اسکرابر دستی در ایران کجا استفاده می‌شود؟

اسکرابر یکی از مهم‌ترین ماشین‌آلات نظافت صنعتی محسوب می‌شود. اسکرابر دستی در ایران قدمت چندان زیادی ندارد، اما در همین مدت کوتاه هم توانسته است، به خوبی جای خود را در میان سایر ابزارهای صنعتی پیدا کند.

اسکرابر یا کفشوی صنعتی نوعی از ادوات صنعتی نظافتی است، که در سالیان اخیر توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب کند. این اسکرابر دستی در ایران به واسطه طراحی هوشمندانه‌ای که دارند، عملیات نظافتی را به طرز چشمگیری آسان می‌کنند. وقتی کاری آسان‌تر می‌شود، زمان مورد نیاز برای انجام آن نیز کاهش پیدا می‌کند. همچنین، در نتیجه خستگی حاصل از انجام آن نیز کمتر می‌شود.

این زنجیره از اتفاقات باعث افزایش بهره‌وری نیروهای خدماتی شما شده و رضایت آن‌ها و شما را در پی خواهد داشت. با این حساب، می‌توان استفاده از اسکرابر را نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت دانست که موجب افزایش بهره‌وری و رضایت همگان خواهد بود. در ادامه این متن به بررسی دلایل استفاده از اسکرابر می‌پردازیم و انواع مختلف آن را با هم مقایسه می‌کنیم. اگر قصد دارید برای خرید یک اسکرابر اقدام کنید، خواندن این مطلب خالی از لطف نخواهد بود.

اسکرابرها به صورت کلی به دو دسته اسکرابر سرنشین‌دار و اسکرابر دستی در ایران تقسیم می‌شوند. همان‌طور که از نام آن مشخص است، اسکرابر سرنشین‌دار نوعی از اسکرابر است که در آن محلی برای نشستن کاربر در نظر گرفته شده است. در نوع اسکرابر دستی در ایران اما فرد باید در کنار اسکرابر قرار بگیرد و آن را هدایت کند.

کفشوی صنعتی یا اسکرابرها از منظری دیگر نیز مورد دسته‌بندی قرار می‌گیرند. برخی از نمونه‌های اسکرابر نیازمند اتصال به منبع تغذیه و برق هستند. برخی دیگر به دلیل داشتن باتری، می‌توانند به صورت شارژی مورد استفاده قرار بگیرند. در نوع شارژی اسکرابر دستی در ایران ، باتری این دستگاه پس از رسیدن به شارژ کامل می‌تواند بسته به مدل اسکرابر، برای مدتی در حدود دو تا چهار ساعت به انجام عملیات نظافتی بپردازد. در سوی دیگر اما اسکرابر دستی برقی وجود دارد که بدون این محدودیت می‌تواند تا زمانی که به جریان برق دسترسی دارد، محیط را تمیز کند. در واقع، پیش از انتخاب نوع اسکرابری که قصد خرید آن را دارید، باید محیط استفاده از آن را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. برای مثال، اگر در تمام طول مسیر مد نظر برای نظافت امکان دسترسی به جریان برق مهیا نباشد، خرید یک دستگاه اسکرابر اسکرابر دستی در ایران مبتنی بر تغذیه از باتری، یک انتخاب عاقلانه‌تر است. اما اگر محیط مد نظر با محدودیت مانور روبرو نباشد و یک دستگاه اسکرابر سرنشین‌دار هم بتواند در آن عملیات نظافت را انجام دهد، انتخاب شما می‌تواند استفاده از این دستگاه باشد.

کف شوی دستی کرشا
اسکرابر دستی در ایران

کاربرد اسکرابر و مکانیزم عملکرد اسکرابر دستی در ایران

چه نوع اسکرابر دستی و چه نوع سرنشین‌دار آن، از مکانیزمی مشابه برای انجام نظافت استفاده می‌کنند. در این دستگاه‌ها دو مخزن آب وجود دارد، که یکی حاوی آب تمیز و دیگری حاوی آب کثیف است. در مخزن آب تمیز، آبی وجود دارد که قرار است آلودگی را در خود حل کرده و نظافت را آسان کند. در مخزن آب کثیف هم آب حاوی شوینده و آلودگی وجود دارد، که باید از تجمع آن روی سطح جلوگیری به عمل بیاید.

