ماشین اسکرابر دستی و تاثیر آن در نظافت

ماشین اسکرابر دستی یکی از پرکاربردترین و کارآمدترین ماشین‌های نظافت صنعتی است که شستشوی سطوح کف را آسان کرده و بهره‌وری و سطح کیفیت نظافت را نیز افزایش داده است. در این یادداشت اثرات نظافت با ماشین اسکرابر دستی را باهم مرور خواهیم کرد.

با رشد فناوری‌های خودکار و پیشرفت تکنولوژی، ماشین‌های نظافتی جای جارو و سطل آب را گرفته‌اند. ماشین‌های نظافتی از هرجهت نسبت به نظافت به روش سنتی و دستی برتری دارند. این ماشین‌ها امر شستشو را به صورت خودکار انجام داده و دخالت عامل انسانی در حداقل‌ترین حالت ممکن است.

ماشین اسکرابر دستی چیست؟

یکی از پرکاربردترین ماشین‌های نظافتی، ماشین اسکرابر دستی و یا ماشین کف‌شور دستی است. این دستگاه (Manual scrubber) وسیله‌ای برای شستشوی انواع سطوح کف است و یکی از پرکاربردترین ماشین‌های نظافتی مکانیزه بوده که در انواع مکان‌های مسطح و پرترافیک نظیر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مراکز خرید و تجاری، برج‌ها، هتل‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، ادارت و سازمان‌های اداری، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی قابل استفاده است. این ماشین به خوبی توانایی آن را دارد تا حجم بالای آلودگی‌ها را از بین ببرد و سطوح را عاری از هرگونه آلودگی کند. ماشین اسکرابر دستی قادر است آلودگی‌ها را از روی انواع سطوح کف همچون سرامیک، سنگ، اپوکسی، پارکت، سیمان و بتن، موزاییک و … برطرف کند.

مکانیسم عمل ماشین اسکرابر دستی

این دستگاه از قسمت‌ها و اجزای مختلفی تشکیل شده است که مهم‌ترین آن موتور فرچه، موتور مکنده، باتری، شاسی و بدنه، فرچه شستشو، تی، مخزن آب تمیز، مخزن آب کثیف و جعبه کنترل دستگاه می‌باشد. در این ماشین‌آلات، آب بـه همراه مواد شوینده موجود در مخزن آب تمیز، توسـط فرچه‌های مخصوص تعبیه شده در جلو دستگاه، سطح مورد نظر را به خوبی شستشو داده و تی عقب دستگاه توسط موتور مکنده، آب باقیمانده از عملیات شستشو را به سمت مخزن آب کثیف هدایت و جمع‌آوری می‌کند.

زدودن آلودگی‌های سخت

قدرت مکانیکی موتور دستگاه در ماشین اسکرابر دستی باعث می‌شود تا فشار بیشتری بر فرچه دستگاه اعمال و شستشوی کف با عمق بیشتری انجام شود. در این حالت اگر جرم و آلودگی نسبتا عمیقی هم روی سطوح وجود داشته باشد، فشار و چرخش فرچه آن را از بین می‌برد.

خشک کردن سطوح بلافاصله بعد از شستشو

همچنین در ماشین اسکرابر دستی، آب باقیمانده ناشی از عمل شستشو به وسیله تی عقب دستگاه جمع می‌شود. بدین ترتیب آبی روی سطوح باقی نمی‌ماند و سطوح بعد از شستشو بلافاصله خشک می‌شود. بدین تریتب سطوح لک نمی‌شود و سطوح بعد از شستشو از درخشندگی و تمیزی بیشتری برخودار می‌شود. همچنین این اقدام باعث می‌شود که ردپای اپراتور دستگاه به جا نماند و باعث کثیفی سطوح نیز نشود. از مزیت‌های دیگر استفاده از این دستگاه، آن است که می‌توان از ماشین اسکرابر دستی در اوج رفت‌وآمد محیط نیز استفاده کرد.

