نظافت با اسکرابر شارژی

نظافت با اسکرابر شارژی

اسکرابر شارژی چیست و نحوه نظافت آن

دستگاه‌های نظافتی صنعتی به کمک انسان‌ها آمده‌اند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین کیفیت نظافت را ارائه دهند. اسکرابر نوعی دستگاه نظافتی در مقیاس صنعتی است. اسکرابر دستگاهی است که برای نظافت و شستشوی انواع کف با جنس‌های مختلف استفاده می‌شود. از اسکرابر برای نظافت سطح‌های مختلف در متراژهای مختلف استفاده می‌شود. از انواع اسکرابر در مکان‌هایی مانند کارخانجات محیط‌های صنعتی و نظافتی، بیمارستان‌ها و همچنین محیط‌های دیگر استفاده می‌شود، قیمت اسکرابر با توجه به مدل و کارایی که انواع نظافت با اسکرابر شارژی دارند متغیر است.

همچنین اسکرابر تمیز کردن و خشک‌کردن سطح را، به‌طور هم‌زمان باهم انجام می‌دهد و باعث می‌شود که هیچ ردی از آب و خیسی روی کف باقی نماند و سطح، به‌طور کاملی خشک شود. در استفاده از اسکرابر می‌توان به این نکته رسید که، نظافت با اسکرابر شارژی بسیار کارها را آسان کرده‌اند؛ زیرا که با افزایش کیفیت اسکرابر باعث افزایش سرعت کار می‌شوند. اسکرابرها همچنین کار شستشوی سطح را به نحوی انجام می‌دهند که ردی از خیسی باقی نمی‌گذارند و سطح را درخشان و پاک می‌کنند. اسکرابر صنعتی با سرعت ‌بالای چرخش برس، آلودگی‌ها را از سطوح کف‌پوش جدا کرده و توسط سامانه مکنده به مخزن آلودگی می‌کشد. این دستگاه نظافت صنعتی به سامانه هوشمند پاشش آب و ماده شوینده مجهز است و در کاهش مصرف آب و محلول شوینده تأثیرگذاری بالایی دارد.

نظافت با اسکرابر شارژی انواع مختلفی دارد که می‌توان با توجه به نیاز مورد نظر هم استفاده کرد. اسکرابرها قابلیت‌های زیادی دارند و با توجه به نوع دستگاه، دارای قدرت موتور خوبی هستند. اسکرابر انواع مختلفی دارد و می‌توان با توجه به نوع کارایی آن اسکرابر موردنظر را انتخاب کرد.

محیط‌های وسیع به دلیل وسعتی که دارند، نیاز به نیروی خدماتی زیادی داشته. از طرفی هم این امر، باعث بالا رفتن هزینه می‌گردد. درنتیجه این عوامل باعث تولید دستگاه‌هایی با امکانات و قابلیت‌های بسیار گردیده است. مهم‌ترین ویژگی که دستگاه‌های نظافت صنعتی دارند، خشک‌کردن هم‌زمان با شستشو است. درنتیجه در محیط‌هایی که تردد بالایی دارند، نظافت با اسکرابر شارژی آن به‌صرفه‌تر است؛ چراکه به علت بی‌نیازی از برق از قدرت مانوردهی بالایی در مقایسه با انواع مدل‌های برقی برخوردار هستند. اسکرابر صنعتی به‌جز برس (که دارای انواع مختلفی است)، یک تی در انتها دارد که آب آلوده بعد از شستشو را جمع‌آوری می‌کند. مخزن آب آلوده، از آب تمیز جدا است و تخلیه آن‌ها هم به‌راحتی انجام می‌شود. در نظافت با اسکرابر شارژی برخی از دستگاه‌ها دارای وزن کمی هستند و به‌راحتی جابجا می‌شوند. ولی برخی مدل‌های دیگر، ابعاد دستگاه بزرگ‌تر بوده و با تجهیز به موتورهای قدرتمند هدایت می‌شوند.

نظافت با اسکرابر شارژی ، یکی از انواع دستگاه‌های زمین‌شوی صنعتی که عملیات شستشو و خشک‌کردن سطوح و کف را انجام می‌دهد است. این دستگاه بدون نیاز به برق می‌تواند نظافت و شستشو را در محیط‌های مختلف انجام دهد. همچنین مانند سایر مدل‌ها دارای دو مخزن آب تمیز و آب کثیف است. دستگاه اسکرابر شارژی، می‌تواند هم‌زمان با پاشش آب با کمک برس های مختلف به شستشو بپردازد. برس‌ها در قسمت جلو و مرکز دستگاه قرار دارند که با اعمال فشار قابل تنظیم و یکنواخت به پاک کردن سطوح و کف از آلودگی‌ها می‌پردازد. در این‌جا هم، اسکرابر شارژی شامل دو نوع خودرویی و دستی می‌شود که مدل خودرویی آن باتری است.

