رایج‌ترین انواع دستگاه نظافت صنعتی کدامند؟

انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی زیادی تا به حال توسط سازندگان این عرصه طراحی، تولید و روانه بازار مصرف شده است. شناخت از ماشین‌های نظافتی می‌تواند کمک شایانی در نظافت و بهداشت محیط داشته باشد. در این مقاله به رایج‌ترین انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی پرداخته شده است.

کف شوی صنعتی سبز
انواع دستگاه نظافت صنعتی
کفشوی صنعتی , کفشور صنعتی , تولید کننده اسکرابر , تولید کننده نظافتی , نظافت صنعتی , دستگاه نظافتی , خرید دستگاه نظافتی برای کرونا , تجهیزات نظافتی , ماشین شستشو
انواع دستگاه نظافت صنعتی

اهمیت نظافت برای جسم: نظافت در برنامه دولت‌ها

نظافت یک امر واجب و مستمر زندگی امروز است. انسان‌ها باید هر روزه محیطی که در آن زندگی کرده و یا بخشی از وقت هر روزشان را در آن سپری می‌کنند، تمیز کنند. آلودگی‌های مختلفی در محیط و هوا وجود دارد که باید این آلودگی‌ها با انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی رفع شود. عدم از بین بردن اصولی آلودگی محیطی باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی برای انسان شده و در نهایت نیز، آن محیط غیر قابل زندگی می‌شود.

 از این رو پزشکان بر رعایت نظافت و بهداشت با انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی همواره توصیه می‌کنند. دولت‌ها نیز در برنامه‌های بهداشتی خود برای فرهنگ‌سازی این امر، بودجه صرف می‌کنند. همچنین از این رو آیین‌نامه‌های اصول بهداشت محیط برای اماکن مختلف وجود دارد که به تناسب بخشی از جامعه را، به رعایت توصیه‌های بهداشتی ملزم می‌کند. به علاوه بخشی از نظافت محیط به عهده دولت است.

 اماکن عمومی نظیر خیابان‌ها، کوچه‌ها، پارک‌ها و … توسط شهرداری‌ها نظافت می‌شوند. چرا که شهر پس از یک روزِ بدون نظافت، اصلا قابل زندگی نبوده و غیرقابل تصور است. آموزش اصول بهداشت محیط در مدارس، یکی از سرفصل‌های آموزشی بوده و حتی کودکان در این باره آموزش می‌بینند. حتی برای مسأله آموزش نظافت، سازمان جهانی بهداشت نیز سالیان سال است که، تاسیس یافته و اهداف اصلی خود را فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی در زمینه بهداشت محیط می‌داند. بنابراین هرچه محیط اطراف ما تمیزتر باشد، بیماری‌های عمومی و مسری نیز کمتر خواهد بود. همه این‌ها دلیلی بر اهمیت نظافت اصولی و مستمر با انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی است.

نظافت سنتی یا نظافت مکانیزه با انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی

نظافت و تمیز کردن محیط، امروزه مشکلات و سختی‌های خاص خود را دارد. رشد جمعیت باعث افزایش آمدوشد و ترافیک در اماکن مختلف شده است. به تبع آن نیز آلودگی در محیط فزونی می‌یابد. همچنین وسعت اماکن تجاری و صنعتی گسترش یافته. در نتیجه، دیگر نمی‌توان به روش سنتی این اماکن را نظافت کرد.