رفع انواع آلودگی‌ها

از دیگر اثرات استفاده از ماشین اسکرابر دستی از بین بردن 95 درصد آلودگی‌ها است. در این دستگاه، ضمن کاهش تماس بیش از حد کارکنان نظافتی، آلودگی‌ها تا میزان بیشتری رفع می‌شوند. اما در نظافت به روش سنتی، نیروی نظافتی به دلیل سطح تماس زیاد و آب و مواد شوینده به دلیل جابه‌جایی روی سطوح، خود به عامل انتقال آلودگی تبدیل می‌شوند و همواره میزانی از آلودگی روی سطوح باقی می‌مانند. در ماشین اسکرابر دستی به دلیل مکانیزه انجام شدن عمل شستشو، آب و مواد شوینده عامل انتقال آلودگی نیستند چرا که بلافاصله بعد از شستشو، از روی سطح جمع‌آوری شده و جای خود را به آب و مواد شوینده تمیز می‌دهد و این چرخه تا انتها ادامه پیدا می‌کند. ماشین اسکرابر دستی قادر است انواع آلودگی‌ها نظیر چربی‌ها، خاک و گرد و غبار، میکروب‌ها و ویروس‌ها را از بین ببرد به طوری که اثری از آلودگی باقی نماند.

نظافت سریع‌تر

با یک بار شارژ کامل ماشین اسکرابر دستی میتوان در یک ساعت 1500 مترمربع از محیط را نظافت کرد. این میزان ده برابر نظافت به روش سنتی است. به عبارتی دیگر با استفاده از ماشین اسکرابر دستی، نظافت بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. در صورتی که در نظافت به روش سنتی، نیروی نظافتی در اثر شستشوی محیط خسته شده و نظافت به کندی پیش می‌رود.

سازگاری با محیط زیست

از دیگر اثرات نظافت با اسکرابر دستی، صرفه‌جویی در مصرف آب و مواد شوینده است. مکانیسم عمل ماشین اسکرابر دستی مبتنی بر استفاده آب مواد شوینده به مقدار لازم است و در این حالت آب و مواد شوینده بیش از اندازه‌ مصرف نمی‌شود. کاهش مصرف آب و مواد شوینده منتج به کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود که در بلندمدت اثرات قابل توجهی را به‌ جا می‌گذارد. از طرفی مصرف کم آب و مواد شوینده به حفظ هرچه بهتر و بیشتر محیط زیست منتهی می‌شود. بنابراین می‌توان گفت ماشین‌های اسکرابر دستی سازگار با محیط زیست بوده و استفاده از آن در مقایسه با نظافت به روش سنتی اثرات مخرب کمتری برای محیط زیست دارد.

قابل استفاده در انواع محیط‌ها

ماشین اسکرابر دستی قابلیت چرخش 360 درجه را دارد. در نتیجه می‌توان از آن در محیط‌های تنگ و باریک نظیر راهروها و … نیز استفاده و محیط را نظافت نمود. این دستگاه به خاطر وزن نسبتا کم و اندازه کوچکتر نسبت به مدل‌های دیگر اسکرابرها، قابلیت جابه‌جایی بین طبقات را نیز دارد. از این جهت می‌توان از آن در هتل‌ها و برج‌ها نیز استفاده کرد. کاربری آسان دستگاه نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اسکرابر دستی است. اپراتور می‌تواند هدایت کامل دستگاه را به آسانی انجام دهد به‌طوری‌که تمام کلید‌های کنترل پشت دستگاه تعبیه شده است. استفاده از ماشین اسکرابر دستی نیاز به تخصص خاصی ندارد و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

دستگاه نظافت صنعتی ، کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
ماشین اسکرابر دستی

ماشین اسکرابر دستی کرشا یک انتخاب ایده‌آل

شرکت شاهکار به عنوان تولید کننده ماشین‌های نظافت صنعتی تخصصی نظیر اسکرابر و بخارشور در ایران و غرب آسیا با یكسال گارانتـی بـی قید و شرط و ده سال خدمات پـس از فروش فعال، تامین فوری قطعات یدكی، بهره‌گیری از فن‌آوری نانو و هوشمندسازی این ماشین‌آلات به عنوان شرکتی پیشرو در ایران برتری خود را نسبت بــه سایر رقبا در ارائه این محصول به ارگان‌ها، موسسات و سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و صنایع مختلف نشان داده و جایگاه خود را تثبیت نموده است. ماشین اسکرابر دستی کرشا یک انتخاب ایده‌آل است.