اسکرابر شارژی ازنظر نحوه تولید انرژی با مدل‌های برقی متفاوت است. در محیط‌های شلوغ و محیط‌هایی که دسترسی به پریز برق وجود ندارد، بهتر است تا از اسکرابر شارژی استفاده کرد. زیرا سیم دستگاه باعث جلوگیری از عبورومرور افراد می‌گردد و عملیات نظافت را هم دشوار می‌کند.

تفاوتی که نظافت با اسکرابر شارژی با مدل برقی آن دارد، این است که درصورتی‌که از باتری ژل در زمین‌شوی استفاده می‌شود. این بخش از اسکرابر شارژی، در مقایسه با انواع دیگر آن نیاز به تعمیر نخواهد داشت. وزن و قیمت اسکرابر برقی بالاتر بوده و نیاز به نگهداری دقیق‌تری دارد

ویژگی‌های اسکرابر شارژی و مزایای استفاده از آن:

اسکرابر شارژی، یکی از کارآمدترین و باکیفیت‌ترین اسکرابرهای صنعتی است که، با طراحی و ابعاد مناسب، کیفیت نظافت بسیار مطلوبی را ارائه می‌دهد. اهمیت به‌کارگیری تجهیزات نظافت مکانیزه، به دلیل افزایش سهولت انجام فرایند نظافت و همچنین کاهش زمان و هزینه لازم برای انجام این فعالیت بسیار بالا است. کاربرد این تجهیزات نظافت مکانیزه همچون اسکرابرهای شارژی می‌تواند به میزان زیادی بهره‌وری نیروی خدماتی را در محیط‌های تجاری، اداری، خدماتی و صنعتی افزایش دهد.

تجهیزات نظافت صنعتی با دارا بودن مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند می‌توانند امکانات و قابلیت‌های نظافتی زیادی مانند نظافت با اسکرابر شارژی را در اختیار کاربر خدماتی قرار دهند. درنتیجه از آن‌ها برای آسان‌سازی و سرعت بخشیدن و بهینه‌سازی فرآیند نظافت استفاده می‌شود.

نظافت با اسکرابر شارژی یکی از تجهیزات نظافت صنعتی است که، در شستشو و نظافت بهینه انواع سطوح کاربرد دارد. به دلیل ابعاد کوچک و طراحی مناسبی که این دستگاه دارد، می‌توان از آن در محیط‌های شلوغ و پرتردد استفاده کرد. بخش‌های اصلی تشکیل‌دهنده دستگاه اسکرابر شارژی شامل: مخازن آب تمیز و آلوده، برس چرخشی با فشار بالا و سامانه مکنده آلودگی از سطح است.

اسکرابر شارژی با داشتن قابلیت‌ها و ویژگی‌های نظافتی بالا، می‌تواند مزایای بسیاری برای محیط‌های مختلف به همراه داشته باشد. ازجمله مزایای استفاده از این دستگاه نظافتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش سرعت، کیفیت و بهره‌وری در نظافت با اسکرابر شارژی

اسکرابر صنعتی با تکیه‌بر سرعت و فشار برس چرخشی، امکان نظافت بهینه و باکیفیت محیط‌های وسیع را برای کاربران فراهم می‌آورد. اسکرابر شارژی در طول مدت‌زمان شارژ دهی مناسب خود، می‌تواند محیط وسیع را به‌طور کامل و باکیفیت بالا نظافت و شستشو دهد. درنتیجه نظافت باکیفیت و تضمین‌شده و درعین‌حال باانرژی کمتر تلف‌شده از کاربران را ارائه می‌دهد؛ و در آخر بهره‌وری از نیروی کار بالا رفته و می‌توان کارکنان را در زمینه‌های دیگر مشغول به کارکرد.

کاهش مصرف آب و ماده شوینده

در زمان نظافت با دستگاه اسکرابر شارژی، به دلیل بودن سامانه هوشمند پاشش محلول شوینده در این دستگاه نظافتی، مصرف آب کاهش پیداکرده و باعث کاهش اتلاف بیهوده آن شده است. این کاهش مصرف آب و ماده شوینده منجر به کاهش هزینه‌های نظافت بوده و درنتیجه باعث شده تا فرآیند نظافت باکیفیت و کم‌هزینه انجام پذیرد.