 امروزه استفاده از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی به خصوص در اماکن بزرگ و شلوغ در حال تبدیل شدن به یک امر معمول است. بر کسی پوشیده نیست که استفاده از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی ، کمک شایانی به مقوله نظافت می‌کند. برخلاف نظافت سنتی، در نظافت مدرن و مکانیزه، استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی باعث شده در سریع‌ترین زمان ممکن، بزرگ‌ترین محیط‌ها با بالاترین کیفیت تمیز شود. به جهت مشکلات، موانع و محدودیت‌هایی که نظافت به روش سنتی با آن مواجه است، انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی طراحی و تولید شده‌اند. امروزه شرکت‌هایی در نقاط مختلف دنیا اقدام به طراحی و تولید ماشین‌آلات نظافت صنعتی کرده‌اند. این ماشین‌آلات با تکیه بر دانش و تکنولوژی‌های روز در زمینه‌های گوناگونی ساخته می‌شوند که از هر جهت به نظافت به روش سنتی کارآمدتر و به صرفه‌تر هستند. انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی بهترین نتیجه را در کیفیت نظافت دارا هستند. همچنین با نظافت صنعتی، می‌توان در وقت نیز صرفه‌جویی کرد و زمان بیشتری را بدون لحظه‌ای توقف و خستگی به نظافت پرداخت. با استفاده از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی ، می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد و یا به عبارت صحیح‌تر در مصرف انرژی بهینه‌سازی کرد. هرچند که در ابتدا باید هزینه‌ای صرف خرید انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی مورد نیاز شود، ولی در دراز مدت، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و انرژی می‌شود. با استفاده از ماشین‌های نظافت صنعتی، سرمایه‌ای که صرف خرید از این دستگاه‌ها می‌شود پس از چند ماه برمی‌گردد. از این جهت با خرید این ماشین‌ها، خریدار سود می‌کند.

 انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی در گونه‌های مختلفی وجود دارند، که هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. این ویژگی‌ها باعث شده که در محیط‌ها و آلودگی‌های مختلف، به تناسب نوع خاصی از دستگاه‌ها، مورد استفاده قرار گیرد. شناخت مناسب از ویژگی‌ها، عملکرد‌ها و گونه‌های مختلف تجهیزات نظافت صنعتی، موجب می‌شود تا هنگام خرید بتوانیم بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشیم. به بیانی دیگر، انتخاب صحیح ما نیز مشروط به شناخت دقیق و درست از نیازهایمان در امر نظافت و همچنین شناخت مناسب از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی است. همچنین این نکته را هم باید یادآور شد از آن‌جا که محصولات مشابه زیادی در زمینه ماشین‌آلات و انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی در بازار وجود دارد، شناخت درست از این تجهیزات از شروط لازمِ پیش از خرید است. در ادامه به رایج‌ترین انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی اشاره می‌کنیم.

زمین شوی دستی
انواع دستگاه نظافت صنعتی

اسکرابر یا ماشین‌کفشوی صنعتی:

  1. ماشین اسکرابر یا ماشین کفشور، یکی از رایج‌ترین انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی است. اسکرابر دستگاهی برای شستشوی سطوح کف هست و این قابلیت را دارد که، انواع آلودگی‌ها را از بین ببرد. ماشین اسکرابر از  انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی قسمت‌های اصلی شاسی و بدنه، موتور فرچه، موتور مکنده، مخزن آب تمیز، مخزن آب کثیف، فرچه شستشو، تی، سیستم هدایت و کنترل تشکیل شده است. در این ماشین‌، آب و مواد شوینده از مخزن آب تمیز به روی زمین ریخته شده، سپس فرچه مخصوص به خوبی کف را شستشو می‌کند.

    سپس به وسیله تیِ تعبیه شده در انتهای دستگاه، آب کثیف حاصل از شستشو به سمت مخزن آب کثیف هدایت می‌شود. با استفاده از اسکرابر می‌توان سطوح مختلفی نظیر سرامیک، سنگ، سیمان، بتن، پارکت، اپوکسی، چوب، لمینت، موزاییک، بامبو، وینیل، آجری، شیشه‌ای و… را نظافت کرد. ماشین اسکرابر در اماکنی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز خرید، مال‌ها، برج‌ها و آسمان خراش‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی-درمانی، کارخانجات صنعتی، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی-تربیتی و… قابل استفاده است.

    با استفاده از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی می‌توان سطوح کف را با هر مقدار آلودگی نظافت کرد. فرچه‌های شستشو در ماشین اسکرابر دارای قدرت مکانیکی قابل ملاحظه‌ای هستند. با حرکت تکرار شونده و دورانی فرچه‌ها هر آلودگی روی سطوح از بین می‌رود. فرچه شستشو در انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع است، که باعث می‌شود آلودگی‌ها از بین شکاف‌های روی سطوح نیز پاک شود. با استفاده از ماشین اسکرابر، می‌توان آلودگی‌های محیطی را تا 95 درصد از بین برد. در ماشین اسکرابر که از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  است به دلیل کاهش تماس بیش از حد کارکنان نظافتی و همچنین عدم انتقال آب و مواد شوینده حاصل از شستشو آلودگی کمتری در محیط باقی می‌ماند. در ماشین اسکرابر به دلیل انجام مکانیزه مراحل شستشو، اپراتور دستگاه کمترین سطح تماس با محیط را داشته و ضمنا آب حاصل از شستشو بلافاصله از روی سطح جمع‌آوری می‌شود. لذا عاملی برای انتقال آلودگی وجود ندارد. با استفاده از اسکرابر که از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  است ، می‌توان انواع آلودگی‌ها نظیر چربی‌ها، خاک و گردوغبار، میکروب‌ها و ویروس‌ها را از بین برد، به طوری که اثری از آلودگی باقی نمانده و محیط عاری از هرگونه آلودگی باشد.

    ماشین اسکرابر از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی ، در دو مدل دستی و سرنشین‌دار تولید می‌شود، که هر یک در محیطی قابل استفاده است. در اسکرابر دستی، نیروی محرکه دستگاه، نیروی اپراتور دستگاه است که پشت دستگاه رفته و از آن‌جا با کلیدها و دکمه‌های مخصوص، دستگاه را هدایت و  محیط را شستشو می‌کند. برای هدایت کفشوی دستی، نیاز به تخصص و آموزش خاصی وجود ندارد؛ چرا که کار با آن به آسانی صورت می‌گیرد. کف‌شوی دستی بیشتر در محیط‌های کوچک و باریک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    در ماشین اسکرابر سرنشین‌دار، نیروی محرکه توسط خود دستگاه تامین می‌شود. اپراتور دستگاه، بر روی صندلی نشسته و با فرمان و کلیدهای روبه‌رویش، دستگاه را هدایت می‌کند. با استفاده از اسکرابر سرنشین‌دار، می‌توان زمان بیشتری به نظافت پرداخت؛ چرا که اپراتور دستگاه کمتر خسته می‌شود. ماشین کفشوی سرنشین‌دار، مخصوص محیط‌های بزرگ و با مساحت بالا است. با استفاده از کف شوی سرنشین‌دار، می‌توان ساعت‌ها و بدون اندک وقفه‌ای محیط را شستشو و تمیز کرد. ماشین اسکرابر سرنشین‌دار به گونه‌ای ساخته شده که، بتوان به راحتی آن را جابه‌جا و بین طبقات نیز انتقال داد. وزن و ابعاد این ماشین بسیار مناسب است و این قابلیتی است که می‌توان، از آن در محیط‌های باریک نظیر راهروها نیز استفاده کرد.

    #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی 

بخارشوی صنعتی

  1. در دستگاه بخارشوی صنعتی که از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی می باشد،  با استفاده از آب معمولی، بخار خشک قدرتمند و فوق‌العاده گرم‌ تولید می‌شود. بخار تولید شده، توانایی از بین بردن هر نوع آلودگی را دارد و می‌تواند، هر سطحی را در نهایت دقت، در اندک زمانی تمیز کند. به بیانی دیگر با استفاده از بخارشوی صنعتی بدون نیاز به مواد شوینده و انواع مواد شیمیایی میتوان سطوح را تمیز کرد. دستگاه بخارشوی صنعتی، برای تمیز کردن چربی و روغن، استریل کردن و ضد عفونی کردن انواع سطوح قابل استفاده است. این دستگاه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی، آشپزخانه‌های تجاری و صنعتی، کارخانجات و مراکز تولید مواد غذایی، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، سالن‌های ورزشی و مراکز تفریحی و به طور کل در محیط‌هایی که رعایت استانداردهای بالای بهداشتی در آن ضروری است، قابل توصیه و استفاده است.

    دستگاه بخارشوی صنعتی که از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  است قابلیت آن را دارد تا 99 درصد از باکتریهای شناخته شده را، بدون استفاده از مواد شیمیایی سمی از بین ببرد. استفاده از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی که از منبع تغذیه برق استفاده می‌کند، به دلیل وزن سبک، قدرت مکش بالا و مکانیسم عمل نفوذپذیر، بسیار آسان است. همچنین استفاده از بخارشوی صنعتی به دلیل نفوذپذیری بخار بر سطوح مختلف، به خصوص سطوح با دسترسی نامناسب و سخت همانند دستگیره‌ها، گوشه‌های دیوار، درزها و … نسبت به سایر روش‌های شستشو بسیار کارآمد و سودمند است. این دستگاه دارای نازل‌های متفاوت برای شستشوی انواع سطوح است.

    از دیگر مزیت‌های انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی مانند دستگاه بخارشوی صنعتی، سازگاری با محیط زیست است. از آن‌جا که این دستگاه فقط با آب کار می‌کند، از مواد شیمیایی استفاده نشده و لذا پساب مضری طی شستشو ایجاد نمی‌شود. به علاوه از آن‌جا که بخار خشک، فقط حدود 5 تا 6 درصد آب دارد، بدون استفاده از مواد شیمیایی، سطوح عمیقاً پاک می‌شود و در این فرآیند از آب بسیار کمی استفاده می‌شود؛ بنابراین سطح پساب بسیار کمی نیز تولید می‌شود. همچنین، مصرف آب این دستگاه نیز به شدت پایین است. با استفاده از این دستگاه که از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  می باشد در مصرف آب صرفه‌جویی شده و استفاده بهینه از منابع آبی صورت می‌گیرد.

    #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی 

سوییپر‌ یا جاروی صنعتی

  1. سوییپر یا جاروی صنعتی، دستگاهی کارآمد و مخصوص نظافت سطوح کف، از آلودگی‌های خشک و جامد است. سويیپر در انواع محیط‌های باز، خیابان‌ها، تجاری، صنعتی، شرکت‌ها، پارک‌ها و … قابل استفاده است. این نوع از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی ، انواع آلودگی‌های سبک و سخت را مانند سنگ ریزه، گرد و غبار، برگ درختان، بطری‌های کوچک و متوسط و آلودگی های جامد را جمع آوری و از محیط حذف می‌کند. دستگاه‌های سویپر صنعتی که از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  است ، امروزه جایگزین روش های دستی و سنتی گردیده و بهره‌مندی از آن‌ها مزایای بسیار زیادی به همراه دارد؛ به صورتی که با استفاده از شیوه‌های قدیمی این مزیت‌ها به دست نخواهد آمد.

    دستگاه سوییپر سرنشین‌دار که از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  است، مجهز به برس‌هایی قدرتمند بوده که زباله‌های موجود را به انتهای ماشین فرستاده و در نهایت، توسط برس غلطکی بزرگ به درون مخزن دستگاه هدایت می‌شوند. در این سیستم، آلودگی‌ها و گرد و غبار در محیط پخش ‌نمی‌شود. در ماشین سوییپر کرشا از فناوری فیلتر آنتی‌داست استفاده شده، تا از بلند شدن گرد و غبار جلوگیری شود. این ویژگی ماشین سوییپر کرشا، خود مهم‌ترین نقطه تمایز آن با بقیه محصولات مشابه است. استفاده از جاروهای صنعتی، با کاهش زمان و نیروی انسانی مورد نیاز برای تمیز نگه داشتن کف، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند. انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی نه‌تنها محیط را سریع‌تر تمیز می‌کند، بلکه تمیزکاری بهتر و دقیق‌تری را با قابلیت برداشتن خاک و گرد و غبار فراهم می‌کند.

    نظافت سنتی و استفاده از جاروهای دستی، برای محیط‌های کوچک با آلودگی کم مناسب است. برای تمیز کردن مناطق بزرگ، اما این شیوه عملی نیست. جارو زدن منظم کف، تجمع آلودگی را که می‌تواند توسط کفش جمع شده و در هنگام نگهداری به مناطق حساس یا تجهیزات بزرگ منتقل شود، از بین می‌برد. جاروهای صنعتی یک سکوی تمیزکاری خودکار هستند، که به یک اپراتور امکان می‌دهند تا به طور موثر کف را جارو کرده و زباله‌های جمع‌آوری‌شده را دفع کند. سوییپر صنعتی کرشا، قابلیت نظافت ۵۸۰۰ مترمربع در هر ساعت را دارا است. این ماشین نظافتی صنعتی که از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  است، به منظور تامین نیروی محرکه خود از باتری استفاده می‌نماید و قابلیت استفاده مداوم تا 4 ساعت را دارا است. باتری این دستگاه‌ها طول عمر بالایی داشته و نگرانی از بابت منبع تغذیه آن وجود ندارد. از ویژگی‌های نوآورانه این دستگاه، می‌توان به مجهز بودن به سیستم تنظیم سرعت از ۲ کیلومتر تا ۷ کیلومتر اشاره کرد. این ویژگی علاوه‌بر افزایش بازده ماشین، به سرنشین دستگاه کمک می‌کند تا هدایت ‌آسانی را با دستگاه تجربه کند. تنظیم سرعت بر اساس نوع آلودگی (سبک و سخت) توسط هدایتگر دستگاه انجام می‌شود. این دستگاه مجهز به سیستم روشنایی نیز هست، که باعث شده در محیط‌های کم نور و شب‌ها نیز دستگاه قابل استفاده باشد.

    #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی 
واترجت یا کارواش صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی ، دستگاهی مخصوص زدودن آلودگی‌ها با قدرت آب است. در دستگاه واترجت صنعتی آب از یک منبع بیرونی وارد دستگاه شده و از طرف دیگر، آب با فشار بسیار زیاد به بیرون پمپاژ می‌شود. قدرت و سرعت آب خارج شده از دستگاه موجب شده تا سخت‌ترین آلودگی‌ها از بین برود. حتی اگر آلودگی در منافذ سطوح رسوخ کرده و یا چسبیده باشد، بازهم از بین می‌رود. بنابراین با استفاده از واترجت و مکانیسم پاشش آب با فشار زیاد انواع آلودگی‌ها رفع می‌شوند. در واترجت صنعتی، فرآیند پاشش آب با فشار زیاد روی یک سطح برای از بین بردن مواد یا آلودگی‌های چسبیده به آن صورت می‌گیرد. نیروی آب قابلیت آن را دارد مجموعه وسیعی از مواد ساینده مانند لاستیک از باند فرودگاه، رنگ از دیوارها، سطوح فلزی و همچنین دیوار نویسی را محو کرده و از بین ببرد. با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی نیازی به شوینده‌ها نیست و این دستگاه آب پایه، دوستدار محیط زیست است. چرا که آب به تنهایی قابلیت از بین بردن طیف زیادی از آلودگی‌ها را دارد. در نتیجه با استفاده از این انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی ، تولید پساب مضر برای محیط زیست نیز به حداقل می‌رسد. از طرف دیگر، مصرف آب نیز در انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی زیاد نیست ومصرف آب در مقایسه با نظافت به روش سنتی و حتی نسبت به برخی ماشین‌های نظافتی به طور محسوسی کاهش پیدا‌ می‌کند. چرا که این دستگاه آب را به صورت پودری به بیرون میفرستد و آنچه که اثر پاک کنندگی دارد، صرفا سرعت و حجم آب نیست بلکه در اصل پمپاژ آب خروجی است. بنابراین با استفاده از این دستگاه به محیط زیست آسیبی نمی‌رسد و در این خصوص کاملا ایمن است.

واترجت صنعتی از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی در دو مدل واترجت آب سرد و واترجت آب گرم ساخته می‌شود. هر کدام از این دو مدل دارای ویژگی‌های خاصی هستند. مکانیسم عمل هر دو دستگاه تا حدودی زیادی شبیه به هم است، اما تفاوت‌هایی هم دارد. در واترجت آب گرم دمای آب نیز افزایش پیدا می‌کند. یعنی آب ورودی در این دستگاه تا دمای مورد نظر گرم می‌شود و سپس با فشار زیاد پمپاژ می‌شود. در این حالت آب خروجی علاوه بر داشتن انرژی جنبشی، انرژی گرمایی نیز پیدا می‌کند. بنابراین قدرت و انرژی آب در واترجت آب گرم چند برابر می‌شود و طیف زیادتری از آلودگی‌ها را می‌تواند از بین ببرد. با استفاده از واترجت آب گرم، می‌توان مواد روغنی، نفت پایه و آلودگی‌های بسیار سخت را از بین برد. همچنین آب گرم و با دمای بالا خاصیت ضدعفونی کننده نیز دارد که می‌توان از آن در مراکز با سطح بهداشتی بالا هم استفاده کرد. ساده‌تر بودن ساختار دستگاه واترجت آب سرد، موجب شده واترجت آب سرد دارای ابعاد کوچک‌تر، وزن کمتر، قیمت کمتر و هزینه‌های نگهداری کمتری باشد. بنابراین باید پیش از خرید، با شناخت درست و مناسب از محیط، انتخاب صحیح و به‌صرفه‌ای نیز داشته باشید؛ چرا که در بیشتر مواقع واترجت آب سرد راهکار مناسبی برای نظافت محیط است. تفاوت در ساختار واترجت آب سرد و واترجت آب گرم، موجب شده تا موارد استفاده از آن نیز تفاوت داشته باشد. یکی از موارد استفاده از واترجت صنعتی از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی ، برای شستشوی نمای ساختمان است. نمای ساختمان‌ها به مرور به دلیل آلودگی هوا، باد، گرد و خاک و بارش برف و باران کثیف می‌شود. با استفاده از کارواش صنعتی، می‌توان بدون وارد شدن آسیب، نمای ساختمان را شستشو داد. یکی دیگر از موارد استفاده از واترجت، شستشوی ماشین‌‌های کشاورزی و صنعتی است. لازم است جهت نگهداری اصولی و کاهش صدمات و جلوگیری از مستهلک شدن زودهنگام قطعات، ماشین‌های کشاورزی به‌طور منظم شستشو شوند. دستگاه واترجت بهترین انتخاب برای شسشتوی ماشین‌آلات کشاورزی است. از واترجت آب گرم از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی نیز می‌توان جهت شستشوی سطوح چرب و آلوده به مواد روغنی استفاده کرد. چربی و روغنی بودن سطوح به مرور زمان باعث تجمع آلودگی‌ها و میکروب‌ها و ویروس‌ها می‌شود. همچنین سطوح به مرور خرده شده و سطوح آسیب میبینند. محیط‌هایی مثل آشپزخانه‌های تجاری را می‌توان با واترجت آب گرم به راحتی شستشو کرد. همچنین دیگر کاربردهای واترجت صنعتی، تمیز کردن ساختمان‌ها بعد از عملیات ساخت است. بعد از اتمام ساخت یک ساختمان، آثار باقیمانده مصالح به روی سطوح به‌جا می‌ماند و تبدیل به لکه‌هایی سخت می‌شوند. نظافت با واترجت صنعتی می‌تواند باقیمانده مصالح ساختمانی را از روی سطوح از بین ببرد و ساختمان آماده استفاده و تحویل به مشتریان باشد. از واترجت می‌توان جهت شستشوی روزانه نیز استفاده کرد. استفاده از واترجت در محیط‌هایی که نظافت به روش سنتی امکان‌پذیر نیست، مانند ترمینال‌ها و فضاهای شهری، بسیار کمک کننده بوده و می‌تواند با هرگونه نیاز فضایی سازگار باشد.

پولیشر

دستگاه پولیشر دستگاهی برای شستشوی عمیق سطوح کف است. دستگاه پولیشر یا دستگاه کف‌ساب از قطعات اصلی موتور فرچه، فرچه شستشو، دسته کنترلی و مخزن آب کوچک است. مکانیسم عمل دستگاه پولیشر به این ترتیب است که سطح مورد نظر توسط فرچه که حرکت دورانی و چرخشی دارد، فشار زیادی را روی سطح وارد می‌کند. برای عملکرد بهتر، به میزان بسیار کم، آب از مخزن رابط همراه با چرخش فرچه به روی سطح می‌ریزد. به این ترتیب، سطح مورد تمیز عمیقا تمیز می‌شود. میزان دور و فشار فرچه توسط اهرم‌هایی که در دسته دستگاه وجود دارد قابل تنظیم است. در دستگاه پولیشر، فرچه توسط موتور محرک دستگاه شروع به چرخش کرده و بر حسب میزان فشار و دور فرچه، لایه‌ای از سطوح کف تراشیده می‌شود. در نتیجه جرم‌ها، خط و خش، شکاف‌ها و … از بین می‌روند. این دستگاه دارای صدای بسیار کمی است، پس قابل استفاده حتی در اوج شلوغی محیط است. در بعضی از مدل‌های دستگاه‌های پولیشر انواع برس نرم و سخت تعبیه شده است. هر کدام از این برس‌ها متناسب با جنس سطوح کف مختلف است و برای براق کردن آن سطوح، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 دستگاه پولیشر را نمی‌توان به عنوان یک دستگاه نظافتی اصلی به کار برد؛ چرا که اساسا به این منظور ساخته نشده است. لذا از دستگاه پولیشر، می‌توان به عنوان یک دستگاه نظافتی کمکی و تکمیلی در محیط‌های مختلف استفاده کرد. به این معنی که می‌توان سطوح کف را براق و درخشان کرد و آلودگی‌های رسوب کرده روی کف از بین برد. دستگاه پولیشر از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی ، یکی از صدها تجهیزات نظافت صنعتی است، که برای پاکسازی عمیق سطوح محیط طراحی و ساخته شده است. قابل ذکر است که از این دستگاه، نمی‌توان به عنوان دستگاه جایگزین اسکرابر استفاده کرد. با استفاده از دستگاه پولیشر می‌توان انواع سطوح کف نظیر سنگ، سرامیک، پارکت، اپوکسی و … را شستشو داد و سطوح را براق و صیقلی کرد.

محیط‌هایی که تردد بسیار زیادی دارند و یا تمیزی و نظافت بالا از اهمیت زیادی برخوردار است، حتما به انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  مانند دستگاه پولیشر نیاز خواهند داشت. در این اماکن به دلیل رفت‌وآمد زیاد و سطح تماس زیاد افراد و وسایل با سطوح کف، به مرور سطوح کف کیفیت اولیه خود را از دست می‌‌دهند و دیگر مثل سابق براق و درخشان نخواهند بود. همچنین ترافیک محیط باعث شده سطوح دارای جرم‌های عمیق و خط و خش ‌شوند. در نتیجه کثیف شدن سطوح کف، بر زیبایی و بهداشت محیط به صورت مستقیم اثرگذار خواهد بود. پس بایدبه دنبال راه و چاره‌ای بود. در این صورت محیط‌های با ترافیک بالا به دستگاه پولیشر نیاز دارند. یکی از این اماکن هتل‌ها و برج‌ها هستند.

 کاربری خاص این محیط‌ها باعث شده تا افراد زیادی هر روزه در آن تردد داشه باشند. به خصوص در قسمت‌هایی همچون پذیرش، لابی، راهروها و رستوران نیاز به استفاده از دستگاه پولیشر است. با استفاده از دستگاه پولیشر، سطوح تمیز و کاملا براق و درخشنده می‌شوند. از دیگر اماکنی که در توصیه به استفاد از دستگاه پولیشر می‌شود، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند. در بیمارستان‌ها نیز علاوه بر تردد بیماران، محیط مستعد آلودگی است. بهترین نقطه برای تجمع آلودگی‌ها نیز درز‌ها و شکاف‌های کف است. با استفاده از دستگاه پولیشر، می‌توان با نظافت این نقاط مستعد آلودگی، میکروب‌ها و ویروس‌ها را از بین برد و سطوح را صاف و براق کرد. این کار برای شستشوی‌های روزانه نیز، اثرگذار خواهد بود و به تسهیل و افزایش کیفیت در نظافت منتج خواهد شد. سالن‌های ورزشی سرپوشیده نیز از مکان‌های دیگری است که دستگاه پولیشر قابلیت زیادی در آن دارد. در سالن‌های سرپوشیده در اثر سطح تماس ورزش‌کاران، کف به مرور ساییده و خراشیده می‌شود و کیفیت آن پایین می‌آید. با استفاده از دستگاه پولیشر کیفیت قبلی تا حد زیادی برگشته و کف سالن ورزشی، براق و تمیزو بدون هرگونه خراشیدگی خواهد بود. دستگاه پولیشر بر این اساس در اماکن مختلفی قابل استفاده خواهد بود.

پله‌شوی

دستگاه پله شوراز انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی ، دستگاهی ویژه برای شستن پله‌ها است. این دستگاه از برس مخصوص شستشو، موتور، دسته کنترل، مخزن آب و مواد شوینده کوچک تشکیل شده است. در این دستگاه، موتور باعث چرخش برس ویژه شستشوی پله می‌شود. در صورت نیاز نیز اپراتور دستگاه مواد شوینده را از مخزن آزاد می‌کند تا شستشو با مواد شوینده صورت گیرد. برس این دستگاه، دارای طراحی ویژه‌ای است.

این برس به‌گونه‌ای طراحی شده که با چرخش خود، هم سطوح کف پله را تمیز کند و هم سطوح قائم را. با این اوصاف، با چرخش فرچه کل سطح پله تمیز و عاری از هرگونه آلودگی می‌شود. این دستگاه از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی به وسیله برق شهری تغذیه می‌شود. پله ها از نقاطی هستند که در شستشوی محیط،  چون رفت و آمد ساکن ندارند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اما از آن‌جا که پله‌ها رابط طبقات مختلف هستند، میزان تردد در آن‌ها از آن زیاد است، به طور مثال آپارتمانی را در نظر بگیرید که ساکنین به ناچار باید از پله‌ها برای جابه‌جایی بین طبقات از آن گذر کنند و بیشترین میزان تردد هم در پله‌ها صورت می‌گیرد، یا یک مجتمع اداری یا تجاری که راه پله از نقاط پر ترافیک آن است. در اثر تردد، میزان آلودگی نیز در راه پله زیاد است و مکان مستعدی برای انتقال آلودگی نیز هست. لذا شستشوی آن امری ضروری است. اما شستشوی آن با تجهیزات مرسوم نظافتی امکان پذیر نیست. ابعاد راه پله به‌گونه‌ای نیست که بتوان با ماشین‌های نظافتی معمول تمیز شود. مشکل دیگر جابه‌جایی دستگاه است. مضافا این که شستشوی سنتی نیز خسته کننده بوده و نباید از این روش کیفیت مطلوبی را هم انتظار داشت. دستگاه پله شوی، دستگاهی است که همه این ابعاد در طراحی آن دیده شده است. با استفاده از این دستگاه، می‌توان به راحتی به شستشوی پله‌ها پرداخت. همچنین قابل ذکر است اگر محیط شما دارای پله برقی است، این دستگاه قابلیت آن را دارد، که سطوح پله برقی شما را نیز تمیز کند. دستگاه پله شوی از انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی برای تمام اماکن طبقاتی که دارای راه پله هست، کاربرد دارد.

#انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  #انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی 

انواع دستگاه نظافت صنعتی

کرشا تولیدکننده تجهیزات و ماشین‌آلات نظافتی در غرب آسیا

همه این ماشین‌آلات نظافتی در شرکت کوشا اندیش شاهکار (کرشا) توسط جوانان متخصص کشورمان طراحی و تولید می‌شوند. کرشا در طراحی این تجهیزات نظافتی، سعی کرده تا این محصولات با بالاترین کیفیت به دست مشتریان برسد. این محصولات دارای استاندارد‌های روز دنیا هستند. همچنین محصولات کرشا دارای استادارد ملی و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نیز هست. مرغوبيت کالا و اطمينان خاطر از دوام، ايمنی و كارایی، سهولت در سفارش و استفاده از فرآورده، پرداخت هزينه كمتر و دسترسي آسان به قطعات و وسائل قابل تعويض در صورت نياز از جمله فوائدی است که برای خرید کالای دارای استاندارد ملی، انتخاب مصرف‌کننده را آسان می‌کند.

شرکت تولیدی-صنعتی کوشا اندیش شاهکار (کرشا) با پشتوانه متخصصین جوان همواره بر آن بوده تا به تولید انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی  و ماشین‌های صنعتی منطبق بر آخرین تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا اقدام کرده و رضایت مشتریان را جلب کند. بر این اساس کرشا تمام محصولات خود را یک‌سال گارانتی بی‌قید و شرط کرده و تا ده سال خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. کرشا با یكسال گارانتی بـی‌قید و شرط، ده سال خدمات پـس از فروش فعال و تامین فوری قطعات یدكی، به عنوان شرکتی پیشرو در ایران برتری خود را نسبت بــه سایر رقبا در ارائه انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی و ماشین‌آلات نظافتی بــه ارگان‌ها، موسسات و سازمان‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و صنایع مختلف نشان داده و جایگاه خود را تثبیت نموده است. کرشا بر این باور است که فروش، آغاز تعهد ماست نه پایان آن. شرکت کوشا اندیش شاهکار در زمینه طراحی، ساخت و تولید انواع دستگاه‌ نظافت صنعتی و ارائه خدمات پس از فروش ماشین‌های صنعتی گـوی سبقت را از تمامی رقبای خود ربوده و در این خصوص بی‌نظیر است.

دیدگاهتان را بنویسید