اسکرابر دستی در ایران ابتدا با آب آلودگی را آماده از بین رفتن می‌کند. آب تمیز می‌تواند حاوی مواد شوینده نیز باشد، تا با دقت و سرعت بالاتری بتوان عملیات نظافت را به انجام رساند. پس از خیس شدن محل آلودگی، دستگاه اسکرابر دستی در ایران یا کفشو روی آن قرار می‌گیرد و با سایش سطح شوینده خود به آن ناحیه، آلودگی را از بین می‌برد. دستگاه اسکرابر دستی در ایران برای انجام این وظیفه، به برس‌هایی قدرتمند مجهز شده است. این برس‌ها به آن اجازه می‌دهد با انواع مختلفی از آلودگی مبارزه کند. البته برس‌های مورد استفاده در این دستگاه‌ها نیز انواع مختلفی دارند؛ برس‌ها می‌توانند از نوع برس معمولی یا دیسکی باشند. در ادامه، به لطف برخورداری از بخش مکش، آب آلوده مجددا به درون دستگاه بازگردانده می‌شود. سپس بخش تی نصب شده در این دستگاه‌ها سطح را خشک می‌کند. این مشخصه شاید بزرگ‌ترین مزیت استفاده از دستگاه اسکرابر دستی در ایران باشد که آلودگی را در خود جمع می‌کند. در سایر انواع روش‌های نظافتی، معمولا آلودگی از جایی به جای دیگر منتقل می‌شود. این امر خود مستلزم صرف زمان و تلاش بیشتر است. اسکرابر دستی در ایران سطح آلوده را با همین سازوکار در مدتی بسیار کوتاه تمیز کرده و افراد بلافاصله پس از مرحله نظافت، می‌توانند با خیالی آسوده روی سطح حرکت کنند.

اسکرابر دستی در ایران به طرز ساده‌ای طراحی شده‌اند، اما در عمل بسیار کاربردی هستند. برای مثال، به کمک دو لاستیک، آلودگی به جا مانده از رد مسسیر حرکت این دستگاه‌ها نیز پاک می‌شود و به همین راحتی، سرعت نظافت محیط افزایشی چشمگیر پیدا می‌کند.

کفشوی صنعتی کرشا
اسکرابر دستی در ایران

مزایای استفاده از اسکرابر دستی در ایران

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از اسکرابر دستی در ایران ، قدرت مانور بالای آن است. اسکرابر دستی در ایران ، ابعاد بسیار کوچک‌تری نسبت به نوع سرنشین‌دار آن دارند. به همین دلیل، در اماکنی که امکان پس و پیش کردن دستگاه به راحتی وجود ندارد، استفاده از اسکرابر دستی در ایران می‌تواند بسیار عاقلانه باشد. برای مثال، در راهروهای شلوغ و کم‌عرض، استفاده از اسکرابر سرنشین‌دار، دشوارتر از استفاده از اسکرابر دستی است. اما در سوی دیگر، اسکرابر دستی در ایران ضمن این که سرعت بالایی در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد، قدرت مانور بالایی نیز دارد. اسکرابر دستی در ایران می‌تواند در کم‌ترین فضاها نفوذ کرده و آن محل را با دقت بالایی تمیز کند.

مزیت دیگر اسکرابر دستی نسبت به اسکرابر سرنشین‌دار، وزن کم آن است. این مسئله به کاربر آن این امکان را می‌دهد، که برای جابجایی آن با مشکل چندانی مواجه نباشد.

مزیت بعدی استفاده از اسکرابر دستی در ایران،  قیمت کمتر آن نسبت به نمونه سرنشین‌دار است. درست است که اسکرابر سرنشین‌دار می‌تواند جلوی خستگی کادر خدماتی را تا حدی بگیرد، اما در صورتی که محیط مد نظر چندان بزرگ نباشد، این تفاوت هم چندان تاثیرگذار نخواهد بود.

همچنین شایان ذکر است که دستگاه کفشوی صنعتی دستی نسبت به دستگاه کفشوی صنعتی سرنشین‌دار هزینه نگه‌داری کمتری دارد. دلیل این امر، پیچیدگی کمتر و تعداد پایین‌تر قطعات مورد استفاده در آن است.

نتیجه گیری

استفاده از هر نوعی از اسکرابر می‌تواند، با افزایش سرعت نظافت در محیط، باعث افزایش بهره‌وری کادر نظافت و خدمات شما شود. اسکرابرها انواع مختلفی دارند و لازم است بسته به محدودیت‌ها و امکانات شما انتخاب شوند. اسکرابر دستی در ایران مشتری‌های فراوانی دارد و برای توضیح این مسئله می‌توان دلایل متعددی را برشمرد. پیش از هر چیز، احتمالا قیمت پایین‌تر این دستگاه‌ها نسبت به نوع سرنشین‌دار است که باعث محبوبیت اسکرابر دستی در ایران شده است. دلیل دیگر، وزن کمتر و امکان جابجایی آسان‌تر آن است. نکته بعدی، هزینه پایین‌تر نگه‌داری از اسکرابر دستی در ایران است.

با تمام این تفاصیل، مزایای استفاده از اسکرابر دستی در ایران محدود به همین موارد نیست. قدرت مانور بالا، امکان انتخاب اسکرابر مبتنی بر جریان برق و کاربری راحت از سایر مزایای انتخاب این نوع از دستگاه ها هستند.