عدم وجود کابل و ایمنی بالای نظافت

در نظافت با اسکرابر شارژی به علت عدم وجود کابل برق، احتمال بروز خطرات ناشی از آن کاهش پیدا می‌کند و درنتیجه می‌توان از آن در محیط‌های پررفت‌وآمد و ساعات کاری و اداری به سهولت بهره برد. از دستگاه اسکرابر شارژی، همچنین می‌توان در بخش‌هایی از محیط‌های تجاری و صنعتی که دسترسی به پریز برق و اتصالات دستگاه به برق مستقیم وجود ندارد می‌توان بهره برد.

اسکرابر شارژی به دلیل عدم وجود کابل برق، قابلیت مانور پذیری بالایی دارد و در محیط‌های باریک و عریض مانند راهرو و اتاق‌های کوچک قابل‌استفاده است. نظافت با این دستگاه به دلیل پایین بودن میزان آلودگی صوتی، که در حدود 68 دسی‌بل است، در ساعات اداری و محیط‌های حساس به صدا مثل بیمارستان و آسایشگاه سالمندان امکان‌پذیر است.

نظافت با اسکرابر شارژی همچنین با موتور قدرتمندی که دارد، می‌تواند باعث تسریع در انجام نظافت و همچنین صرفه‌جویی در زمان شود. استفاده از اسکرابر شارژی کیفیت نظافت و انجام کار را به‌صورت قابل‌ملاحظه‌ای بالا می‌برد. برای جابه‌جایی و مسافت محدوده نظافت با اسکرابر شارژی ، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

برای استفاده از دستگاه کفشوی، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. باید بعد از هر مرحله استفاده آن را به شارژ بزنید. برای شروع کار با این دستگاه، ابتدا باید شارژ را از پریز برق بکشید و کابل شارژ را در محل مشخص‌شده روی دستگاه قرار دهید.
  2. تی خشک‌کن را به خرطومی مکش و دستگاه متصل کنید. تی به‌سادگی و توسط دو اهرم به اسکرابر اتصال می‌یابد.
  3. درب مخزن آب تمیز را بازکنید و با قرار دادن شلنگ آب بر روی دریچه تعبیه‌شده، مخزن را پرکنید.
  4. درصورتی‌که برای شستشوی سطح به مواد شوینده یا ضدعفونی‌کننده نیاز دارید، مخزن مواد شوینده را بررسی کنید و آن را به‌وسیله مواد شوینده یا ضدعفونی‌کننده پرکنید.
  5. محفظه برس را بالا ببرید و برس یا پد متناسب با سطح موردنظر را در زیر این محفظه قرار دهید.
  6. کلید روشن/خاموش را وارد کنید و با فشار دادن کلید دستگاه را روشن کنید.
  7. کلید اتصال برس را بزنید تا برس در جای خود محکم شود. به‌طور هم‌زمان سامانه مکش را به‌وسیله کلید آن روشن کنید.
  8. پدال پایی را به سمت پایین فشار دهید تا تی خشک‌کن بر روی زمین قرار گیرد.
  9. جهت جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی سطح‌های حساس، برس ها باید کمی خیس شوند. برای این کار، کلید اصلی و کلید مخصوص سامانه پاشش محلول شستشو را به‌طور هم‌زمان و به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه فشار دهید.
  10. در اسکرابر های دستی، با قرار دادن دست خود بر روی سنسور لمسی روی دسته دستگاه، عملیات شستشو را آغاز نمایید. در مدل‌های خودرویی، آغاز نمودن فرآیند با فشار دادن پدال گاز و هدایت دستگاه به کمک فرمان انجام می‌گیرد.
  11. در زمین شوی‌های دستی یا خودرویی دارای موتور جلوبرنده، سرعت حرکت دستگاه را به‌طور دلخواه تنظیم نمایید.
  12. در صورت نیاز، با زدن کلید دنده‌عقب در زیر دسته اسکرابر دستی یا بر روی پنل کنترل اسکرابر خودرویی، دستگاه را به عقب حرکت دهید.
  13. برای تنظیم میزان پاشش آب، از کلید مخصوص سامانه پاشش استفاده کنید

اسکرابر شارژی کرشا

  • شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) تولیدکننده بومی انواع تجهیزات نظافتی است. از جمله محصولات این شرکت، انواع اسکرابر شارژی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، می‌توانید با شماره ۷۹۴۴۷-۰۲۱ تماس گرفته و یا به سایت www.kershagroup.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید