستی باتری‌دار مزایی نسبت به مدل کابلی خود دارد. در مدل کابلی، دستگاه مستقیما به برق وصل می‌شود و به همین دلیل قابلیت مانور دستگاه پایین آمده و همچنین در بخشی از محیط که به برق دسترسی ندارد، قابل استفاده نیست. همچنین در مدل کابلی همواره خطر برق گرفتگی وجود دارد، چرا که سطح بعد از شستشو خیس می‌شود و کوچک‌ترین اشکال در تماس کابل برق دستگاه و کف می‌تواند موجب برق‌گرفتگی و وارد شدن خسارت جدی به دستگاه و نیروهای خدماتی یا حتی سایر افراد نیز شود. اما در مدل باتری‌دار این معایب وجود ندارد و همچنین استهلاک ماشین نیز پایین‌تر است. البته در انتخاب  دستگاه زمین شوی دستی باتری‌دار باید دقت کرد که دستگاه از باتری مناسب و باکیفیت برخوردار باشد وگرنه در استفاده از آن با یک مشکل همیشگی مواجه خواهید بود.

  • کاربری آسان

در دستگاه زمین شوی دستی، اپراتور به پشت دستگاه رفته و هدایت آن را به دست می‌گیرد. در این صورت باید تمام کلیدها و کنترل‌های هدایتی دستگاه، در قسمت مخصوصی در پشت دستگاه وجود داشته باشد. همچنین طراحی دستگاه باید به‌گونه‌ای باشد که برای هدایت دستگاه فشار زیادی به اپراتور وارد نشود. در این صورت اپراتور کمتر خسته شده و نظافت سطوح می‌تواند به مدت بیشتری انجام شود. در دستگاه زمین شوی دستی نیروی محرکه دستگاه ترکیبی از موتور پیش‌برنده و فرچه شستشو و نیروی اپراتور دستگاه است. در این ماشین، کاربری دستگاه باید ساده و آسان باشد و هرکسی بتواند از آن استفاده کند. یکی از دیگر از مشخصه‌های کاربری آسان دستگاه این است که دستگاه دارای وزن و ابعاد مناسب باشد. وزن سبک و ابعاد مناسب موجب می‌شود تا از این ماشین بتوان در محیط‌های تنگ و باریک به‌راحتی استفاده کرد و نظافت نیز با سرعت بیشتر و کیفیت بالایی انجام شود. همچنین امکان جابه‌جایی و انتقال آن بین طبقات نیز آسان‌تر خواهد بود. این موضوع یکی از معیارهای انتخاب دستگاه زمین شوی دستی است.

  • قدرت بالا در نظافت

معمولا در دستگاه زمین شوی دستی قدرت موتور فرچه و برس شستشو در مقایسه با ماشین کفشوی سرنشین‌دار کمتر است. این امر موجب کاهش قدرت نظافتی دستگاه می‌شود. اما همه سازندگان ماشین‌آلات نظافت صنعتی به این رویه نادرست پایبند نیستند. چرا که اعتقاد دارند قدرت نظافت در ماشین‌های نظافتی همواره باید بالا باشد و نظافت با بالاترین کیفیت انجام شود. در این صورت مشتریان رضایت بیشتری خواهند داشت. بنابراین اگر چنانچه نیاز شما منبطق بر خرید یک دستگاه  دستی است بنابراین باید به قدرت موتور شستشوی آن دقت کنید. موتور فرچه‌ی شستشو از مهمترین بخش‌های این ماشین است. هرچه قدرت موتور بیشتر باشد، قابلیت دستگاه برای مقابله با انواع آلودگی‌های نرم و سخت افزایش پیدا کرده و دستگاه قادر است انواع آلودگی‌ها را نظیر گرد و غبار، خاک، چربی‎ها، لکه‌ها، میکروب‌ها، ویروس‌ها و غیره را به بهترین نحو ممکن از بین ببرد. در نتیجه محیط عاری از هرگونه آلودگی خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که یک ماشین نظافت صنعتی باید داشته باشد این است که باید بعد از عملیات شستشو، کف را خشک کند. اگر این اتفاق نیفتد، ردپای اپراتور که پشت دستگاه قرار گرفته است روی سطوح باقی می‌ماند و محیط را آلوده و کثیف می‌کند. بنابراین در خرید دستگاه زمین شوی دستی، دستگاه باید به توانایی وکیوم بالا و قابلیت خشک شدن سریع سطوح بالافاصله بعد از شستشو مجهز باشد.

  • ضمانت و خدمات پس از فروش

ضمانت دستگاه از سوی سازنده و عامل فروش آن، به نوعی ضمانت کیفیت و کارایی آن است. اگر چنانچه دستگاه از ضمانت و گارانتی مطمئن برخوردار نباشد، به هیچ عنوان اقدام به خرید آن نکنید. ممکن است هزینه‌ای که صرف خرید دستگاه بدون ضمانت می‌کنید، از دستتان برود و با خسارت جدی در همان ابتدا مواجه شوید. همچنین بررسی کنید که آیا دستگاه زمین شوی دستی انتخابی شما خدمات پس از فروش فعالی دارد یا خیر. بعد از خرید دستگاه، به مرور زمان و با مستهلک شدن قطعات مصرفی دستگاه به خدمات پس از فروش نیاز پیدا خواهید کرد که هم قطعات مورد نیازتان را تامین کنید و هم در صورت خرابی احتمالی از تعمیرکاران مطمئن استفاده کنید.

برای انتخاب دستگاه زمین شوی دستی در تهران عجله نکنید

خوب بررسی کنید و تا یک عمر با خیال راحت از دستگاه زمین شوی دستی باکیفیت خود استفاده کنید.